Sportovně-cestovní motocykl BMW R 1200 RS disponuje skvělým výkonem 92 kW/125 koní. Jeho zdrojem je vzduchem a vodou chlazený čtyřdobý dvouválcový boxer o zdvihovém objemu 1170 ccm. Samonosný motor je uložen do tuhého mostového rámu z ocelových trubek. Vpředu má obrácenou USD vidlici se zdvihem 140 mm, vzadu je kyvka EVO Paralever.
Standardní výbavou je aktivní, elektronicky nastavitelný systém ASC (Automatic Stability Control), který je zárukou stability na každém typu silnice. Skvělé jízdní zážitky nabízí v každém ze svých režimů: „Rain“ i „Road“. Pokud by tahle nabídka nestačila, je možné si k tomu přikoupit systém Pro, který obsahuje dva další jízdní režimy Dynamic a User a dynamickou kontrolu trakce DTC. Za příplatek lze pořídit elektronicky stavitelný podvozek ESA s možností nastavení Road nebo Dynamic, bezklíčové startování, Gear Shift Assistant (bezspojkové řazení) nebo denní svícení LED diodami.
Samotný vzhled motocyklu nenechá nikoho na pochybách, že se v něm skrývají sportovní vlastnosti. Připraveno je navíc mnoho doplňkové výbavy, obsahující například držáky kufrů, nosiče zavazadel, tempomat či přístupový systém „Keyless Ride“. Nový systém kufrů a praktický zadní kufr jsou pro sportovně-cestovní motocykl vhodným doplňkem; jsou navržené nejen s důrazem na ergonomii, ale také harmonicky zapadají do celkového designu motocyklu. Současně poskytují takový cestovní komfort, který běžně od sportovního motocyklu očekávat nelze.
Jízdní dynamika spojená se schopností pohodlně cestovat – na té nejvyšší úrovni: přesně to je R 1200 RS. Zásluhou silného motoru a jistého podvozku tento sportovně-cestovní stroj nabízí více než pouze obrovské množství potěšení z jízdy. Zásluhou pohodlné a přitom sportovní pozice za řídítky, účinné ochrany proti větru a počasí nabízí tento stroj zcela nové zážitky při rychlém cestování i při sportovní jízdě po otevřených silnicích.
[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colalign=“left|center“]
Typ:,BMW R 1200 RS
Motor:,Vzduchem/vodou chlazený čtyřdobý plochý dvouválec; dva vačkové hřídele; jeden vyvažovací hřídel
Vrtání x zdvih:,101 mm x 73 mm
Zdvihový objem:,1170 ccm
Výkon:,92 kW/125 koní při 7 750 ot./min
Točivý moment:,125 Nm při 6 500 ot./min
Kompresní poměr:,12.5 : 1
Úprava paliva:,Elektronické nepřímé vstřikování
Čištění spalin:,Uzavřený třícestný katalyzátor; emisní norma EU3
Největší rychlost:,přes 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h:,4.1 l/100 km
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h:,5.5 l/100 km
Typ paliva:,Bezolovnatý benzin Natural 95
Alternátor:,Třífázový alternátor 508 W (nominální výkon)
Baterie:,12 V/12 Ah; bezúdržbová
Spojka:,V olejové lázni; hydraulicky ovládaná
Převodovka:,šestistupňová synchronizovaná převodovka s šikmým ozubením
Pohon:,Spojovací hřídel
Rám:,Dvoudílný rám; přední a přišroubovaný zadní rám; motor součástí nosné struktury
Vedení předního kola / odpružení:,Upside-down vidlice; ∅ 45 mm
Vedení zadního kola / odpružení:,Hliníkový odlitek; uložení kyvné část z jedné strany systémem BMW Motorrad Paralever; vzpěra WAD (tlumení v závislosti na zdvihu); hydraulicky nastavitelné předpětí pružiny (plynulé); zpětný útlum tlumiče nastavitelný samostatným ovladačem
Dráha pružiny vpředu /vzadu:,140 mm / 140 mm
Rozvor kol:,1 527 mm
Závlek:,114.8 mm
Rejdový úhel hlavy:,62.3°
Kola:,Litá kola z hliníkové slitiny
Rozměr ráfků vpředu:,3.50 x 17″
Rozměr ráfků vzadu:,5.50 x 17″
Pneumatiky vpředu:,120/70 ZR 17
Pneumatiky vzadu:,180/55 ZR 17
Brzdy vpředu:,Dvoukotoučová; plovoucí třmeny; průměr 320 mm; 4pístky
Brzdy vzadu:,Jednokotoučová; průměr 276 mm; dvoupístkový plovoucí třmen
ABS:,BMW Motorrad Integral ABS (částečně integrální); vypínatelné
Délka:,2 202 mm
Šířka (nad zrcátkem):,925 mm
Výška (bez zrcátek):,1 250 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla:,820 mm
Délka podsedlového rámu:,1840 mm
Hmotnost prázdného vozidla:,236 kg
Celková přípustná hmotnost:,450 kg
Užitečná nosnost:,214 kg
Využitelný objem nádrže:,18 litrů
Rezerva:,cca 4 litrů
[/table]