Novinka na trhu pro rok 2015: Kawasaki Ninja H2

Kawasaki Ninja H2 s motorem přeplňovaným kompresorem, vyvinutým přímo v Kawasaki, potěší i skutečné fajnšmekry.

Ninja H2 je prvním motocyklem Kawasaki, jenž je ve standardu vybaven rychlořazením. Navzdory běžné řadové čtyřválcové konfiguraci je motor modelu Ninja H2 skutečným unikátem. Aby zvládal vysoký tlak vzduchu z kompresoru a byla zajištěna jeho spolehlivost i při výkonu přes 300 koní, kterého dosahuje v modelu Ninja H2R, byl každý jeho díl navržen tak, aby vydržel 1,5x až 2x větší namáhání než u atmosféricky plněného čtyřválce. S výjimkou vačkových hřídelí, těsnění pod hlavou a spojky je motor identický jako v modelu Ninja H2R. Při jeho vývoji konstruktéři neřešili jenom to, zda má pohonná jednotka dostatek vzduchu, nýbrž pečlivě analyzovali i způsoby, jak a kudy jej dostat do kompresoru, následně stlačený do válců a odtud zase ven, aby získali požadovanou výkonovou charakteristiku. V zájmu zachování kompaktních rozměrů motoru byl vyvinut jednoduchý mazací systém, který poskytuje chladicí olej komponentům motoru, kompresoru a převodovce.

Pro hladké rychlé řazení, byla použita převodovka s řadicími objímkami, kterou používají speciály v závodech MotoGP či monoposty Formule 1. Převodovka byla vyvinutá ve spolupráci se závodním týmem Kawasaki. Vysoce kvalitní, hydraulicky ovládaná spojka nevyžaduje žádné seřizování, komponenty značky Brembo zajišťují její lineární a lehký chod.

S Kawasaki Ninja H2 je i jízda nevšedním zážitkem. Při nízkých rychlostech nastavení tlumiče řízení nijak nenarušuje hravou ovladatelnost H2. Jakmile tempo začne narůstat, tlumení se zvýší a motocykl získá na stabilitě. A brzdy ? Dvojice masivních poloplovoucích kotoučů Brembo o průměru 330 mm a tloušťce 5,5 mm dává až neuvěřitelnou brzdnou sílu.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje BMW CE 02 x VAGABUND

Nejen technickými vlastnostmi vás Ninja H2 může oslovit. Při pohledu z boku nemá Ninja H2 dopředu nahrbenou siluetu moderních supersportů, která pomáhá zrychlovat řízení, ovšem zároveň zvyšuje aerodynamický odpor. Místo toho byly zvoleny tvary podobné jako na monopostech F1, umožňující dosahovat co nejvyšší maximální rychlosti. Černý chromovaný lak byl vyvinut v Kawasaki speciálně pro motocykly a jen podtrhuje exkluzivní charakter motocyklu. Nezklame ani high-tech design přístrojového panelu , který vytváří dojem pilotování stíhacího letadla. Veškeré volby jízdního nastavení a zobrazení displeje probíhají pohodlně a bezpečně pomocí ovladačů na řídítkách.

Motocykl byl o právě uplynulém víkendu vystaven také na výstavě MOTOCYKL v pražských Holešovicích.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colalign=“left|center“]

Typ:,KAWASAKI NINJA H2
Objem motoru:,998 cm3
Motor – vrtání x zdvih:, 76.0 x 55.0 mm
Výkon:,147.2 kW/200 koní při 11 000 ot./min
Točivý moment:,133.5 N.m při 10 500 ot./min
Výkon s RAM Air:,154.5 kW/210 koní při 11 000 ot./min
Rozměry (D x Š x V):,2 085 x 770 x 1 125 mm
Rozvor:,1 455 mm
Světlá výška:,130 mm
Objem nádrže:,17 litrů
Výška sedla:,825 mm
Pohotovostní hmotnost:,238 kg
[/table]