Model SH300i se svým kompaktním designem s rovnou podlahou, otevřeným rámem a 16palcovými koly vpředu i vzadu má všechny charakteristické rysy rukopisu SH a přináší i něco navíc – výkonný motor pro maximální odezvu při jízdě po městě i na dálnici. Zcela nový vzhled je dalším krokem postupného vývoje receptury strojů SH založené na kompaktních rozměrech a praktičnosti pro každodenní použití jak při jízdě, tak při parkování. Pod elegantním pláštěm se skrývá lehký hlavní rám. USB zásuvka je umístěna ve schránce pod sedlem, přístrojový panel je tvořen LCD displejem.
SH350i je skútr, který je na silnici vždy dobře rozpoznatelný díky svým prémiovým SH tvarům kombinovaným s novým designem vycházejícím z proporcí jeho menšího sourozence a bestselleru SH125i. Jeho charakteristickými rysy jsou „svalnaté proporce“ a „povrchové napětí“. Stroj se odlišuje zejména svým „obličejem“: LED světlomet je nově tvořen centrálním hlavním prvkem, který odděluje dva potkávací světlomety, zatímco poziční světla se nacházejí nad krytem řídítek a vytvářejí štíhlý a moderní vizuální podpis. Na zádi je mezi hliníkovými madly pro spolujezdce elegantně umístěno zadní LED světlo a ukazatele směru. Funkce je však u každého SH stejně důležitá jako vzhled. Jízdní pozice poskytne pohodlí jezdcům různých velikostí a zajišťuje uvolněné, vzpřímené držení těla s dobrým výhledem všemi směry. Celková délka skútru je 2 160 mm, šířka činí 742 mm a výška je 1 161 mm. Minimální světlá výška dosahuje 131 mm.
Pod sedlem je prostor pro uložení integrální přilby, sedlo se nachází ve výšce příjemných 805 mm (pouze o 5 mm více než u SH125/150). K dispozici je také USB-C zásuvka, která umožňuje pohodlné nabíjení mobilních zařízení. Standardní plochá podlaha u skútrů řady SH (její šířka dosahuje 435 mm) umožňuje přepravu předmětů a usnadňuje jezdci nastupování i vystupování. Praktickým doplňkem je také sklopný háček na předním panelu.
Atraktivní LCD přístrojový panel obsahuje všechny kontrolky – včetně indikace zásahů HSTC a ABS – elegantně uspořádané kolem středového digitálního rychloměru a otáčkoměru. Veškeré ovládání přístrojového panelu se provádí prostřednictvím tlačítek A/B na levé rukojeti. Přední a zadní ukazatele směru jsou vybaveny funkcí automatického vypínání a systémem výstražných světel pro nouzové brzdění. Pokud ABS rozpozná probíhající brzdění, nouzové ukazatele směru svým blikáním upozorní ostatní účastníky silničního provozu. Praktickým prvkem, který usnadňuje rušný život v pohybu, je inteligentní klíč Smart Key, který kromě zapalování a schránky v kapotáži ovládá také volitelný 35litrový vrchní kufr. S inteligentním klíčem v kapse jezdce se kufr automaticky odemkne a poté, co jezdec od stroje odejde, se opět zamkne. Je možné ho zamknout také přímo klíčem.
Motor
Nový motor enhanced Smart Power+ (eSP+) u modelu SH350i dosahuje díky rozsáhlému využití technologií pro snižování tření nejen vynikajících ekologických parametrů, ale také vysokého výkonu. Kapalinou chlazený čtyřventilový SOHC agregát s přímým vstřikováním paliva disponuje maximálním výkonem 21,6 kW při 7 500 ot./min. a maximálním točivým momentem 32 Nm při 5 250 ot./min. Z klidu SH350i akceleruje na vzdálenost 200 m za 10,2 s. Vrtání motoru je 77 mm, zdvih 70,7 mm; kompresní poměr činí 10,5:1. Válečkové vahadlo, radiální kluzná ložiska klikového hřídele a uzavřená kliková skříň jsou zárukou dlouhodobé spolehlivosti i vysokého výkonu. Lepšímu chlazení pístu napomáhá olejová tryska pocházející z modelu CRF450R, která rozstřikuje olej na spodní stranu pístu, čímž se zlepšuje časování zapalování a zvyšuje se účinnost spalování. Objem olejové náplně činí 1,85 litru. Vzduch je přiváděn přes 5,5litrovou vzduchovou komoru. Škrticí klapka o průměru 36 mm přivádí s maximální efektivitou palivo k sacím ventilům o průměru 28 mm. Sání zajišťuje efektivní přívod vzduchu do motoru a díky vířivému proudění ve válci je zajištěno rovnoměrné prohoření paliva. Výfukové plyny z válce vycházejí přímým výfukovým potrubím.
Pro snížení odporu výfukových plynů je tlumič výfuku opatřen dvěma komorami. Trubka vedoucí do expanzní komory společně s velikostí a umístěním katalyzátoru byly optimalizovány pro lepší průtok a čištění spalin. Vnitřní tření se podařilo dále snížit díky o 5 mm předsunutému válci, hydraulickému nastavování vačkového řetězu a sacímu čerpadlu. Podobně jako u dalších výkonných strojů i zde čerpadlo snižuje vnitřní tlak v motoru, snižuje promíchávání oleje a vyznačuje se nižšími sacími ztrátami a vnitřním rotačním třením. Vyvažovací hřídel dále snižuje vibrace a přispívá k hladké a příjemné jízdě. Automatická odstředivá spojka přenáší sílu motoru na převodovku V-Matic s převodovými poměry zvolenými s ohledem na pružnou reakci v nízkých rychlostech a na dynamickou akceleraci. Koncový převod je zajištěn klínovým řemenem.
Motor je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Systém detekuje rozdíl mezi otáčkami předního a zadního kola, vypočítává případný prokluz a na základě těchto údajů upraví pomocí vstřikování točivý moment motoru tak, aby se obnovila trakce zadního kola. Systém HSTC lze zapnout nebo vypnout spínačem na levé rukojeti. Zásah systému HSTC při jízdě je indikován blikající ikonou „T“ na digitálním displeji. Spotřeba paliva činí pouhých 3,3 l/100 km (v režimu WMTC); 9,1litrová palivová nádrž tak umožňuje dojezd přes 270 km.
Podvozek
Osvědčený podvozek modelu SH350i má za úkol zajistit dynamiku a vyváženost ve všech situacích. V rámci změn pro rok 2021 došlo k úpravě průměrů a tloušťky stěn trubek. Materiály jednotlivých součástí rámu přispěly k lepší stabilitě a komfortu při vyšších rychlostech a zároveň přispěly k tomu, že rám je o 1 kg lehčí. Skvělé pohlcování nerovností 35mm teleskopickou vidlicí, dvěma zadními tlumiči, kyvným ramenem z litého hliníku a olejovou vzpěrou pod motorem, která napomáhá lepší ovladatelnosti a přispívá k pohlcování rázů. Sklon přední vidlice a závlek činí 27°5’/99 mm, rozvor kol dosahuje 1 452 mm a řídítky lze ze středové polohy otáčet v úhlu 45°. Pohotovostní hmotnost dosahuje 174 kg.
Pneumatiky mají rozměr 110/70-16 vpředu a 130/70-16 vzadu; dvoukanálový systém ABS je spojen s jedním 256mm kotoučem vpředu a s jedním 256mm kotoučem vzadu.
Pro model SH350i bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda. Patří sem:
35litrový inteligentní vrchní kufr a zadní nosič
Plexi štítek s chrániči rukou
Vyhřívané rukojeti
Krycí plachta
Technické parametry
MOTOR | |
Typ | Čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC |
Zdvihový objem (cm³) | 330 cm3 |
Počet ventilů na válec | 4 |
Vrtání ´ zdvih (mm): | 77 x 70,7 mm |
Kompresní poměr | 10,5 : 1 |
Maximální výkon | 21,6 kW při 7 500 ot./min. |
Max. točivý moment | 32 Nm při 5 250 ot./min. |
Olejová náplň | 1,85 l |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 9,1 l |
Emise CO2 (WMTC) | 77,8 g/km |
Spotřeba paliva | 3,3 l/100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startování | Elektrické |
Kapacita baterie | 12 V / 11,6 Ah |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Automatická, odstředivá |
Typ převodovky | V-Matic |
Stálý převod | Klínový řemen |
RÁM | |
Typ | Rám z ocelových trubek |
PODVOZEK | |
Rozměry (DxŠxV) | 2 160 x 742 x 1 161 mm |
Rozvor kol | 1 452 mm. |
Záklon rejdového čepu | 27,5° |
Závlek | 99 mm |
Výška sedla | 805 mm |
Světlá výška | 157,8 mm |
Pohotovostní hmotnost | 174 kg |
Poloměr otáčení | 2,2 m |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | 35mm teleskopická vidlice |
Typ vzadu | Kyvné rameno s duálními tlumiči |
KOLA | |
Velikost ráfku přední | 16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny |
Velikost ráfku zadní | 16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny |
Pneumatika vpředu | 110/70-16 |
Pneumatika vzadu | 130/70-16 |
BRZDY | |
Systém ABS, Typ | 2kanálový |
Vpředu | Jeden kotouč o průměru 256 mm s dvoupístovým třmenem |
Vzadu | Jeden 256mm kotouč s jednopístovým třmenem |
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA | |
Přístrojový panel | LCD displej obsahující rychloměr, palivoměr a ukazatel teploty, ukazatel ručičkového typu, hodiny, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatel spotřeby paliva, indikátor systému Honda SMART Key |
Světlomet | LED |
Zadní světlo | LED |