Honda CB500F, modelový rok 2021

2021 Honda CB500F

V rámci evoluce získal nahý model CB500F pro rok 2019 nový vzhled, z něhož vyzařuje nový druh agresivity. Design stroje, kterému dominuje ostře řezaný světlomet, je snížený a vyzařuje z něj připravenost k akci. Boční kryty plynule navazují na nádrž a zcela odhalují motor, zatímco boční kryty a sedlo přebírají téma výrazné muskularity.

Osmiventilový, kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor u CB500F, díky kterému mohou tento motocykl řídit držitelé řidičského oprávnění kategorie A2, nabízí skvělou rovnováhu mezi fyzickými rozměry a dostupným, příjemným výkonem, jenž je završen energickým charakterem ve vysokých otáčkách s dynamickou výkonovou špičkou.

Zkosená řídítka poskytují jezdci intuitivní jistotu a kontrolu. LCD přístrojový panel nabízí informaci o zařazeném rychlostním stupni kombinovanou s ukazatelem řazení na vyšší rychlostní stupeň; ten je implicitně nastaven na 8 750 ot./min., lze jej však nastavit po 250 ot./min. krocích v rozmezí od 5 000 do 8 750 ot./min.

 Hlavní rám z 35mm kosočtvercových ocelových profilů zůstal pro rok 2020 nezměněn. Je lehký a pevný a poskytuje jezdci dobrou zpětnou vazbu při změně povrchu vozovky. Umístění bodů pro upevnění motoru a vyvážení tuhosti rámu přispívá také ke snížení vibrací.

Rozvor kol je 1 410 mm, sklon přední vidlice a závlek činí 25,5°/102 mm. Tyto hodnoty jsou zárukou pohotového, a přesto sebejistého řízení. Centralizace hmoty, kdy motor je blízko čepu kyvné vidlice, umožňuje hbité zatáčení. Stabilita je zajištěna díky optimálnímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo. Pohotovostní hmotnost je 189 kg.

 Sedlo je nízko umístěné (785 mm), díky čemuž je Honda CB500F snadno ovladatelná, zatímco neutrální polohou za řídítky se stroj přizpůsobí jezdcům různých výšek. Celkové rozměry jsou 2 080 mm × 790 mm × 1 060 mm, světlá výška je 145 mm. Palivová nádrž pojme 17,1 litru včetně rezervy a v kombinaci s nízkou spotřebou paliva dosahující 3,5 l/100 km umožňuje dojezd až 480 km.

Mohlo by vás zajímat:  Podmol skočil salto na motorce pro Dakar

 Přední 41mm teleskopická vidlice s nastavitelným předpětím a se zdvihem 120 mm umožňuje měkkou, přesto kontrolovanou jízdu, a poskytuje jezdci přesné informace o přilnavosti přední pneumatiky. Jednotrubkový zadní tlumič (podobný jako u výkonnějších sportovních strojů), a zejména pak jeho píst s velkým průměrem, je zárukou vynikající reakce odpružení při různých teplotách. Nabízí 5stupňové nastavení předpětí pružiny, jež je spojena s robustním kyvným ramenem z obdélníkových ocelových profilů, na kterém jsou umístěny nalisované ocelové koncovky pro nastavení řetězu. Koncový převod je zajištěn 520mm utěsněným řetězem.

Lehká 17palcová litá hliníková kola mají paprsky ve tvaru písmene Y s dutým průřezem. Šířka předního kola je 3,5 palce s pneumatikou 120/70-ZR17, zadní kolo má šířku 4,5 palce a pneumatiku 160/60-ZR17. Přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem doplňuje zadní kotouč o průměru 240 mm s jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy.

Vrtání a zdvih jsou 67 mm × 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované k vyvažovacímu hřídeli a jeho nízká hmotnost umožňuje motoru volně se otáčet se sníženou setrvačností.

Mohlo by vás zajímat:  Nový aktivní systém pro udržování rychlosti BMW Motorrad

 Šestistupňová převodovka u CB500F je velmi blízká jednotce použité u motoru RR a využívá stejnou konstrukci řadicích ramen a spojovacího mechanismu. V roce 2019 byla představena také pomocná/kluzná spojka, která usnadňuje řazení na vyšší stupeň a vyhlazuje případné rázy při prudkém podřazování.

 Model CB500F, stejně jako jeho stájoví kolegové z kategorie 500 cm3, je homologovaný podle emisní normy EURO5, která od 1. ledna 2020 zavedla výrazně přísnější požadavky na emise, než do té doby platná norma EURO4. Mezi tyto požadavky patří významné snížení povolených emisí oxidu uhelnatého, více než 40% snížení celkových emisí uhlovodíků, důslednější detekce nesprávného zapalování a zavedení limitu na emise pevných částic.

 Pro model CB500F bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda. Patří sem:

35litrový horní kufr

Zadní nosič

Tankbag

Taška na sedlo

Vysoké plexi (čiré)

Vyhřívané rukojeti

12V zásuvka

Kryt zadního sedadla

Hlavní stojan

Polepy kol

Polep palivové nádrže

Technické parametry

MOTOR  
Typ Řadový, kapalinou chlazený dvouválec
Zdvihový objem 471 cm3
Vrtání a zdvih 67mm × 66,8mm
Kompresní poměr 10,7: 1
Maximální výkon 35 kW při 8 600 ot./min.
Max. točivý moment 43 Nm při 6 500 ot./min.
Olejová náplň 3,2 l
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace PGM FI
Objem palivové nádrže 17,1 l (včetně rezervy)
Spotřeba paliva (WMTC) 3,5 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Kapacita baterie 12 V 7,4 Ah
Výkon alternátoru 23,4 A při 2 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Lamelová, mokrá
Typ převodovky 6stupňová
Stálý převod Řetěz
RÁM  
Typ Ocelový, kosočtvercové profily
PODVOZEK  
Rozměry (D x Š x V) 2080 mm × 790 mm × 1060 mm
Rozvor kol 1 410 mm
Úhel přední vidlice 25,5 stupně
Závlek 102 mm
Výška sedla 785 mm
Světlá výška 145 mm
Pohotovostní hmotnost 189 kg
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu Konvenční 41mm teleskopická vidlice s nastavením předpětí
Typ vzadu Prolink s jedním tlumičem s 5 úrovněmi nastavení předpětí, kyvné rameno z obdélníkových ocelových profilů
KOLA  
Typ vpředu Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
Typ vzadu Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
Velikost ráfku přední 17 × MT3,5
Velikost ráfku zadní 17 × MT4,5
Pneumatika vpředu 120/70ZR–17M/C
Pneumatika vzadu 160/60ZR–17M/C
BRZDY  
Systém ABS, Typ 2kanálový
Typ vpředu Jeden vlnovitý kotouč, 320 mm, 2pístový třmen
Typ vzadu Jeden vlnovitý kotouč, 240 mm, 1pístový třmen
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA  
Přístrojový panel Digitální ukazatel rychlosti, digitální čárový otáčkoměr, dvě denní počítadla, digitální ukazatel množství paliva a ukazatel okamžité spotřeby, digitální hodiny, ukazatel zařazeného rychlostního stupně
Zabezpečovací systém HISS (Honda Intelligent Security System)
Světlomet 4,8W potkávací 12 W dálkový (LED)
Mohlo by vás zajímat:  Ducati zahájila výrobu nové Multistrady V4

 

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.

 

Foto: Honda Motor Europe Ltd- Zdroj: Honda Motor Europe Ltd