Se svými kompaktními proporcemi ve stylu Neo Sports Café se Honda CB650R po modernizaci vyznačuje výraznou lichoběžníkovou siluetou s novou ostřejší zádí, krátkým převisem a novým šikmým LED světlometem. Veškeré ostatní osvětlení je tvořeno LED diodami a nové zadní světlo je hladce integrováno do nové kapotáže.
Při pohledu zepředu, přes nové kryty chladiče směrem k zádi, je celkový vzhled ladnější, dynamičtější a cílevědomější. Hlavním designovým motivem celé řady zůstává dlouhá palivová nádrž; její hladké linie zdůrazňují plnost kovových povrchů a představují korunu technického skvostu v podobě čtyřválcového hnacího ústrojí. Kromě toho je zde umístěno zapalování. Sklon řídítek 35° usnadňuje ostré zatáčení v nízkých rychlostech a otáčení. Tvar sedla spolujezdce i jezdce byl upraven tak, aby odpovídal nové zádi; výška sedla 810 mm zůstala zachována. Pod sedlem se nachází USB C zásuvka. Prémiová technologie ve formě zcela nového 5palcového barevného TFT displeje využívá pevného spojení mezi displejem a ochrannou vrstvou (optical bonding), která zlepšuje viditelnost na jasném slunci. Utěsněním mezery mezi krycím sklem a TFT displejem pryskyřicí se snižuje odraz okolního světla a zlepšuje se čitelnost. Displej samotný lze přizpůsobit pomocí vzorů zobrazení označovaných jako „Bar“ (čárový), „Circle“ (kruhový) a „Simple“ (jednoduchý), přičemž poprvé je u modelu CB650R k dispozici také možnost propojení s chytrým telefonem prostřednictvím technologie Honda RoadSync. Honda RoadSync – společně s novým jednodušším, snadno použitelným a podsvíceným čtyřsměrovým ovladačem na levé rukojeti – umožňuje přímé zobrazení pokynů navigace na displeji, a navíc poskytuje jezdci možnost (prostřednictvím technologie Bluetooth a headsetu v přilbě) vyřizovat telefonáty, poslouchat hudbu nebo přijímat hlasové informace o počasí. Vše, co musí majitel udělat, je stáhnout si bezplatnou aplikaci Honda RoadSync buď z Play Store nebo z App Store, připojit se k CB650R a vyrazit na cestu.
Podvozek
Ocelový kosočtvercový rám je tvořen lisovanými deskami pro upevnění čepu kyvného ramene a dvěma páteřovými prvky z elipsovitých profilů, jejichž tuhost byla specificky naladěna (tužší kolem osy vidlice a „pružnější“ v oblasti profilů) tak, aby nabízela vynikající a univerzální ovladatelnost s vysokou úrovní zpětné vazby. Sklon vidlice je 25,5° a závlek 100 mm; rozvor kol činí 1 450 mm. Pohotovostní hmotnost je 205 kg (207 kg s technologií E-Clutch) 41mm inverzní vidlice Showa’s Separate Function Big Piston (SFF-BP) se vyznačuje prvotřídní reakcí odpružení. Tlumič s rozdělováním tlaku v jedné trubce vidlice a pružinový mechanismus ve druhé zajišťují vynikající účinnost tlumení při nižší hmotnosti. Společně s využitím většího pístu je výsledkem lepší ovladatelnost, pohlcování rázů a kontrola nad strojem. Centrální tlumič, jehož předpětí lze nastavit v 10 stupních, je přímo spojen se zakřiveným, gravitačně litým kyvným ramenem. Čtyřpístové, radiálně upevněné přední brzdové třmeny spolupracují s 310mm plovoucími kotouči a jsou doplněny jednopístovým zadním třmenem s 240mm kotoučem. Systém ABS je dvoukanálový. Ráfky z lehké slitiny jsou obuty do pneumatik 120/70-ZR17 vpředu a 180/55-ZR17 vzadu.
Motor
Šestnáctiventilový motor DOHC o objemu 649 cm3 zůstal pro modelový rok 2024 nezměněn. Tento agregát byl vyladěn tak, aby poskytoval co nejčistší a nejzábavnější výkony, jaké jsou u čtyřválcového motoru této střední kategorie možné, kdy se motor tradičně rychle „sbírá“ v celém rozmezí otáček a vyznačuje se silným zátahem až k vysoko umístěné hranici maximálních otáček, kterou jsou řadové čtyřválce Honda pověstné. Maximálního výkonu 70 kW motor dosahuje při 12 000 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 63 Nm při 9 500 ot./min. Pro držitele řidičského oprávnění A2 je k dispozici možnost snížení výkonu na 35 kW.
Přímo poháněná vačka přispívá ke kompaktním rozměrům hlavy motoru; vrtání a zdvih činí 67 mm x 46 mm, kompresní poměr dosahuje 11,6:1. V motoru jsou použity iridiové svíčky a zdvojené sací vedení – po obou stranách palivové nádrže – zajišťuje dostatek vzduchu ve vzduchové komoře a přispívá k hrdelnímu dunivému zvuku motoru. Asymetrické boky pístů minimalizují kontakt s vrtáním a snižují tření. Železné trny na vnějším povrchu vložek válců snižují spotřebu oleje (a tření) a zlepšují přenos tepla, zatímco tichý SV vačkový řetěz snižuje ztráty třením díky vanadovému povlaku jeho čepů. Vedením chladicí kapaliny vnitřními kanály v hlavě válců se konstruktérům povedlo odbourat většinu vnějších hadic. Motor využívá kompaktní vnitřní architekturu, u níž jsou šestistupňová převodovka a startér umístěny na sobě. Blok válců je nakloněn vpřed pod úhlem 30°. Pomocná kluzná spojka usnadňuje řazení na vyšší rychlostní stupeň a zároveň brání zablokování zadního kola při prudkém brzdění a rychlém podřazování. Systém nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) dbá na zachování trakce zadního kola; na přání jezdce je možné tento systém vypnout. Spotřeba paliva 4,9 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje dojezd na 15,4litrovou nádrž přes 300 km. Díky revizi elektronické řídicí jednotky a katalyzátoru a díky uplatnění nového OBD2-2 senzoru motor splňuje emisní normu EURO5.
Honda E-Clutch
Systém Honda E-Clutch v sobě spojuje technologie a výkon systémů rychlořazení, ručně ovládaných spojek a dvouspojkové převodovky Honda Dual Clutch Transmission. Výsledkem je unikátní kombinace těchto osvědčených přístupů, která otevírá zcela novou kapitolu zážitku z jízdy na motocyklu pro všechny typy a úrovně jezdců. Samotná technická konstrukce spojky a převodovky se nijak neliší od běžného motocyklu, přičemž ultrakompaktní systém váží pouhé 2 kg. Používání elektronické spojky Honda E-Clutch je velmi jednoduché, neboť při řazení na vyšší i nižší rychlostní stupeň odpadá nutnost používat spojkovou páčku. Jezdec pouze ovládá nožní řadicí páčku, která zajistí mimořádně rychlé a konzistentní řazení, které zvýší radost ze sportovní jízdy. Spojková páčka není zapotřebí ani při zpomalování nebo zastavování. Systém se aktivuje ihned po nastartování motoru, hladce zvládá oba scénáře a zároveň eliminuje možnost zhasnutí motoru během jízdy, čímž zvyšuje pohodlí a klid při jízdě ve městě zahrnující časté rozjezdy a zastavování.
Kromě potěšení z jízdy a vyššího pohodlí se Honda E-Clutch vyznačuje maximální flexibilitou. Pokud si to jezdec přeje, může spojkovou páčku používat obvyklým způsobem. Když je spojková páčka použita, systém Honda E-Clutch se po překročení určité hodnoty otáček během necelé sekundy znovu aktivuje. Při nižších otáčkách tato prodleva činí 5 sekund. Jestliže si jezdec přeje tento systém pro některou jízdu vypnout, může tak učinit prostřednictvím ovladače na levé rukojeti. Přepnutí na manuální provoz je na přístrojovém panelu indikováno písmenem „M“. Technologie Honda E-Clutch navíc jezdci umožňuje zvolit si sílu, kterou musí na řadicí páčku vyvinout, aby došlo k přeřazení. K dispozici jsou tři možnosti: HARD (vysoká síla), MEDIUM (střední síla) a SOFT (malá síla), přičemž každou z nich lze nezávisle zvolit pro řazení na vyšší rychlostní stupeň a pro podřazování. Pokud při jízdě na vyšší rychlostní stupeň otáčky poklesnou pod určitou úroveň, technologie jezdci symbolem na přístrojovém panelu doporučí, aby podřadil.
Systém Honda E-Clutch ovládá funkci spojky na základě parametrů, mezi které patří rychlost jízdy, úhel otevření škrticí klapky, otáčky motoru, síla působící na řadicí páčku, úhel redukčního převodu motoru spojky, otáčky protiběžného hřídele motoru a zařazený rychlostní stupeň. Spojka je ovládána systémem se dvěma motory umístěnými pod pravým krytem motoru. Současně s aktivací a deaktivací spojky je řízeno také časování zapalování a vstřikování paliva, což vede k hladkému řazení bez rázů v každé situaci. Junya Ono, hlavní vedoucí projektu Honda E-Clutch: „Naše technologie Honda E-Clutch byla navržena tak, aby jezdcům poskytovala nový druh zážitku, se kterým bude každá jízda ještě zábavnější a více vzrušující. Zároveň přispívá k větší jistotě a komfortu při jízdě ve městě nebo při každodenním dojíždění. Doufáme, že mnozí jezdci náš nový systém vyzkouší a ocení unikátní kombinaci sportovních vlastností a flexibility, kterou nabízí.“
Příslušenství
Pro model CB650R bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda, a to jak po jednotlivých položkách, tak ve formě paketů. Veškeré příslušenství je přitom připraveno k přímé instalaci:
Paket Style
Tento paket byl navržen tak, aby doplňoval vzhled a styl modelu CB650R o vysoce kvalitní hliníkové vložky, panely předního blatníku, kryty chladiče, boční krycí panely a boční nálepky nádrže pro lepší přilnavost a ochranu. Barvu a kontrast dodává červeně eloxovaný ukazatel hladiny oleje s logem Honda.
Paket Sport
Přidává značnou porci dynamiky díky rychlořazení (u verzí bez technologie E-Clutch), štítku na přístrojový panel pro lepší ochranu před větrem, krytu sedla spolujezdce se speciálním hliníkovým štítkem, či spodnímu krytu, který zdůrazňuje sportovní charakter, a také praktické ochranné nálepce na nádrž, která zlepšuje její ochranu.
Paket Comfort
Více komfortu při jízdě v chladném počasí poskytnou vyhřívané rukojeti s 5 stupni nastavení intenzity a s paměťovou funkcí, flexibilní a snadno připojitelný tank bag s průhlednou kapsou pro chytrý telefon, či rozšiřitelná 17litrová taška na zadní sedlo, jejíž objem lze zvětšit na 22 litrů.
V nabídce příslušenství jsou dále polepy kol dostupné v různých barvách. Veškeré položky obsažené v paketech lze zakoupit i jednotlivě.
Technické parametry
MOTOR | |
Typ | Kapalinou chlazený 4taktní 16ventilový řadový čtyřválec s rozvodem DOHC |
Zdvihový objem (cm³) | 649 cm3 |
Vrtání × zdvih (mm) | 67,0 x 46,0 |
Kompresní poměr | 11,6 : 1 |
Maximální výkon | 70 kW při 12 000 ot./min (k dispozici sada pro snížení výkonu na 35 kW) |
Max. točivý moment | 63 Nm při 9 500 ot./min. (49 Nm se sadou 35 kW) |
Olejová náplň | 2,7 l |
Úroveň hluku (dB) | Lwot – 78,8, Lurban – 74,2 |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 15,4 l |
Emise CO2 v režimu WMTC | 113 g/km |
Spotřeba paliva | 4,9 l/100 km (20,4 km/l) |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Kapacita baterie | YTZ10/FTZ10S 9,1 Ah |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | MAN: Mokrá lamelová pomocná kluzná spojka E-Clutch: Mokrá lamelová, E-Clutch |
Typ převodovky | 6stupňová |
Stálý převod | Řetěz |
RÁM | |
Typ | Ocelový, kosočtvercové profily |
PODVOZEK | |
Rozměry (D x Š x V) | 2 120 x 780 x 1 075 mm |
Rozvor kol | 1 450 mm |
Záklon rejdového čepu | 25,5° |
Závlek | 100 mm |
Výška sedla | 810 mm |
Světlá výška | 150 mm |
Pohotovostní hmotnost | 205 kg (207 kg s technologií E-Clutch) |
Poloměr otáčení | 2,8 m |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | 41mm inverzní přední vidlice Showa se samostatnými velkými písty (Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) |
Typ vzadu | Tlumič Monoshock s předpětím nastavitelným v 10 stupních, zdvih 43,5 mm |
KOLA | |
Velikost ráfku přední | 17M/C X MT3.50 5paprsková z hliníkové slitiny, s dutým profilem |
Velikost ráfku zadní | 17M/C X MT5.50 5paprsková z hliníkové slitiny, s dutým profilem |
Pneumatika vpředu | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Pneumatika vzadu | 180/55 ZR17 M/C (73W) |
BRZDY | |
Systém ABS, Typ | 2kanálový |
Brzdy vpředu | Dva brzdové kotouče 310 mm x 4,5 mm se čtyřpístovými třmeny |
Brzdy vzadu | Jeden kotouč 240 mm x 5 mm s jednopístovým třmenem |
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA | |
Přístrojový panel | 5palcový plnobarevný TFT displej nabízí technologii Honda RoadSync, digitální ukazatel rychlosti, digitální čárový otáčkoměr, dvě denní počítadla, digitální ukazatel množství paliva, ukazatel zařazeného rychlostního stupně a indikátor řazení, digitální hodiny |
Světlomet | LED |
Zadní světlo | LED |
Konektivita | Honda RoadSync |
USB | Ne |
12V zásuvka | Volitelná |
Automatická deaktivace ukazatelů směru | Ne |
Rychlořazení | Volitelné pouze pro MAN verzi |
Zabezpečení | HISS |
Tempomat | Ne |
Další funkce | HSTC |