Yamaha, Honda, Kawasaki a Suzuki tvoří sdružení pro výzkum malých vodíkových motorů

Yamaha Motor Co., Ltd. (dále jen „Yamaha Motor“), Honda Motor Co., Ltd. (dále jen „Honda“), Kawasaki Motors, Ltd. (dále jen „Kawasaki Motors“) a Suzuki Motor Corporation (dále jen „Suzuki“ ) společně oznámili, že obdrželi souhlas k vytvoření technologické výzkumné asociace s názvem HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology) pro vývoj vodíkových motorů pro malou mobilitu.*

K realizaci dekarbonizované společnosti je nezbytná vícecestná strategie pro řešení různých problémů v sektoru mobility, spíše než zaměření na jeden zdroj energie. V této souvislosti výzkum a vývoj zaměřený na komercializaci mobility s motory poháněnými vodíkem – považovaným za zdroj energie nové generace – nabírá na síle.

Použití vodíku však představuje technické problémy, včetně vysoké rychlosti plamene a velké oblasti vznícení, které často vedou k nestabilnímu spalování, a omezené kapacity palivové nádrže v případě použití v malých mobilních vozidlech. Při řešení těchto problémů se členové HySE zavázali provádět základní výzkum, těžit ze svých bohatých odborných znalostí a technologií při vývoji benzinových motorů, a jejich cílem je spolupracovat na společném poslání vytvoření konstrukčního standardu pro vodíkové motory pro malé mobility. poháněného motoru a pokroku v základním výzkumu v této oblasti.

Členové HySE budou i nadále prohlubovat své vztahy spolupráce s cílem poskytovat uživatelům různé možnosti malé mobility a uspokojovat jejich různorodé potřeby, čímž přispějí k realizaci dekarbonizované společnosti.

Kenji Komatsu, kandidát na předsedu HySE a výkonný ředitel Centra technického výzkumu a vývoje, Yamaha Motor Co. Ltd., komentuje: „Jsme nesmírně potěšeni, že můžeme oznámit plánované vytvoření sdružení. Ve vývoji motorů na vodíkový pohon je mnoho výzev, ale doufáme, že aktivity sdružení posouvají základní výzkum, aby bylo možné těmto výzvám čelit. Jsme odhodláni k tomuto úsilí se smyslem pro poslání zachovat používání spalovacích motorů, které ztělesňují dlouhodobé úsilí, které naši předchůdci investovali.“

Hlavní oblasti výzkumu a vývoje a role každé společnosti:

Výzkum motorů poháněných vodíkem

Výzkum modelového vývoje vodíkových motorů (Honda)
Prvková studie funkčnosti, výkonu a spolehlivosti motorů poháněných vodíkem (Suzuki)

Praktický výzkum pomocí skutečných vodíkových motorů o jejich funkčnosti, výkonu a spolehlivosti (Yamaha Motor, Kawasaki Motors)

Studie o systému doplňování vodíku

Studium požadavků na vodíkový tankovací systém a vodíkové nádrže pro malou mobilitu (Yamaha)

Studie o systému přívodu paliva

Studium pomocného vybavení potřebného pro systém přívodu paliva a nádrží a zařízení instalovaného mezi palivovou nádrží a vstřikovačem (Kawasaki Motors)

Kromě řádných členů (čtyři výše uvedení výrobci motocyklů) podporují sdružení jako zvláštní členové Kawasaki Heavy Industries, Ltd. (dále jen „Kawasaki Heavy Industries“) a Toyota Motor Corporation (dále jen „Toyota“). Kawasaki Heavy Industries, která je jedním z hlavních organizátorů „Co2-free Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association“ (dále jen „HySTRA“), bude řídit aktivity HySE na základě znalostí získaných z jejích aktivit pro HySTRA. Toyota na druhou stranu převezme roli využití výsledků výzkumu HySE k maximálnímu přínosu pro vývoj vodíkových motorů s využitím svého know-how v oblasti experimentů, analýz a navrhování velkých pohonných jednotek na vodíkový pohon. čtyřkolová vozidla.

*Malá mobilita: motocykly, minivozidla japonského původu, malá námořní plavidla, stavební zařízení, drony atd.

Přehled HySE (Podrobnosti, včetně členů, jsou stále ve fázi plánování)

název: Hydrogen Small mobility & Engine technology (HySE)

Adresa: Yaesu Central Tower 2-2-1 Yaesu, Chuo-ku, Tokio

Předseda: Kenji Komatsu (výkonný ředitel, Yamaha Motor Co. Ltd.)

členové: Pravidelní členové: Kawasaki Motors, Suzuki, Honda a Yamaha Motor
Zvláštní členové: Kawasaki Heavy Industries a Toyota

Zřízení: Probíhají zřizovací postupy