Yamaha Motor bude pokračovat v technickém partnerství s Lolou do příštího šampionátu Formule E

0f343704227e11c82bff630ff4ca18a53da9fad94eb1f0ae57e50d873b80a25e

Společnosti Yamaha Motor a Lola Cars Ltd (se sídlem ve Spojeném království, dále jen „Lola“) se dohodly na pokračování své dohody o technickém partnerství po roce 2027 pro vývoj a dodávky vysoce výkonných elektrických pohonných jednotek pro mistrovství světa ABB FIA Formule E (dále jen „Formule E“). I po představení čtvrté generace strojů „GEN4“ bude Yamaha pokračovat ve své výzvě a bude se snažit vylepšit celkovou odbornost a schopnosti společnosti pomocí elektrických technologií prostřednictvím vývoje špičkových elektrických technologií pro přední světovou závodní sérii pro plně elektrická jednomístná vozidla.

V březnu 2024 jsme podepsali dohodu o technickém partnerství se společností Lola, výrobcem paketů vozidel dodávaných závodním týmům Formule E, pro stroje třetí generace „GEN3EVO“. Od této sezóny (sezóna 11) jsme začali soutěžit v závodech jako „Lola Yamaha ABT Formula E Team“ společně s německým závodním týmem ABT, na strojích vybavených elektrickým pohonem vyvinutým a dodávaným ve spolupráci s Lolou.

Lola je dlouhodobě zavedená společnost zabývající se vývojem závodních vozů ve Spojeném království, která své stroje viděla v mnoha mezinárodních automobilových závodech. Společnost se zasazuje o udržitelný motorsport a od 11. sezóny (2024–2025) vyvíjí a dodává podvozkové balíčky vyhovující standardům Formule E za účelem získání elektrických závodních technologií.

Formule E představí čtvrtou generaci „GEN4“ strojů ze sezóny 13 (2026–2027) a změní se technické předpisy: maximální výkon bude zvýšen na 600 kW a maximální rekuperační brzdění zvýšeno na 700 kW. To bude vyžadovat technologie dosahující ještě dalšího pokroku v energetické účinnosti.

Mohlo by vás zajímat:  Nové modely YAMAHA NMAX 125 a NMAX 125 Tech MAX

Yamaha si stanovila celopodnikový environmentální cíl dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality v emisích Scope 3*. Technologická vize společnosti Yamaha navíc zahrnuje posílení jejích nových klíčových kompetencí, z nichž jednou je Energy Management. Yamaha Motor bude pokračovat v technologickém vývoji prostřednictvím své výzvy ve Formuli E, jejímž cílem je získat špičkovou technologii řízení energie a nejvyšší úrovně hustoty výkonu a účinnosti na světě.

* Emise produkované hodnotovým řetězcem Yamaha, např. používáním prodaných produktů.

Yamaha Motor provádí výzkum a vývoj různých technologií s cílem získat a také posílit naše nové klíčové kompetence, abychom mohli poskytovat Kando našim zákazníkům a přispívat k udržitelnosti. Jedním z nich je Energy Management, u kterého jsme si jisti, že díky Formuli E zaznamenáme úspěchy. V této výzvě budeme pokračovat i v sezóně GEN4 jako technický partner Lola Cars a spolu s naším dalším plně oddaným partnerem ABT jsme hrdí a nadšeni, že můžeme vylepšit naši technologii na přední světové elektrické závodní scéně.

— Maruyama, Heiji – výkonný ředitel a ředitel Yamaha Motor

* Kando je japonské slovo pro současné pocity hlubokého uspokojení a intenzivního vzrušení, které zažíváme, když se setkáme s něčím výjimečné hodnoty.

Spolupráce s Yamaha Motor na vývoji hnacího ústrojí, které tým Lola Yamaha ABT v současnosti používá ve Formuli E, byla oboustranně výhodná a pozitivní zkušenost. Vzhledem k tomu, že jsme se již sami zavázali k GEN4, jsem tak rád, že Yamaha bude v této cestě elektrických závodů pokračovat s námi. Díky svým rozsáhlým zkušenostem a odhodlání rozvíjet udržitelnou mobilitu jsou dokonalým partnerem pro Lola Cars a těšíme se, že s nimi budeme i nadále podporovat inovace v motoristickém sportu.

Mohlo by vás zajímat:  Poslední možnost pořídit si legendární modely Indian Motorcycle se vzduchem chlazenými motory

— Till Bechtolsheimer – předseda Lola Cars

Zdroj:Yamaha Motor Europe N.V. - Foto:Yamaha Motor Europe N.V.