Test Yuki 250i Manxcafe (2019)

test-2019-yuki-250i-manxcafe- (3)

Zapůjčení téhle motorky přišlo skoro náhodou. V plánu jsem ji měl až někdy po prázdninách, ale okolnosti rozhodly, že jsme se potkali dřív. Yuki jsem si mohl vypůjčit díky vstřícnosti Pyramida Průhonice s.r.o. už na konci června jako záchranu za zrušenou půjčku od jiné značky. A vůbec jsem nebyl zklamaný, protože tahle „holka z východu“ mě docela v dobrém překvapila.

Už z dálky bylo patrné designové pobláznění. Barevné provedení stříbrná metalíza, hnědé sedlo (imitující kůži s prošíváním) s bobíkem a krovkou, eloxované zlaté ráfky, USD vidlice a zadní tlumiče rovněž ve zlaté barvě doplňují chromovaná zpětná zrcátka a stejně vyvedené některé další díly a doplňky. Na pohled se jedná o svým způsobem povedenou motorku. Při detailnějším pohledu se objeví drobné nedostatky třeba v technickém provedení. A také zpětná zrcátka jsou bohužel spíše blýskavou ozdobou než nástrojem pro kontrolu provozu za motorkou. Tyto nedostatky se však tomuto stroji dají vzhledem k jeho celkové ceně odpustit. Motorka poutala pozornost kolemjdoucích a těžko odhadnout, zda to bylo díky tomu, jak vypadala nebo proto, že chtěli identifikovat její původ. Ostudu si s ní člověk určitě neudělá.

Nastartovat a hurá na silnici. Při prvním usazení v sedle jsem měl pocit, že snad ani nesedím na motorce. Motorka váží pouhých 141 kg a sedlo není zrovna ve výšce pro hráče basketu. Motor naskočil hned, ale rozběhl se nejprve dost nepravidelně a kolísavě, až jsem měl pocit, že zase zmlkne. Přidal jsem plyn a obava se rozplynula. Po prvních ujetých metrech jsem měl pocit, že právě sedlám svoji první motorku. Vždyť to vůbec na silnici nedrží, vrtí se to. Skoro se bojím motorku naklonit nebo otočit řídítky. Co s tím je? A byly to originální čínské pneumatiky značky Timsun. Ty jsou tak tvrdé, že když zaprší, je lepší počkat na suchou silnici…

Mohlo by vás zajímat:  Nové modely Yamaha TRACER 9, TRACER 9 GT a TRACER 9 GT+
test-2019-yuki-250i-manxcafe- (29)
Jeep Wrangler Rubicon & Yuki 250i Manxcafe

Yuki pohání čtyřdobý spalovací motor se vzduchem chlazeným jednoválcem a dvěstěpadesátka poskytuje dostatečný výkon 13 kW při 7500 ot./min. Motor funguje na rovinkách plynule od spodních otáček. Nahoře už to taková sláva není a tak je rozumnější řadit dřív. Při včasném řazení si motorka vystačí i s pěti rychlostními stupni při běžné jízdě po rovině i do kopce.

Trochu smíšené pocity jsem měl při pohledu na výrazný kulatý přístrojový panel. Vedle počítadla kilometrů je ukazatel zařazeného kvaltu a palivoměr. To vše je dobře čitelné a patrné. Horší už je to s kontrolkami po obvodu (například blinkry, neutrál, apod), které jsou velikosti hlavičky špendlíku a ne úplně výrazných barev. Co by člověk na motorce této třídy a ceny chtěl, že? Ovšem při vracení motorky jsem dostal informaci, že na zadní straně kulatého přístroje je další tlačítko, jehož přepnutím získávám informaci o ujetých kilometrech.

YUKI 250i Manxcafe jistě není žádným výkřikem nejnovější techniky. Na druhé straně nabízí vše potřebné pro jízdy na kratší vzdálenosti. Na pohled se tváří jako dospělá motorka s fajnově vymodelovanou a nazdobenou tvářičkou. Prostě radost pohledět na kafáče. Výrobce přidává slušnou výbavu a hlavně dvouletou záruku. Ideální volba pro ty, kteří nemají peněz na rozdávání a přitom chtějí mít doma hezkou věcičku.

YUKI bych doporučil i zručným kutilům. Zcela jistě by se drobné „vady na kráse“ (např. pneumatiky) daly vcelku jednoduše a za rozumný peníz eliminovat. S nevelkými náklady a trochou času by se z motorky za necelých 70 000 Kč dala drobnými úpravami udělat motorka podle přání majitele. YUKI 250i Manxcafe považuji v porovnání ceny a za to nabízených vlastností za poměrně dobrý kompromis.

-