Harley-Davidson a řada Dark Custom 2016: pro srdce rebela Testování zdarma s možností unikátní výhry

MY16 Lit Book Outtakes

Cesta za svobodou, maximální jízdní zážitek i mechanické minimum a možnost sebevyjádření – to je hlavní motto řady Dark Custom Harley-Davidson roku 2016. Tmavé malířské plátno, koňská síla a duše – a rebelská zábava i možnost vyjádření vlastní osobnosti může s řadou Dark Custom začít. Ta se navíc v roce 2016 pyšní dvěma novými unikátními modely. Harley-Davidson jde však ještě dál a všem zájemcům, kteří nejpozději do 31. října otestují libovolný motocykl této řady, včetně jejích nejnovějších kousků, nabídne i možnost výhry placeného zájezdu do USA a zisk motocyklu. Zkrátka, cesta za svobodou v pravém slova smyslu!

Pro rok 2016, Harley-Davidson představuje v rámci Dark Custom nové motocykly Iron 883™ a Forty-Eight® – stroje, které nabízejí autentický a navíc cenově dostupný zážitek nové generaci jezdců. Kované, lisované a opracované do své minimalistické dokonalosti. Modely Iron a Forty-Eight skvěle balancují funkčnost a styl, který může rozhodně inspirovat k dalším úpravám.

„U modelů Dark Custom se zaměřujeme na krásu základní stavby motocyklu,” říká Brad Richards, Designový ředitel H-D. „Vše je o kouzlu matic a šroubů, oceli a srdci stroje, kterým je motor Harley-Davidson V-Twin. Dark Custom se vrací k samotným kořenům stylu, ale zároveň vyzývá jezdce, aby se posouvali kupředu, aby z motocyklu Dark Custom vytvořili svůj jedinečný model, a to využitím doplňků, vlastní invence nebo svých jezdeckých zážitků,” dodává Richards.

H-D Iron 883

Inspirace jasně čerpaná z garážových bobberů minulosti i současnosti. Nový Iron 883 je očesaný a záměrně syrový a drsný. Useknuté blatníky, černá hnací jednotka a výfuky, dragsterová řídítka a sólo sedlo evokují drsnost postranních městských uliček. Kryt vzduchového filtru jen potvrzuje autentičnost tohoto motocyklu. Bullet-hole detaily na krytu řemenu, kryty výfuků a svorka předního blatníku připomínají snahu závodníka vyšperkovat si svůj stroj.

Mohlo by vás zajímat:  All American Fest odstartuje již dnes

Barvy i lak u modelu Iron 883 byly vybrány tak, aby co nejlépe skryly prach a špínu městského prostředí. Stroj je tak ideální pro jezdce, kteří netouží po zahradní hadici ani příjezdové cestě k vlastnímu domu.

„Má vize byla ta, že stroj bude lépe vypadat s trochou špíny a patiny,” říká Dais Nagao, Senior Stylist H-D, který byl hlavním designérem modelu Iron 883. „Je rychlý a obratný a pobízí jezdce podržet plyn. Ježděním může získat nějaké oděrky či škrábance. Tohle v továrně nezvládneme. To je výsadou majitele a stává se součástí příběhu každého motocyklu,” vysvětluje Dais.

Iron 883 je poháněn motorem 883cc Evolution® V-Twin, díky jehož výkonu se na světlech moc dlouho nezdržíte. Černé přední plovoucí brzdové kotouče doplňují černá devíti paprsková kola z litého hliníku se strojovým opracováním. Ty snižují neodpruženou hmotnost díky tomu, že dohromady váží 3,5 kg, což přispívá k většímu pohodlí a lepší celkové ovladatelnosti stroje.

Řízení a ovládání je dále vylepšeno novou cartridge vidlicí a emulzními zadními tlumiči s progresivní pružinou, kterou lze snadno nastavit dle jízdních podmínek nebo váhy jezdce, a to díky speciálnímu klíči umístěnému pod sedlem. Sedlo spolujezdce ve stejném provedení jako sedlo jezdce je možné dokoupit prostřednictvím Harley-Davidson® Genuine Motor Parts & Accessories.

Iron 883 roku 2016 je k dispozici ve čtyřech barevných provedeních: Charcoal Satin, Black Denim nebo Olive Gold s eagle-and-shield logem na palivové nádrži nebo Hard Candy Custom Gold Flake s plameny a černými blatníky.

Mohlo by vás zajímat:  Nový šampionát APRILIA RACING – RS 457 TROFEO na podporu mladých talentů

H-D Forty-Eight®

Nový motocykl Forty-Eight se vyznačuje maskulinním vzhledem. Robustní 130mm široká přední pneumatika je zavěšena na 49mm široké vidlici, která je upevněná masivními trojitými hliníkovými úchyty a svorkou. Klasická buráková nádrž o objemu 7,9 litrů dotváří úzký sportovní profil a useknuté blatníky odkrývají pneumatiku. Vyvážený poměr černé barvy a chromu má neočekávaný vizuální dopad.

„Nízká řídítka a dopředu umístěné nožní ovládací prvky posadí jezdce Forty-Eight do agresivní polohy, což jsme doplnili o pořádnou dávku stylu,” říká Ben McGinley, Industrial Designer/Stylist H-D, hlavní designér tohoto projektu. „Velké přední kolo se valí ulicí jako parní válec. Ocelový vzduchový filtr jsme zmenšili a přidali jsme chrom výfukovému systému, což rozhodně přiláká spoustu zvědavých pohledů na motor, který pod palivovou nádrží působí větším dojmem. Tento motocykl bych popsal slovy jako funkční sval,” upřesňuje dále Ben.

Palivová nádrž je zdobená podélnými pruhy, připomínajícími styl 70. let, který tak často vidíme na současných custom motocyklech. Tyto linie jsou i na jiných částech motocyklu, jako je sedlo, kryty výfuků, rozeta a kryt řemenu. Nová lehká kola z litého hliníku s 9paprsky jsou v černém provedení se strojovými odlesky. Kombinace brzdového / koncového a směrového světla je zárukou zachování čisté linie zadního blatníku.

Nová cartridge vidlice o šířce 49mm, emulzní zadní tlumiče a progresivní pružiny jsou kombinací, která zajistí prémiovou jízdu, kterou bude mít jezdec plně pod kontrolou i v tom nejdrsnějším městském prostředí. Klíč pro nastavení tlumičů je pod sólo sedlem, které bylo upraveno pro ještě větší pohodlí při celodenní jízdě.

Mohlo by vás zajímat:  Česká elita poměří síly v Chebu

Forty-Eight pro rok 2016 je k dispozici ve čtyřech barevných provedeních: Vivid Black, Billet Silver, Velocity Red Sunglo a Olive Gold. Provedení Hard Candy Custom zahrnuje Hard Candy Cancun Blue Flake a Hard Candy Gold Flake.

Nové motocykly Harley-Davidson řady Dark Custom roku 2016 jsou už nyní dostupné v autorizovaných dealerstvích H-D. Navíc díky speciální akci King of all Test Rides je můžete zcela zdarma otestovat a navíc získat možnost stát se vítězem unikátní soutěže a vyhrát jak placený zájezd do USA, tak i motocykl této řady a spoustu dalších benefitů. Stačí si jen zaregistrovat a absolvovat zkušební jízdu nejpozději do 31. října.

test-harley-davidson-street-750-p3