C evolution – představuje v současnosti technologického průkopníka BMW Motorrad v oblasti technologie e-mobility. Díky BMW C evolution je jednoduché nechat za sebou nejen výfukové plyny a hluk, ale bez námahy také každé jiné vozidlo v městském provozu. A díky dojezdu až 160 kilometrů vydrží zábava po celý den.
Na rozdíl od tradičních spalovacích motorů nabízí elektrický pohon C evolution spontánní a velmi přímý převod výkonu. Nemá prodlevu při náběhu točivého momentu. Od prvního okamžiku je k dispozici plný výkon.
Při teoretickém vrcholném výkonu 35 kW (48 k) a 72 Nm točivého momentu na „klikové hřídeli“ má na zadním kole ve skutečnosti praktický točivý moment téměř 600 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 120 km/h kvůli optimalizaci spotřeby energie, a tím i dojezdu. Zrychlení z 0 na 50 km/h je sotva 2,8 sekundy – takže málokdo nebude mít lepší náskok, když se na semaforu rozsvítí zelená.
Zařízení pro uchovávání energie v BMW C evolution se skládá ze tří modulů, z nichž každý má dvanáct článků lithium-iontové baterie. Díky modulům baterie nejnovější generace s 94 Ah oproti 60 Ah je dojezd C evolution nyní až 160 kilometrů (podle WMTC). Zcela vodotěsné pouzdro baterie je vyrobeno z hliníku a obsahuje také celý systém elektronického řízení a nabíjení. Jedná se jak o podpůrnou součást podvozku, tak o chránič modulu lithium-iontové baterie při nárazu.
Baterie v BMW C evolution se nabíjí pomocí integrovaného nabíjecího zařízení – ať už z běžné domácí zásuvky, nebo u nabíjecí stanice. Nabíjecí zásuvka konektoru na skútru je kompatibilní s automobilovým konektorem typu 1. Standardní kabel nabíječky má příslušný národní konektor, aby se vešel do klasické domácí elektrické zásuvky. Alternativně je možné použít nabíjecí kabel s režimem 3, takže bude možné použít veřejné nabíjecí stanice nebo nástěnné boxy. Krátká doba nabíjení je zejména praktická při každodenním používání. Stejně jako nový režim Silent Charge, při kterém je nabíjení nepatrně delší, ale mnohem tišší.
Při rekuperaci a s tím souvisejícím vysokém tahovém momentu TCA také zabraňuje zablokování zadního kola podobně, jak funguje ABS během brzdění, což je mimochodem také součástí standardní výbavy C evolution. Slovo „rekuperovat“ je latinského původu a znamená „obnovit“. Při konstrukci motorového vozidla termín znamená technologickou metodu rekuperace energie. BMW C evolution je touto inovativní technologií vybaven také. Jakmile zapojíte brzdy, elektromotor se automaticky změní v generátor a brzdná energie se odvede zpět do baterie ve formě elektrické energie. Výsledkem je zvýšená energetická efektivita, a tím i delší dojezd. Rekuperace zahrnuje generování umělého tahového momentu, jehož síla závisí na stupni rekuperace. Jezdci bude tento tahový moment připadat jako známá „motorová brzda“, která začíná účinkovat při ubírání plynu u spalovacího motoru.
Díky čtyřem různým jízdním režimům C evolution slibuje variabilní jízdu, dokonale přizpůsobenou přání jezdce. Inovativní funkce jako například asistent zpátečky nabízejí opravdový komfort. Asistent zpátečky je u skútrů se spalovacími motory technologicky složitá funkce, u BMW C evolution se asistent zpátečky stal součástí standardní výbavy. Ve městě budeš díky této funkcí snáze manévrovat a vyjíždět z parkovacích míst, kde je omezený prostor. Asistent zpátečky se aktivuje pomocí přepínače na řidítkách a zařazení zpátečky se zobrazí na displeji.
Čtyři jízdní režimy umožňují skutečný požitek z jízdy. BMW C evolution má čtyři jízdní režimy a jezdec je může měnit během cesty pomocí volicího přepínače na pravé straně řidítek:
ROAD:
Střední tahová rekuperace, maximální akcelerace. Standardní režim.
ECO PRO:
Maximální tahová rekuperace, omezená akcelerace. Dojezd optimalizovaný o +10 až 20 %.
DYNAMIC:
Maximální tahová rekuperace, plná akcelerace. Umožňuje „jízdu bez brzdění“/„s pocitem jednoho pedálu“.
SAIL:
Žádná tahová rekuperace, plná akcelerace, jízda bez tahového momentu. Dokonce projíždění bez zpomalování.