Pro jezdce, kteří chtějí zábavnou jízdu v terénu, která je vezme kamkoli si zamanou, je KLX230R S správnou volbou. Aktualizovaný model 2025 S, který si zachovává mnoho z toho, co dělalo původní KLX230R populární od jeho uvedení v roce 2020, nyní přichází s přidanou bezpečností řidiče v podobě zapalování na klíč a nabízí větší palivovou nádrž o objemu 7,6 l (přechod z plastu na ocel). Vylepšený pomocný rám sedadla spojený s nižším a pohodlnějším sedadlem a aktualizovaný agresivní styl inspirovaný KX jej uvádí do souladu s ostatními modely v off-roadové řadě Kawasaki. Přepracovaný zadní pomocný rám sleduje nižší linii. Přestože je výška sedadla nižší, zdvih předního a zadního kola zůstává stejný jako u předchozího modelu. Silnější odpružení sedadla nabízí zvýšený jízdní komfort. Přidání vyvažovače k oblíbenému šestirychlostnímu motoru s elektrickým startováním o objemu 233 cm3 Single Motor nabízí větší plynulost a ovladatelnost s novým nastavením ECU. S motorem je spárován podvozek, který byl doladěn prostřednictvím zpětné vazby testovacích jezdců Kawasaki pro ideální vyvážení motoru a podvozku.
Zábavný zážitek z jízdy v terénu přináší nižší výška sedla u modelu S 875 mm plus odpružení s dlouhým zdvihem kol (250 mm vpředu a 217 mm vzadu) a vynikající světlá výška 270 mm, díky čemuž je jízda radostí. Vhodné velikosti předních a zadních kol (21”/18”) dávají modelu KLX230R S dobrou ovladatelnost na různých površích a strmější sklon (úhel sklonu) (26,5° >> 25,4°) přispívá k ještě lehčí ovladatelnosti. Konečně ke snadné ovladatelnosti motocyklu přispívá i krátký rozvor 1 375 mm. Vzadu nabízí nové nastavení zadního odpružení Uni Trak dostatečný zdvih kol pro vynikající absorpci nárazů. Použité pružiny a nastavení tlumení jsou tvrdší než u modelu KLX230 a přední a zadní kola jsou nyní vybavena dorazy patek, které umožňují použití nižšího tlaku v pneumatikách.
Mezi další úpravy ergonomie patří řídítka nastavená o 25 mm více dopředu, aby odpovídala nižší výšce sedla, což jezdci nabízí vynikající kontrolu. Stupačky jsou navíc o 9 mm dále vzadu, aby se idealizovala jízdní pozice. A pokud jde o styl, modernizovaná palivová nádrž, kryty a boční kryty KLX230R S velmi připomínají nejnovější KX450 a KX250.