Honda ADV350 se představuje pro rok 2024

24YM ADV350

Se svými robustními proporcemi se model ADV350 na první pohled odlišuje od jednotvárného davu. Ostré úhly a barevné plochy zdůrazňují jeho terénní charakter. Na první pohled je zřejmé, že inspiraci konstruktéři čerpali nejen u modelu X-ADV, ale také u výkonných terénních strojů řady CRF.

Model ADV350 pro rok 2024 bude dostupný v následujících barevných variantách:

  • Matná černá – Matt Coal Black Metallic
  • Perleťová šedivá – Pearl Falcon Gray
  • Matná perleťová bílá – Matt Pearl Cool White
  • Matná perleťová modrá – Matt Pearl Pacific Blue
Mohlo by vás zajímat:  Olympia Brno hostí výstavu Ducati. Součástí je i speciál MotoGP, který vzdával hold Valentinu Rossimu při loučení s kariérou

Vzhled a výbava

Vzhled modelu ADV350 nabízí více než pouze lehkou ochutnávku dobrodružství. Dva LED světlomety (všechna světla jsou vybavena LED diodami) jsou umístěny vysoko nad předním kolem a ustupují směrem k okrajům stroje, zatímco boky kapotáže jsou vyříznuté tak, aby obnažovaly inverzní vidlici. Off-road charakter ještě více zdůrazňují lakované panely, které kontrastují s černou spodní a zadní částí stroje a působí dojmem výše položeného těžiště, podobně jako je tomu u modelu X-ADV či u závodní Hondy CRF450R. ADV350 také nabízí celou řadu praktických detailů, které zvyšují jeho variabilitu. Plexi štít lze snadno nastavit pomocí zajišťovacího mechanismu do jedné ze čtyř poloh (jejich vzájemná vzdálenost činí 133 mm). V horní poloze je proud vzduchu odváděn kolem ramen jezdce, což snižuje únavu při delších jízdách vyšší rychlostí. Pro jízdu ve městě, kde člověk kromě lepšího výhledu často ocení i trochu ochlazení, se dokonale hodí spodní poloha. Pod sedlem se nachází prostorná schránka o celkovém objemu 48 litrů, což je dostatek pro pohodlné uložení dvou integrálních přileb. Schránku lze podle preferencí majitele rozdělit přepážkou na dvě části. Ve schránce na rukavice v levé části se nachází USB-C zásuvka pro nabíjení telefonu. Sedlo je umístěno v příjemné výšce 795 mm.

Aby mohl jezdec zůstat neustále ve spojení, je LCD přístrojový panel modelu ADV350 vybaven systémem hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control System, který umožňuje propojení jezdce s jeho telefonem i během jízdy, díky čemuž je možné hlasem ovládat telefonní hovory nebo přehrávání hudby. Pro aktivaci tohoto systému je zapotřebí pouze komunikátor v přilbě a aplikace Honda RoadSync. Telefon se připojí prostřednictvím technologie Bluetooth. Systém Honda Smartphone Voice Control se ovládá prostřednictvím tlačítka na levé rukojeti. Další pohodlnou funkcí je inteligentní klíč Smart Key, kterým lze přímo z kapsy jezdce ovládat tlačítko zapalování a zámek sedla. Oba tyto prvky se automaticky zamknou poté, co jezdec od stroje odejde. Pomocí tohoto klíče lze také ovládat volitelný 50litrový Smart vrchní kufr; pokud je klíč Smart Key v dosahu stroje, je kufr odemknutý. Pomocí funkce „odpovědi“ lze aktivovat ukazatele směru, což usnadní nalezení stroje.

Mohlo by vás zajímat:  2025 Honda CRF125F

Podvozek

Vzhledem k tomu, že ADV350 je skútr určený pro zvládání hrbolatých městských ulic i lehčího terénu, byl jeho podvozek zkonstruován s důrazem na jisté ovládání. Lehký rám z ocelových trubek zajišťuje potřebnou pevnost; rozvor činí 1 520 mm, sklon přední vidlice 26,5° a závlek 90 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje 186 kg. Vrchní a spodní body upevnění inverzní vidlice o průměru 37mm (se zdvihem 125 mm) odpovídají řešení, které je běžné u motocyklů, čímž se zvyšuje tuhost celé přední části stroje. Dva zadní tlumiče s oddělenou nádržkou využívají progresivní třístupňové pružiny a nabízejí vynikající reakci odpružení na různé typy povrchu vozovky, případně při jízdě ve dvou. Oba tlumiče jsou spojeny s jednodílným kyvným ramenem a jejich zdvih dosahuje 130 mm. Konstrukce kol je mezi všemi skútry značky Honda novinkou. Obě kola (15palcové přední a 14palcové zadní) z lehké slitiny jsou lakována černou barvou a tvoří je 6 paprsků uspořádaných ve tvaru X. Tato konstrukce zlepšuje pocit kontaktu s vozovkou a celkovou variabilitu stroje; špalíkové pneumatiky o rozměrech 120/70-15 vpředu a 140/70-14 vzadu nabízejí díky širokému dezénu a dostatečné tloušťce měkkost a stabilitu. Přední kolo je opatřeno jedním brzdovým kotoučem o průměru 256 mm, kterému sekunduje 240mm kotouč na zadním kole. Pro lepší kontrolu při brzdění je stroj vybaven dvoukanálovým systémem ABS. Výstražná světla pro nouzové brzdění (Emergency Stop Signal – ESS) aktivují (a také automaticky zruší) zadní nouzové ukazatele směru v případě, že jezdec začne prudce brzdit. Tím ostatní účastníky silničního provozu včas upozorní na nebezpečnou situaci.

Motor

Čtyřventilový SOHC motor enhanced Smart Power+ (eSP+) o objemu 330 cm3 v modelu ADV350 se díky rozsáhlému využití technologií pro snížení tření vyznačuje ohleduplností k životnímu prostředí i vysokým výkonem – pro použití ve městě i mimo ně. Maximální výkon činí 21,5 kW při 7 500 ot./min., točivý moment dosahuje 31,5 Nm při 5 250 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 77 mm x 70,8 mm, kompresní poměr dosahuje 10,5 : 1. Válečkové vahadlo, radiální kluzná ložiska klikového hřídele a uzavřená kliková skříň jsou zárukou dlouhodobé spolehlivosti i vysokého výkonu. Lepšímu chlazení pístu napomáhá olejová tryska pocházející z modelu CRF450R, která rozstřikuje olej na spodní stranu pístu, čímž se zlepšuje časování zapalování a zvyšuje se účinnost spalování. Objem olejové náplně činí 1,8 litru. Vzduch je přiváděn přes 5,5litrovou vzduchovou komoru a přes škrticí klapku o průměru 36 mm je směs vzduchu a paliva přiváděna do sacích ventilů o průměru 28 mm. Sání zajišťuje efektivní přívod vzduchu do motoru a díky vířivému proudění ve válci je zajištěno rovnoměrné prohoření paliva. Výfukové plyny z válce vycházejí přímým výfukovým potrubím. Pro snížení odporu výfukových plynů je tlumič výfuku opatřen dvěma komorami. Vnitřní tření se podařilo dále snížit díky o 5 mm předsunutému válci, použití hydraulického nastavování vačkového řetězu a využití sacího čerpadla. Podobně jako u dalších výkonných strojů, i zde čerpadlo snižuje vnitřní tlak v motoru, snižuje promíchávání oleje a vyznačuje se nižšími sacími ztrátami a vnitřním rotačním třením.  Vyvažovací hřídel dále snižuje vibrace a přispívá k hladké a příjemné jízdě. Automatická odstředivá spojka přenáší sílu motoru na převodovku V-Matic s převodovými poměry zvolenými s ohledem na pružnou reakci v nízkých rychlostech a na dynamickou akceleraci. Koncový převod je zajištěn klínovým řemenem.

Mohlo by vás zajímat:  Honda CRF50F, modelový rok 2025

Motor modelu ADV350 je rovněž vybaven dvouúrovňovým systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Systém detekuje rozdíl mezi otáčkami předního a zadního kola, vypočítává případný prokluz a na základě těchto údajů upraví pomocí vstřikování točivý moment motoru tak, aby se obnovila trakce zadního kola. Systém HSTC lze zapnout nebo vypnout spínačem na levé rukojeti. Zásah systému HSTC při jízdě je indikován blikající ikonou „TC“ na displeji. Spotřeba paliva činí pouhých 3,4 l/100 km (v režimu WMTC); 11,7litrová palivová nádrž tak umožňuje dojezd přes 340 km a motor je homologován podle emisní normy EURO5.

Příslušenství

Pro model ADV350 bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda. Patří sem:

50litrový vrchní kufr ovládaný inteligentním klíčem, zadní nosič (pro přímé upevnění), vnitřní tašky, vyhřívané rukojeti, U-zámek, venkovní plachta.

Technické parametry

MOTOR
TypKapalinou chlazený čtyřtaktní čtyřventilový jednoválec s rozvodem SOHC; splňující normu Euro 5
Zdvihový objem330 cm3
Vrtání a zdvih77 mm x 70,8 mm
Kompresní poměr10,5 : 1
Maximální výkon21,5 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment31,5 Nm při 5 250 ot./min.
Úroveň hluku (dB)Lurban 75,5 dB / Lwot 80,2 dB
Olejová náplň1,8 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže11,7 l
Emise CO2 (WMTC)

 

79 g/km

 

Spotřeba paliva3,4 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
StartováníElektrické
Kapacita baterie12 V – 9,1 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyAutomatická odstředivá suchá spojka
Typ převodovkyCVT
Stálý převodKlínový řemen
RÁM
TypOcelový
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)2 200 mm x 895 mm x 1 295 mm
Rozvor kol1 520 mm
Záklon rejdového čepu / Úhel vidlice26,5°
Závlek90 mm
Výška sedla795 mm
Světlá výška145 mm
Pohotovostní hmotnost186 kg
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu37mm inverzní vidlice – zdvih 125 mm
Typ vzaduDva tlumiče – zdvih 130 mm
KOLA
Typ vpředu15” šestipaprskové z lehké slitiny
Typ vzadu14” šestipaprskové z lehké slitiny
Velikost ráfku přední3,5 palce
Velikost ráfku zadní4,0 palce
Pneumatika vpředu120/70-15MC 56P
Pneumatika vzadu140/70-14MC 62P
BRZDY
Systém ABS, Typ2kanálový systém ABS
Typ vpředuJeden 2pístový třmen Nissin. Jeden 256mm kotouč
Typ vzaduJeden 1pístový třmen Nissin. Jeden 240mm kotouč
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panelLCD displej, hodiny, dvě počítadla denních kilometrů, ukazatel spotřeby paliva, indikátor klíče Honda SMART Key
Zabezpečovací systémImobilizér
SvětlometLED
Zadní světloLED
KonektivitaAno
USBAno
TempomatNe
Další funkceSystém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) a výstražná světla pro nouzové brzdění (ESS)

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.