HOREX – zdařilý návrat s karbonem a šestiválcem!

Značka Horex se pár let po slavném nástupu a uvedení šestiválce ocitla v insolvenci. Naštěstí na začátku roku na poslední chvíli našla nového majitele. Tím je německá společnost 3C Carbon Group zabývající se výrobou karbonových dílů. Ta znovuzrodila a vylepšila již vyráběný modelHorex VR6 a rozhodla se pro výrobu limitované edice s názvem Silver v počtu pouhých 33 kusů. Cenu za tento vidlicový šestiválec s objemu válců 1218 ccm ještě nezveřejnila, mělo by to být až v posledním kvartále tohoto roku, kdy by měly jít tyto roadstery do prodeje.

Nový design se soustředil především na zadní podsedlovou část, sedlo a řešení výfukové soustavy, motor a rám zůstaly shodné s první verzí Horexu. I brzdy zůstaly shodné, tj. komponenty od Bremba, naopak odpružení je nyní nejnovější řada od Ohlinsu. Proti předchozí verzi narostl maximální výkon ze 160 na 170 koní a krouťák se ustálil na hodnotě 138 Nm.

Suchá váha 221 kg není na šestiválec nijak přehnaná, za což může řada karbonových dílů, z karbonu je například celý podsedlový rám. LED přední světlo, LCD přístrojovka ale třeba i zajímavě minimalisticky zpracovaná zadní světla se sdruženými směrovkami dávají najevo moderní pojetí, naopak dráty vyplétaná kola a celkové tvary ukazují na klasiku.

Technické údaje:

  • Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý šestiválec, zdvihový objem 1218 ccm. Největší výkon 125 kW (168 k), největší točivý moment 138 N.m. Elektronické vstřikování paliva Bing 34 mm, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování.
  • Pohonné ústrojí: Sekundární převod řetězem, manuální spojka a převodovka se šesti rychlostními stupni.
  • Podvozek: Páteřový rám z oceli, vpředu USD vidlice 43 mm Öhlins FGRT, vzadu tlumič Öhlins TTX 36, zdvihy 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm s Brembo radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny, vzadu jednoduchá o průměru 264 mm s dvoupístkovým třmenem, ABS.
  • Pneumatiky: 120/70 R 17 vpředu a 190/55 R 17 vzadu. Výška sedla nad zemí 800 mm, rozvor 1506 mm, objem palivové nádrže 17 l. Pohotovostní hmotnost 249 kg, suchá hmotnost 221 kg, nejvyšší rychlost 250 km/h.
Mohlo by vás zajímat:  2025 Honda MSX125 Grom

Motorka se představila také na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem: