2025 Honda MSX125 Grom

Zábavný „kapesní“ motocykl společnosti Honda přijíždí s odvážným a výrazným novým stylem snadno demontovatelných panelů kapotáže, třemi svěžími novými barvami a vůbec poprvé s řadou oficiálního příslušenství Honda.

Zmenšené kryty palivové nádrže s výřezy pro kolena posouvají hmotu modelu MSX125 Grom směrem vpřed a vyznačují se novým agresivnějším stylem, jenž se odráží v přepracovaných bočních panelech a v novém sportovně laděném krytu spodku motoru. Celek dotváří štíhlý LED světlomet, minimalistické sedlo a podsedlový rám. A pod vlivem neutuchající snahy zákazníků o jedinečný charakter jejich motocyklu je model MSX125 Grom navržen s ohledem na koncept adaptability a na možnost snadného přizpůsobení. Kapotáž i nadále zůstává snadno demontovatelná a nabízí majiteli mnohem větší plochu pro vyjádření individuality pomocí samolepek, grafiky nebo polepů. Vpředu zaujímá čestné místo nové logo modelu Grom. Zlatá inverzní přední vidlice výrazně kontrastuje s černě lakovaným motorem, výfukem, koly a kyvným ramenem. Snadno čitelný a kompaktní LCD digitální přístrojový panel kromě ukazatele rychlosti, dvou denních počítadel, palivoměru a hodin obsahuje také otáčkoměr a ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Vynulování denních počítadel a nastavení hodin nebo přepínání mezi tachometrem a denním počítadlem je možné tlačítky na stranách displeje.

Motor

Motocykl má vzduchem chlazený dvouventilový motor o objemu 125 cm3 s vrtáním 50 mm, zdvihem 63,1 mm a s kompresním poměrem 10,0:1. Maximálního výkonu 7,2 kW motor dosahuje při 7 250 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 10,5 Nm při 5 500 ot./min. Vyznačuje se skvělou kombinací hbitosti a dynamiky i praktické a dostupné variability. Tento agregát nabízí nepoznanou zábavu z ovládání plynové rukojeti; potěšení (a použitelnost) ještě více znásobuje pětistupňová převodovka, jež umožňuje stroji dosáhnout maximální rychlosti až 94 km/h. Manuální ovládání spojky evokuje jízdu na velkém motocyklu, zatímco kolo převodovky s 15 zuby, kolo koncového převodu se 38 zuby a 12palcové pneumatiky zajišťují skvělou dynamiku při jízdách ve městě i možnost pomalé jízdy na vyšší rychlostní stupeň – obojí ideální pro snadnou jízdu v hustém provozu. Stroj se vyznačuje nízkou spotřebou 1,5 l/100 km (v režimu WMTC), a to díky využití technologií pro snižování tření, jako je například předsazený válec nebo válečkové vahadlo pro pohon ventilů. Sofistikovaný systém elektronického vstřikování paliva zaručuje vysokou účinnost spalování a díky řízení sání i výfuku zajišťuje pružnou odezvu na otočení plynové rukojeti. Velká 2,5litrová vzduchová komora a panelový mokrý papírový filtr zajišťují spolehlivý a tichý přísun vzduchu; samotný filtr má životnost 16000 km. Výfukový svod a tlumič výfuku jsou tvořeny dvěma samostatnými díly.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje BMW CE 02 x VAGABUND

Podvozek

Jednopáteřový ocelový rám zajišťuje pevnost střední části stroje. Jeho tuhá trubka se čtvercovým průřezem přímo spojuje hlavové složení a desku s čepem kyvného ramene, přičemž všechny ostatní díly jsou na rámu viditelně zavěšené a skvěle tak doplňují minimalistický vzhled stroje. Specificky vyladěná vertikální/horizontální tuhost rámu a pružnost čepu kyvného ramene a úchytů pro zavěšení motoru nabízí skvělou rovnováhu komfortu a jistoty. Konstrukce rámu umožňuje efektivní umístění komponentů vstřikovací jednotky PGM-FI a elektroinstalace pod kryty nádrže, která si přitom zachovala svůj objem 6,0 l. Rozvor dosahuje příjemných 1 200 mm, přičemž sklon přední vidlice a závlek činí 25°/81 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje 103 kg. Nízko položené sedlo (761 mm) činí MSX125 Grom skvěle ovladatelným; vzhledem ke svým rozměrům je vhodný také pro majitele obytných vozů, kteří jej mohou snadno naložit/složit, převážet a používat. Přední i zadní odpružení svou kvalitou překonává standard třídy. 31 mm inverzní vidlice snižuje neodpruženou hmotnost a díky větší ploše pístů (oproti standardní teleskopické vidlici) nabízí lepší tlumení v celé délce zdvihu. Vrchní a spodní body upevnění vidlice mají plnohodnotný rozměr, čímž dále zlepšují ovladatelnost a dodávají jezdci pocit jistoty. Lehký a robustní zadní tlumič je spojen s jednoduchým a odolným ocelovým kyvným ramenem ve tvaru písmene H, jež je vyrobeno z ocelových profilů 50 mm x 25 mm. Nejdůležitější součástí vzhledu i funkce nové Hondy MSX Grom jsou její 5paprsková 12palcová kola z lehkých slitin, která jsou opatřena širokými 2,5palcovými ráfky. Přední pneumatika o rozměrech 120/70-12 a zadní pneumatika 130/70-12 dodávají stroji dynamický vzhled i výkony. Hydraulický dvoupístový přední a jednopístový zadní brzdový třmen spolupracují s 220mm předním a 190mm zadním kotoučem, přičemž systém ABS díky propojení s jednotkou IMU minimalizuje zvedání zádi stroje.

Mohlo by vás zajímat:  Česká republika bude v roce 2025 hostit FIM SuperMoto of Nations

Příslušenství

Novinkou u MSX125 pro modelový rok 2025 je kompletní sortiment originálního příslušenství Honda, které bylo rovněž seskupeno do dvou paketů zaměřených na zákazníky.

Paket Comfort

Paket Comfort byl navržen tak, aby zvyšoval pohodlí jezdce, zejména za nepříznivých povětrnostních podmínek a v chladnějších dnech. Chrániče kloubů v černé barvě odvádějí proudící vzduch od rukou a předloktí jezdce, zatímco tmavě tónovaný štítek přístrojového panelu poskytuje dostatečnou ochranu v oblasti hrudníku a ramen.

Paket Travel

Paket Travel zvyšuje maximální přepravní kapacitu MSX125 Grom a mění jej v podstatně univerzálnější motocykl. Exkluzivně navržené sedlové brašny nabízejí dohromady objem 10 l. Obsah je chráněn praktickou nepromokavou vnitřní vložkou a každá brašna je vybavena rukojetí a popruhy pro snadné přenášení, pokud právě není připevněna ke stroji. Součástí paketu Travel je také zadní nosič, který představuje praktický základ pro upevnění větších předmětů.

Jednotlivé položky

Všechny položky obsažené v obou paketech lze pořídit také samostatně jako jednotlivé položky spolu s praktickou taškou na zadní sedlo, která nabízí objem dodatečných 15 litrů s možností rozšíření až na 22 litrů a je vybavena pláštěnkou a rukojetí na přenášení.

Technické parametry

MOTOR
Typ2ventilový vzduchem chlazený jednoválec
Zdvihový objem125 cm3
Vrtání a zdvih50,0 mm x 63,1 mm
Kompresní poměr10,0 : 1
Maximální výkon7,2 kW při 7 250 ot./min.
Max. točivý moment10,5 Nm při 5 500 ot./min.
Olejová náplň1,1 litru
Úroveň hlukuLurban 69,7; Lwot 71,2
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburacePGM-FI
Objem palivové nádrže6,0 litru
Spotřeba paliva1,5 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
StartováníElektromotor
Kapacita baterie12 V, 3,5 Ah
Výkon alternátoru225 W / 5000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyLamelová, mokrá
Typ převodovky5stupňová
Stálý převodŘetěz
RÁM
TypJednopáteřový ocelový rám
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)1 760 mm x 720 mm x 1 015 mm
Rozvor kol1 200 mm
Záklon rejdového čepu25⁰
Závlek81 mm
Výška sedla761 mm
Světlá výška180 mm
Pohotovostní hmotnost103 kg
Poloměr otáčení1,9 metru
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředuPřední inverzní vidlice, 31 mm
Typ vzaduJeden tlumič, kyvné rameno ze čtvercových ocelových profilů
KOLA
Typ vpředuZ hliníkové slitiny, pětipaprsková
Typ vzaduZ hliníkové slitiny, pětipaprsková
Velikost ráfku předníMT 2.5-12
Velikost ráfku zadníMT 2.5-12
Pneumatika vpředu120/70-12
Pneumatika vzadu130/70-12
BRZDY
Typ vpředuJednoduchá, 220mm kotouč s hydraulickým dvoupístovým brzdovým třmenem
Typ vzaduJednoduchá, 190mm kotouč s hydraulickým jednopístovým brzdovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panelDigitální LCD přístrojový panel s ukazatelem rychlosti, dvěma denními počítadly, ukazatelem stavu paliva a hodinami.
SvětlometLED světlomet a zadní světlo