Dakar odstartuje v Peru až 6. ledna, ale závodní stroje týmu Big Shock Racing už se vydaly na cestu. Ve francouzském přístavu Le Havre proběhlo dakarské nalodění a Jan Brabec se musel rozloučit s Maruškou, motorkou Husqvarna ozdobenou číslem 46.
Kromě závodních strojů členové týmu Big Shock Racing předali organizátorům také doprovodné vozy. Bydlík, ve kterém mají jezdci během Dakaru kompletně vybavené zázemí, včetně ložnic, sprch, toalety a skromné kuchyně. Dále osobní automobil MINI pro rychlé přesuny. Nechyběl servisní kamion MAN 6×6, přepravující všechny náhradní díly pro kamion, nářadí a na střeše také 10 nových pneumatik pro Frantu. Dále tým odevzdal dvě Toyoty Hilux, novinářská auta vybavená závodními sedačkami a bezpečnostním rámem, která během závodu mohou jet po trati. Nově přibyl také Mercedes Sprinter, doprovodné vozidlo pro Honzu Brabce, které veze všechny náhradní díly a nářadí na motorku a zároveň se v něm dá spát.
Členové týmu Big Shock Racing se shodují, že letošní dakarské nalodění proběhlo nečekaně hladce a rychle. Možná i proto, že část povinností, včetně vážení aut, se tentokrát přesunula až do Limy. Největší komplikací tak byla zapomenutá lednice, pro kterou se do Nosislavi vracel klan Brabců ještě před vyjetím týmové dakarské karavany ze Sedlčan.
Po předání závodní techniky čeká jezdce finální fáze tréninku, která bude završena pánskou jízdou v Peru. Té se tradičně zúčastní trojka Martin Macík, Jan Brabec a navigátor František Tomášek. Do dějiště slavného závodu odjedou s týdenním předstihem, aby se aklimatizovali a fyzicky i psychicky připravili.