Společnost Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že celková celosvětová výroba motocyklů Honda řady Super Cub dosáhla milníku 100 milionů kusů, a v závodě Kumamoto v Japonsku, kde se motocykl Super Cub vyrábí, uspořádala upomínkový slavnostní akt, kterému byl přítomen pan Takahiro Hachigo, prezident a generální ředitel.
Sériová výroba motocyklu Super Cub C100 první generace byla zahájena v srpnu 1958 v závodě Yamato severně od Tokia. O okamžitý prodejní úspěch se zasloužilo několik faktorů: odolnost a výkonost jeho 4taktního motoru o objemu 50 cm3 (na rozdíl od 2taktních motorů, které byly v té době nejrozšířenější), jedinečný design vycházejícím z nízkého páteřového rámu, spojka, k jejímuž ovládání nebyla nutná ruční páčka, a velký ochranný kryt nohou.
Základní koncept, ačkoliv byl různě rozvíjen, zůstal od uvedení první generace motocyklu Super Cub nezměněn a jeho jedinečný styl je přenesen i na aktuální modely. Jeho design je natolik výrazný, že se motocykl Super Cub stal v roce 2014 prvním vozidlem, které v Japonsku získalo trojrozměrnou obchodní známku.
Dnes společnost Honda vyrábí motocykly řady Super Cub v 16 závodech v 15 zemích po celém světě. Prodává se a je oblíben zákazníky ve více než 160 zemích.
- Slavnostního aktu se zúčastnil prezident, generální a výkonný ředitel společnosti Honda Motor Co., Ltd., pan Takahiro Hachigo, který k tomu uvedl:
„Motocykl Super Cub byl vytvořen v Japonsku a ztělesňuje zanícené úsilí společnosti Honda, které má za cíl vnášet do života lidí na celém světě radost a možnost rozšířit si životní potenciál, a to díky nekompromisnímu vývoji produktů, v rámci něhož hrají zákazníci nejdůležitější roli. V důsledku toho je řada Super Cub již dlouho oblíbena mezi zákazníky po celém světě a celosvětová výroba díky tomu dosáhla milníku 100 milionů kusů. Společnost Honda bude nadále držet krok s dobou a usilovně přicházet s nabídkou výrobků, které předčí očekávání našich zákazníků.“
Hlavní milníky řady Honda Super Cub
1958 | Byl zahájen prodej modelu Super Cub C100 Vzduchem chlazený 4taktní jednoválcový motor OHV o objemu 49 cm3 a výkonu 4,5 HP |
1959 | Byl zahájen vývoz do USA |
1961 | Celková celosvětová výroba řady Super Cub dosáhla milníku 1 milionu kusů Na Tchaj-wanu byla zahájena první zámořská výroba (na základě sad součástí) |
1964 | Byl zahájen prodej modelu Super Cub C65 (první motor OHC) |
1966 | Byl zahájen prodej modelu Super Cub C50 (s motorem OHC) |
1967 | Celková výroba řady Super Cub dosáhla milníku 5 milionů kusů |
1974 | Celková celosvětová výroba řady Super Cub dosáhla milníku 10 milionů kusů |
1983 | Byl zahájen prodej modelu Super Cub C50 Super Custom Bylo dosaženo spotřeby paliva 180 km/litr (zkouška při konstantní rychlosti 30 km/h) |
1988 | Byl zahájen prodej modelu Press Cub |
1992 | Celková celosvětová výroba řady Super Cub dosáhla milníku 20 milionů kusů |
1997 | Byl zahájen prodej modelu Little Cub |
2005 | Celková celosvětová výroba řady Super Cub dosáhla milníku 50 milionů kusů |
2007 | Modely Super Cub 50, Press Cub 50 a Little Cub byly vybaveny elektronicky řízeným systémem vstřikování paliva PGM-FI společnosti Honda |
2008 | Celková celosvětová výroba řady Super Cub dosáhla milníku 60 milionů kusů (v dubnu) 50. výročí prodeje řady Super Cub |
2009 | Byl zahájen prodej modelu Super Cub 110 a Super Cub 110 Pro |
2013 | Byl zahájen prodej modelu Cross Cub |
2014 | Motocykl Super Cub se díky svému tvaru stává prvním vozidlem, které v Japonsku získalo trojrozměrnou obchodní známku |