Lola Yamaha ABT Formula E Team odstartoval na mistrovství světa ABB FIA Formula E

2024_yam_cpr_lolayamahaabtformulae_jp_na_sta_001_preview
Lucas Di Grassi (BRA) Tests the Lola Cars T001 Formula E car at Calafat, Circuit, Spain, August 8th, 2024

Jak bylo oznámeno v březnu tohoto roku, Lola Cars Ltd. (dále jen „Lola“) a Yamaha Motor se spojily za účelem vývoje a dodávek vysoce výkonných pohonných jednotek, aby se staly součástí oficiálního výrobce v mistrovství světa ABB FIA Formule E (dále jen „Formule“). E“).

Formule E, známá jako „Formule 1 pro elektromobily“, zahájila svou 11. sezónu 7. prosince v brazilském São Paulu, přičemž svůj debut v soutěži má nyní tým Lola Yamaha ABT Formula E. Formula E je závodní série provozovaná na pouličních okruzích po celém světě s elektricky poháněnými jednomístnými závodními vozy s otevřeným kolem. Yamaha Motor jako technický partner dodává týmu pohonné ústrojí pro závodní vůz v rámci našeho cíle dosáhnout do roku 2025 uhlíkové neutrality a zdokonalit naši technologii řízení energie na nejvyšší světové úrovni.

webp-1900-4

Tým Lola Yamaha ABT Formula E se připravuje na zahájení sezóny s veteránem #24 Lucasem di Grassi a nováčkem série #22 Zanem Maloneym.

Britsko-japonsko-německý tým pracující jako jeden

„Cítím, že se nám jako nováčkům dostalo vřelého přijetí ze strany organizátorů i našich konkurenčních týmů,“ řekl Yasunori Umeda, vedoucí vývojové skupiny Formule E ve společnosti Yamaha. „Mám dojem, že se nám dostává jistého respektu a pozornosti díky třístrannému partnerství slavné britské závodní značky Loly; Yamaha z Japonska, která závodila v F1, MotoGP a dalších předních sériích; a ABT z Německa, která má s Formulí E již bohaté zkušenosti. Očekávání od lidí kolem nás jsou pokorná, ale také nám připomínají, jak musíme zůstat soustředění a odhodlaní.“

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha Motor bude pokračovat v technickém partnerství s Lolou do příštího šampionátu Formule E
webp-1900-1-2
Když se ohlédli zpět na to, kdy přišel plán na spárování s Lola Cars, Takashi Hara (vlevo) a Yasunori Umeda řekli: „Když jsme se podívali na budoucnost společnosti, cítili jsme, jak nám naše kuráže říká: ‚Musíme to udělat !’“.

Jako výrobce elektrických pohonných jednotek je Yamaha odpovědná za vývoj a dodávky elektromotorů, měničů a převodovek týmu. Vzhledem k tomu, že všechny týmy Formule E musí používat stejný podvozek a pneumatiky, je úroveň výkonu a ovládání nabízená hnacím ústrojím jedním z nejdůležitějších aspektů šampionátu.

webp-1900-2-3
Tým Lola Yamaha ABT spojuje britské, japonské a německé kvality a tým spolupracuje s otevřenou atmosférou. „Můžete říct, že jsme jeden tým v krabici,“ vysvětluje Umeda.

Honování technologie energetického managementu na nejvyšší úrovni

„Formule E je extrémně náročný, pečlivý a konkurenční svět na vysoké úrovni,“ vysvětlil Takashi Hara, který slouží jako vrchní generální ředitel sekce automobilového vývoje a dohlíží na stranu Yamahy nad projektem. „Tato výzva vyžaduje, abychom prováděli vývoj rychlým tempem za různých přísných omezení, a věříme, že se to stane impulsem pro cíl naší společnosti dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050. Často se nás také ptají, proč se Yamaha angažuje v automobilových závodech. důvod a zároveň motivace pro zapojení se do tohoto projektu.“

Úroveň omezení platných ve Formuli E lze vidět na kapacitě povolené pro baterie. Zatímco vozy Formule 1 a MotoGP často závodí s motory na plný výkon, vozy Formule E mají v bateriích jen polovinu energie potřebné k dokončení závodu. Jinými slovy, pokud je energie potřebná k běhu celého závodu „1“, musíte závodit při zachování dané energie „0,5“. „To je důvod, proč je technologie energetického managementu klíčem k úspěchu a je to jedna technická oblast, kterou chceme zdokonalit,“ řekl Hara.

Mohlo by vás zajímat:  Kymco prezentuje nový Sky Town 125i ABS

V předsezónním testu, který se konal ve Španělsku před úvodním kolem, závodník týmu Lola Yamaha ABT Formula E Team, Zane Maloney, skončil v časových výkazech na 13. místě (z 22). „Máme dobrý pocit z toho, jak jsme si zatím vedli, ale protože naši soupeři už mají náskok, jejich skutečnou sílu poznáme až při zahájení sezóny. Naším cílem je pokračovat v růstu a pokroku v průběhu sezóny a doufáme, že postoupíme na pozici, kde budeme moci co nejdříve usilovat o umístění na stupních vítězů,“ uvedl Umeda.

Zdroj:Yamaha Motor Europe N.V. - Foto:Yamaha Motor Europe N.V.