Trojice modelů Honda CB500F, CBR500R a CB500X, která se těší velké oblibě mezi začínajícími i zkušenými jezdci, bude od letošního podzimu v Evropě dostupná v řadě nových barevných provedení a s homologací podle emisní normy EURO5.
Nahý model CB500F získává dvě nové výrazné barvy: modrou Candy Caribbean Blue Sea a žlutou Candy Moon Glow Yellow, zatímco sportovní verze CBR500R přichází s výraznou novou grafikou a s logy odkazujícími na úspěchy strojů Honda na závodních tratích. Enduro CB500X má nově červeně lakovaný podsedlový rám, který odkazuje na jeho příbuznost s modelem CRF1100L Africa Twin.
Průzkum, který značka Honda provedla na reprezentativním vzorku zákazníků, poukázal na širokou oblibu těchto tří strojů v různých demografických skupinách jezdců. Zjištěná data ukazují, že 46 % majitelů CB500F a 29 % majitelů modelu CBR500R jsou v motocyklovém světě nováčky, přičemž 30 %, respektive 35 % z nich je mladších 24 let, což dobře ilustruje, jak důležitou roli tyto modely hrají v životě nových mladých jezdců vstupujících do světa dvou kol. Naopak, 90 % majitelů CB500X jsou již zkušení jezdci, kteří dokáží ocenit variabilitu a přitažlivost kompaktního cestovního endura vyznačujícího se robustním vzhledem, dlouhými zdvihy odpružení, vzpřímenou jízdní pozicí či 19″ předním kolem.
Honda CB500F
Honda CBR500R
Honda CB500X
Všechny tři zábavné a úsporné stroje disponují díky svým energickým motorům o zdvihovém objemu 500 cm3 výkonem 35 kW, což je maximální hodnota povolená pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Nově jsou tyto motory homologovány podle emisní normy EURO5, která oproti dosavadní normě EURO4 od 1. ledna 2020 zavedla výrazně přísnější požadavky na obsah škodlivin ve výfukových plynech. Mezi tyto požadavky patří významné snížení povolených emisí oxidu uhelnatého, více než 40% snížení celkových emisí uhlovodíků, důslednější detekce nesprávného zapalování a zavedení limitu na emise pevných částic.
Od představení této modelové řady v roce 2013 společnost Honda v Evropě prodala přes 92 000 strojů CB/CBR. Každý z nich přitom zaujímá v široké modelové řadě značky Honda své nezastupitelné místo: silniční CB500F se na celkovém počtu prodaných kusů podílí 48 %, závodní verze CBR500R 18 % a cestovní enduro CB500X představuje 33 % z celkového počtu prodaných strojů.
Zatímco díky svým kompaktním rozměrům a vstřícnému chování se trojice 500cm3 strojů Honda vyznačuje snadnou ovladatelností a vhodností jak pro běžné ježdění, tak pro učení, tytéž atributy potěší také jezdce postupující ze 125, stejně jako zkušené jezdce, kteří hledají menší motocykl, nebo kteří se k ježdění vracejí a chtějí stroj, s nímž budou moci vyrazit na víkendovou vyjížďku bez ohledu na její cíl.