Silný charakter vyžaduje také silné jméno. „Blechmann“ je jméno silné jako železo. Je to také přezdívka Bernharda Naumanna, uznávaného úpravce motocyklů z Rakouska. Společně s BMW Motorrad představuje svoji nejnovější kreaci: Blechmann R 18.
S novým motocyklem BMW R 18 vstoupilo v dubnu 2020 BMW Motorrad poprvé do světa sériových motocyklů typu Cruiser. Jako žádný jiný motocykl BMW v minulosti se tento model opírá o tradici motocyklů BMW, a to jak technicky, tak svým designem. Využívá myšlenky slavných motocyklů BMW, jako je například BMW R 5, a odkazuje se ke kořenům podstaty motocyklu. Právě toto historické propojení bylo pro Bernarda Naumanna hlavním důvodem, proč toho na jeho rámu a technologii měnil co nejméně a v kreaci Blechmann R 18 využíval pouze originální úchytné body.
Při zahájení stavby nové kreace si Bernhard Naumann nikdy nedělá dopředu nákresy. Svoji inspiraci totiž sbírá až při samotné práci na daném motocyklu. „Vytvářím svůj design přímo na objektu při použití konečných materiálů. To mi umožňuje přímo reagovat na dané možnosti a neustále mít v oku správné proporce,“ vysvětluje.
Ke tvorbě motocyklu Blechmann R 18 designér přistoupil opačně, než je obvyklé. Aby správně pojal proporce přední kapotáže, nejdříve se zaměřil na záď, kde využil původní nosný rám zadního blatníku, sedla a sedla spolujezdce. Zadní světlo pochází od značky Kellermann. Důkladně předělaná byla palivová nádrž. Na jednu stranu je užší, což dodává motocyklu na sportovnosti, a současně ještě více odkrývá jeho motor. Je také doplněna prohlubněmi na kolena, které dále zvýrazňují její sportovní tvar. Základem pro uchycení řídítek je původní třmen.
Dále Blechmann upravil světlomet. Stejně jako tomu bylo u jeho poslední úpravy motocyklu BMW, stroje „Giggerl“ postaveného na základě BMW R nineT, světlomet poprvé dostal tvar částečně připomínající dvojici ledvinek. Podobně jako je tomu u motoru boxer, Blechmann i v případě světlometu umístil jeho zdroje světla centrálně. Úhel řízení a současně směrem vpřed naklopený světlomet vytváří hlavní styl tohoto „custom“ motocyklu. Bernard Naumann dokončil svoji personalizaci nenápadným černým lakem doplněným klasickými bílými linkami BMW Motorrad. Blechmannův tým strávil při práci na této verzi motocyklu BMW R 18 celkem 450 hodin.
Blechmann neprezentuje svoji práci jako dílo klasického úpravce motocyklů. „Má práce začíná odmontováváním originálních dílů z původního stroje do té doby, než zůstane pouze základ. S tím se současně začíná vytvářet samotný nový design. Sám to nazývám rychlá-výroba-prototypů-stylem-Blechmann,“ vysvětluje úpravce. Právě to je věc, která dodává jeho dílně na unikátnosti.
Blechmann většinou pracuje na přípravě a designu sám. Když je ale potřeba, využívá pomoci šikovných a zkušených profesionálů. „Zkrátka si nemůžete všechno na tomto světě dělat sám. Jsem velmi rád, že mám spolehlivou skupinu spolupracovníků.“