Legendární italská značka F.B Mondial přišla v roce 2018 s limitovanou edicí modelu HPS 125i pod názvem „edizione limitata“. Nyní, po 3 letech se objevuje další pokračování této série se jménem LIMITED UBBIALI.
Design motocyklu F.B Mondial HPS 125i kombinující historický ráz značky F.B Mondial s moderním čtyřtaktním, kapalinou chlazeným motorem se vstřikováním je již známý. Dvojice nastavitelných zadních tlumičů a přední Upside-Down vidlice zdůrazňují kontrast mezi klasickými motocykly a nejnovějšími technologiemi. Výsledkem je jedinečný vzhled, který je v této objemové třídě jedinečný.
A nyní F.B MONDIAL k 70. výročí vítězství Carlo Ubbialiho v mistrovství světa zveřejnil detaily této zvláštní edice pod názvem LIMITED UBBIALI. Rozhodnutí věnovat limitovanou edici tomuto jezdci pramení z neobvyklé náklonnosti k tomuto legendárnímu italskému jezdci, který vyhrál svůj první titul mistra světa v roce 1951 právě na Mondialu.
Carlo Ubbiali nebyl hrdinou jen na Mondialu, ale obecnou legendou 50tých let. Díky jeho příslovečné mazanosti mu přezdívali „liška“ a byl to archetyp závodníka této doby: gentleman v depu, bojovník na trati. Vyhrál téměř vše, co se dalo: 9 titulů mistra světa (šest ve 125kách a tři ve 250kách), ale také 8 titulů mistra Itálie, což velmi rád zdůrazňoval. Jen jeho famózní krajan Giacomo Agostini a španěl Angel Nieto vyhráli víc titulů mistra světa než on. Legendární Mike Hailwood a Valentino Rossi pouze dorovnali jeho skóre. Od roku 1950 do 1960 se vždy umístil mezi prvními třemi v celkovém pořadí mistrovství světa.
Ubbiali se světem závodění rozloučil ve třiceti letech coby kralující šampión. Dalších šedesát let si užíval pozice neporaženého mistra. A nyní ho F.B Mondial připomíná jako jednoho z největších pilotů historie, který byl na svém Mondialu vždy nejrychlejší.
Limitovaná edice Ubbiali přijde na trh na podzim tohoto roku a výrobce omezil tuto edici na 500 kusů pro celou Evropu a díky tomu se jedná o opravdu velmi exkluzívní jednorázovou záležitost. Ve vyšší ceně zákazníci dostanou plaketu se sériovým číslem daného kusu, systém ABS a digitální přístrojovku. Na první pohled zaujme výrazné lakování, jiná pozice řídítek a potah sedla s výšivkou. Jiná jsou i kola a pneumatiky – kombinace 17 a 18 placů obutá do ryze silničních pneumatik na rozdíl od základního provedení. A samozřejmě číslo 9 na bocích, číslo které nosil Carlo Ubbiali.
Kus s číslem 1 se speciální plaketou bude předán rodině a bude vystaven v rodinném muzeu, které právě prochází rekonstrukcí.
Technická data
Typ motoru | jednoválcový, kapalinou chlazený 4taktní motor se 4 ventily a elektronickým vstřikováním paliva |
Zdvihový objem | 124 cm³ |
Převodovka | 6 rychlostních stupňů |
Startér | elektrický |
Objem nádrže | 9,5 litrů |
Výška sedla | 795 mm |
Hmotnost provozní | 133 kg |
Spotřeba / emise | EURO 5 / spotřeba (l/100 km) Ø 2,4 l; CO2 emise 56 g/km |