Jan Brabec na motocyklu Husqvarna a pilot Martin Macík ve svém žlutém kamionu Liaz odstartovali do šestidenní Rallye du Maroc. Téměř 2000 kilometrů dlouhá trať otestuje poslední detaily před odesláním techniky do Jižní Ameriky na Dakar 2019. Mechanici týmu Big Shock Racing do Maroka vyrazili s předstihem po silnici, aby přepravili závodní stroje. Ve středu, kdy na místo přiletěl zbytek týmu, už stál bivak a vše bylo připraveno pro hladký průběh technických přejímek.
Jan Brabec těsně před odjezdem do Maroka obdržel svůj nový model dakarského speciálu Husqvarna. „Nová dakarka mi přišla v neděli, sotva jsem ji stihl vybalit, takže v Maroku budu závodit ještě na své staré motorce a na novou se vrhnu hned po návratu. Tady se chci soustředit hlavně na navigaci,“ vysvětluje Jan Brabec.
Jan Brabec, několikanásobný mistr ČR v motokrosu, který se v lednu postaví na start svého druhého Dakar piloval své navigační dovednosti už během jarního tuniského soustředění, ale teď se těší na navigační špeky, které si organizátoři pro jezdce připravili. „Už jsem mnohem jistější. Po Dakaru a Merzouga Rally je Maroko můj třetí velký závod s dakarskou navigací. Ale pořád ještě se s ní v té obrovské rychlosti na dlouhých tratích sžívám,“ říká Jan Brabec, který drží týmovou tradici a na Rallye du Maroc přijel s virózou. „Tentokrát jsem to vyžral já a na závody jsem přijel s rýmičkou. Ale v rámci možností se mi podařilo dát se před startem do pořádku,“ popisuje Jan Brabec.
„Říká se, že Maroko je náročné na kola. Kamení se střídá s pískem, takže je potřeba hodně pracovat s tlakem v pneumatikách a s rychlostí. To je pro nás ideální, protože potřebujeme na Frantovi ještě otestovat pár vylepšení, na kterých jsme pracovali. Pořád si hrajeme s výkonem a chlazením motoru, brzdnou soustavou i vybavením kabiny,“ prozrazuje Martin Macík, pátý nejrychlejší pilot kamionu na Dakaru 2018. Navigátor František Tomášek si tu pořádně provětrá své orientační smysly. To se pár měsíců před Dakarem určitě hodí,“ dodal Martin Macík.