BMW Motorrad představuje motocykl R 18 Magnifica

Exkluzivní přehlídka Top Marques v Monaku (MC) se 8. června stala ideálním místem pro představení nového na zakázku vyrobeného motocyklu BMW R 18 od Radikal Chopper. R 18 Magnifica je extrémní reinterpretací německého cruiseru; v tomto jedinečném a fascinujícím motocyklu se snoubí luxus, dokonalé řemeslné zpracování a ušlechtilost použitých materiálů. Vývoj tohoto na zakázku vyrobeného motocyklu, který zadala společnost Officine Riunite Milanesi, provedl za podpory italského zastoupení BMW Motorrad Andrea Radaelli z dílny Radikal Chopper.

BMW R 18 Magnifica

Ruční výroba, použití ušlechtilých materiálů, jako je mosaz, hliník a dřevo, a především design, který je mezi na zakázku vyrobenými motocykly zcela jedinečný – to je R 18 Magnifica. S nápadem postavit zakázkový motocykl na základech BMW R 18 přišel Raffaello Polchi, majitel společnosti Officine Riunite Milanesi a celoživotní motocyklový nadšenec. Jako vedoucí projektu byl vybrán v oboru vyhlášený Andrea Radaelli ze společnosti Radikal Chopper, který již získal cenu MBE 2020 se svou stavbou Ad Maiora, což je s až maniakální pečlivostí postavená speciální edice vycházející z BMW R 1100 S. Přístup k výrobě motocyklů Radikal Chopper je opravdu radikální a design modelu R18 Magnifica se nese ve stejném duchu.

Mohlo by vás zajímat:  Při dopravní nehodě v Jablonci nad Nisou skončil motorkář na zahradě cizího domu

Podle Andrey „musí být motorka mým vlastním výtvorem, nemám zájem vykrádat nebo měnit koncepci, kterou už vymysleli a postavili jiní“. Inspirací pro design BMW R 18 Magnifica jsou historické motocykly z 20., 30. a 40. let minulého století, a zejména pak BMW R 37, tedy modely, jež „mají neuvěřitelné kouzlo, které ani dnes mnoho moderních motocyklů nedokáže napodobit“. Použití materiálu, jako je dřevo, je výrazným odkazem na motocykly minulosti, což je myšlenka, která se vybaví i při vzpomínce na staré automobily BMW s dřevěnými volanty. Použití tohoto materiálu také reaguje na touhu umístit na motocykl něco „organického“. Dřevo navíc koherentně ladí s designem modelu R 18 Magnifica a dodává tomuto upravenému motocyklu elegantní, retro a moderní styl zároveň.

Ručně kovaný motocykl z ušlechtilých materiálů

Pro výrobu tohoto motocyklu nebyly použity žádné CAD programy ani počáteční rendery, vznikla pouze skica. Zbytek je čistě dílem tvůrčí fantazie Andrey Radaelliho. Model R 18 byl původně zamýšlen bez všech prvků nezbytných pro sériovou výrobu, ale pak byl jeho design přepracován tak, aby bylo dosaženo harmonické vizuální vyváženosti mezi proporcemi přední a zadní části. Na modelu R 18 Magnifica není nic koupeného, téměř vše bylo důkladně promyšleno a ručně vyrobeno. Jedinou výjimkou jsou ráfky, obráběné z jednoho kusu kovu na počítačově řízených strojích, ale vždy podle návrhu Radikal Chopper. Dokonce i inovativní brzdové kotouče a třmeny byly vytvořeny na zakázku.

Mohlo by vás zajímat:  První zimní kolekce od Husqvarna Mobility

Zadní část a sedlo jsou z jednoho kusu a vytvářejí dojem, že levitují. Zadní část tvoří mahagon s leštěnou středovou částí z nerezové oceli, která motocyklu propůjčuje vzhled šperku. Vidlice vypadají podobně jako na historických motocyklech, vnitřní komponenty jsou však zcela moderní, sestavené z odlévaných dílů. Elektrický systém zůstal beze změny, vše je plně funkční. Rozměry, ráfky a pneumatiky zůstaly původní. Pod retro estetikou se skrývá technologicky moderní motocykl, který je oproti sériovému modelu R 18 téměř o 100 kg lehčí.


Právní doložka

Zobrazené motocykly mohou být upraveny a vybaveny příslušenstvím a/nebo vlastními díly třetích stran, které nejsou vyráběny, distribuovány ani testovány BMW. BMW nenese žádnou odpovědnost za tyto úpravy (včetně montáže, vlastností a použití zobrazeného příslušenství). UPOZORNĚNÍ: Úpravy sériových motocyklů (včetně montáže a použití dílů jiných výrobců a dílů vlastní výroby) mohou zhoršit jízdní vlastnosti! Jízda na upravených motocyklech BMW je na vlastní nebezpečí.