Pod označením Neo Sports Café Racer se ukrývá nový model CB1000R v minimalistickém stylu. Kompaktní a přesto robustní. Je to energický stroj, který se dobře ovládá a který stejně tak dobře jezdí. Pokud si troufáte, seznamte se s novým CB1000R.
Čtyřválec o objemu 998 ccm vybavený kovanými písty pro vysokou kompresi, stejně jako u modelu CBR1000RR, je upevněn do zcela nového podvozku tvořeného pevným ocelovým rámem s centrálním nosníkem a jednostranně zavěšeným kyvným ramenem. Díky maximálnímu výkonu 107 kW při 10 500 ot/min a točivému momentu 104 Nm při 8 250 ot/min získáte živé zrychlení, kdykoli bude třeba. V celém rozsahu otáček je k dispozici úchvatná kombinace vysokého výkonu a naprosté kontroly.
Světla modelu CB1000R jsou typu LED. První věc, které si všimnete, je tenký kulatý světlomet s rámečkem kovového vzhledu. Nezaměnitelný světelný prstenec ve tvaru podkovy přitahuje pozornost stejně jako uspořádání LED ve dvou řadách.
Kryty chladiče z leštěného hliníku, motorové kryty a kryt airboxu zdůrazňují nekompromisní styl tohoto nového motocyklu kategorie Street. Dvoukotoučové radiální brzdy se čtyřpístkovými třmeny a systémem ABS poskytují dokonalou brzdnou sílu a citlivou odezvu za jakýchkoli podmínek. Výfukový systém 4-2-1 těsně kopíruje tvary nového motoru a nad 5 500 ot/min o sobě dává vědět výrazným zvukovým projevem – CB1000R uslyšíte dřív, než ji spatříte.
K zajištění maximální ovladatelnosti a špičkových vlastností při využití celého výkonu slouží nově technologie elektronického ovládání plynu (TBW). Funguje prostřednictvím 3 jízdních režimů ve spojení s volitelnou kontrolou točivého momentu Honda (HSTC).
Nastavení s nejnižším výkonem „Rain“ nabízí střední míru brzdění motorem (EB) a vysokou míru zásahů systému HSTC. Nižší míra výkonu a točivého momentu je směřována na první 3 převodové stupně, které za mokra potřebujete nejvíce.
Režim „Standard“ využívá střední nastavení jak výkonu, tak systému HSTC i brzdění motorem (EB). Omezuje výstupní výkon na první a druhý převodový stupeň a pracuje na základě výkonové křivky nacházející se těsně pod režimem SPORT. Při minimálním otočení plynové rukojeti je k dispozici omezená míra točivého momentu s cílem zajistit plynulou jízdu a stabilitu motocyklu při rozjezdech a zastavování. Umožňuje v menší míře prokluz zadního kola a dbá také na omezení zvedání předního kola.
Pokud chcete jet naplno, umožní vám režim „Sport“ využívat nastavení vysokého výkonu s nejmenší mírou zásahů systému EB a HSTC tak, aby na všech šest převodových stupňů bylo k dispozici 100 % výkonu. Rázem je ve všech polohách plynu dostupný maximální točivý moment s minimální mírou zásahů systému HSTC.
Programovatelný režim „User“ pak dává možnost vyladit si parametry uvedených 3 nastavení, a případně je uložit pro budoucí použití.
Neo Sports Café CB1000R je postaven na zcela novém podvozku doplněném špičkovým odpružením Showa a brzdami se systémem ABS, předními s radiálními třmeny. Řadový čtyřválcový motor o objemu 998 ccm dostává pokyny prostřednictvím elektronicky ovládaného plynu, 3 jízdních režimů a rovněž režimu USER. Součástí výbavy je také antihoppingová pomocná kluzná spojka v olejové lázni, funkce brzdění motorem, systém volitelné kontroly točivého momentu Honda, kompletní osvětlení LED a přístrojový panel s LCD displejem.
Pro „fajnšmekry“ upravený Neo Sports Café CB1000R+ má veškerou „základní“ výbavu a navíc se dodává s dalším originálním příslušenstvím instalovaným ve výrobě: vyhřívané rukojeti, hliníkový kryt předního a zadního blatníku, větrný štítek, hliníkový kryt zadního sedla, mřížka chladiče s logem CB1000R a rychlořazení.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“365″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
Technické údaje
Motor
Vrtání × zdvih (mm) | 75 mm x 56,5 mm |
Karburace | elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Kompresní poměr | 11,6:1 |
Zdvihový objem motoru (cm3) | 998 cm3 |
Motor | kapalinou chlazený řadový čtyřválec DOHC |
Max. výkon | 107 kW/10 500 ot. za min. |
Max. točivý moment | 104 Nm / 8 250 ot. za min. |
Startér | elektrický |
Kola
ABS System | dvoukanálové |
Přední brzdy | dvojitá kotoučová, 310 mm |
Zadní brzdy | kotoučová, 256 mm |
Přední zavěšení | převrácená vidlice Showa SFF-BP |
Zadní zavěšení | tlumič Showa BRFC (Balance Free Rear Cushion) |
Velikost přední pneumatiky | 120/70 ZR17 |
Velikost zadní pneumatiky | 190/55 ZR17 |
Přední kola | hliníkový litý ráfek |
Zadní kola | hliníkový litý ráfek |
Rozměry a hmotnost
Kapacita akumulátoru (V – Ah) | 12 V/8,6 Ah |
Úhel sklonu | 25° |
Rozměry (D × Š × V) (mm) | 2 120 mm x 789 mm x 1 095 mm |
Typ rámu | ocelový páteřový |
Objem palivové nádrže (Litry) | 16,2 litru |
Spotřeba paliva | 5,8 l/100 km |
Světlá výška (mm) | 135 mm |
Světlomety | LED |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 212 kg |
Výška sedla (mm) | 830 mm |
Závlek (mm) | 100 mm |
Rozvor (mm) | 1 455 mm |
Převodovka
Spojka | vícelamelová v olejové lázni |
Stálý převod | řetěz |
Převodovka | šestistupňová |
Přístroje a elektronika
12V Zásuvka | volitelné příslušenství |
Přístroje | LCD displej |
Zadné světlo | LED |