Vespa Elettrica přichází na trh, předobjednávky probíhají na internetu

Vespa Elettrica je víc než jen novým elektrickým skútrem – je uměleckým dílem s technickým srdcem, které se zrodilo jako symbol naší moderní doby a budoucnosti.

Vespa Elettrica je nejmodernější ikonou italské vyspělé techniky, je ztělesněním vyspělé konektivity a tichého provozu, individualizace a snadného používání, respektu vůči životnímu prostředí a jedinečného stylu. Tyto hodnoty vždy patřily ke značce Vespa a nyní se v modelu Vespa Elettrica dočkaly dokonalého zhmotnění. Vespa tím potvrzuje, že je značkou, která na trhu odjakživa udává trendy vývoje.

Vespa Elettrica je charakterizována snadným nebo ještě výstižněji přirozeným ovládáním. Vznikla jako plod rozsáhlého výzkumu a vývoje koncernu Piaggio Group v oblasti elektrické mobility, který reaguje na rostoucí požadavky v oblasti ochrany životního prostředí. Cílem je poskytovat technická řešení pro trvale udržitelný a příjemnější život v městském prostředí.

Suverénní výkony

Srdcem modelu Vespa Elettrica je elektromotor, dosahující trvalého nejvyššího výkonu 3,5 kW a špičkového výkonu 4 kW. Tyto hodnoty v kombinaci s nejvyšším točivým momentem 200 N.m poskytují jízdní dynamiku, která překonává tradiční skútry poháněné spalovacími motory se zdvihovým objemem 50 cm3, a to zejména z hlediska akcelerace a výkonu ve stoupáních. Další výhodou je typicky tichý provoz elektromotoru. Výsledkem je agilní a tichá jízda městskými ulicemi, která přináší mimořádné potěšení. Vespa Elettrica je opravdu naprosto tichá, takže přispěje k minimalizaci emisí hluku ve velkoměstech, a zvýší tak kvalitu života.

Vespa Elettrica zaručuje maximální dojezd až 100 km. Dojezd se příliš nezmění ani mimo město díky moderním lithium-iontovým akumulátorům a účinnému systému rekuperace kinetické energie KERS (Kinetic Energy Recovery System), který akumulátory nabíjí ve fázích zpomalování. Proces nabíjení je nejjednodušší věcí, jakou si lze představit. Lithium-iontové akumulátory, podobně jako akumulátory moderních chytrých telefonů, nevyžadují žádné speciální podmínky. K jejich nabití stačí vytáhnout kabel ze schránky pod sedlem, kde se obvykle nachází hrdlo palivové nádrže, a připojit jej do normální elektrické zásuvky nebo k veřejné nabíjecí stanici, jejichž počet ve velkoměstech neustále roste. Standardní doba, potřebná k úplnému nabití, je 4 hodiny (s napětím 220 V).

Vespa Elettrica vyniká mimořádnou uživatelskou přívětivostí, což potvrzují i nulové nároky elektromotoru a sady akumulátorů na údržbu. Akumulátory poskytují vynikající účinnost a dlouhou životnost, umožňující až 1000 kompletních nabíjecích cyklů. To postačuje k ujetí 50 000 až 70 000 kilometrů, resp. k cca 10 rokům provozu v městských podmínkách. Akumulátory mají dokonce i po 1000 nabíjecích cyklech 80 % své kapacity a mohou být i nadále bez omezení používány. Kompaktní sada akumulátorů, neomezuje využitelnost schránky pro přílbu pod sedlem skútru Vespa Elettrica, pod níž jsou akumulátory uloženy.

Mohlo by vás zajímat:  Závěr sezony OPEN MČR Supermoto ovládl opět suverénní Sitnianský

Výkon elektromotoru modelu Vespa Elettrica je elektronicky ovládán rukojetí plynu. Stisknutím tlačítka RIDING MODE na pravé straně řídítek může jezdec volit režimy ECO a Power. Dalším režimem je Reverse (zpětný chod) pro snadnější ovládání skútru Vespa Elettrica při manévrování. Režim ECO snižuje spotřebu elektrické energie a prodlužuje životnost akumulátorů. Rychlost jízdy je v něm omezena na 30 km/h a zrychlení je pozvolnější. Základním provozním režimem je však Power, v němž lze maximálně využívat výkonový potenciál elektromotoru.

Vespa Elettrica s připojením k cemému světu

Vespa Elettrica je nejen tichým, ekologickým a technicky vyspělým vozidlem. Mezi jeho přednosti patří také konektivita. Mnoho funkcí nabízených novou verzí multimediální platformy Vespa pro připojení chytrého telefonu k vozidlu lze ovládat prostřednictvím uživatelského rozhraní, které zahrnuje digitální panel přístrojů s barevným 4,3“ displejem TFT. Zobrazení jsou vždy snadno čitelná díky senzoru světla, který přizpůsobuje pozadí a barvy displeje světelným podmínkám (denní/noční režim) a nabízí čtyři různé intenzity jasu. Velké množství zobrazovaných informací je uspořádáno ve velmi působivém a extrémně racionálním grafickém znázornění. Uprostřed displeje jsou vždy nejdůležitější informace, mezi něž patří rychlost jízdy, zvolené jízdní režimy, zbývající dojezd v km a stav nabití akumulátorů (v %), zatímco na obou stranách displeje jsou zobrazovány informace o ekologičnosti jízdy a množství energie během jízdy spotřebované nebo rekuperované. Veškeré výhody a možnosti displeje TFT lze však využívat pomocí speciální aplikace Vespa na chytrém telefonu po jeho připojení k vozidlu prostřednictvím Bluetooth. Uprostřed displeje se pak objevují veškerá, snadno čitelná upozornění na příchozí telefonní hovory a textové zprávy.

Systém umožňuje také používat k přijetí telefonního hovoru tlačítka na řídítkách a dávat hlasové povely pro telefonování nebo přehrávání hudby ze seznamu skladeb. Veškeré uvedené funkce se snadno ovládají praktickým joystickem MODE na pravé straně řídítek. Jako příslušenství se pro model Vespa Elettrica dodává speciální přílba s integrovanými sluchátky a komunikačním rozhraním Bluetooth, která umožňuje užívat si všech těchto funkcí bez jakýchkoli omezení.

Možnost propojení s okolním světem není samozřejmě omezena jen na různé funkce informačních a zábavních systémů. Díky speciální aplikaci Vespa App se chytrý telefon stane po připojení ke skútru Vespa Elettrica výjimečným zdrojem různých užitečných informací v reálném čase, včetně doby jízdy, ujeté vzdálenosti, množství spotřebované energie z akumulátorů, statistických údajů o posledních 30 jízdách, zasílání zpráv o stavu nabití akumulátorů, počtu uskutečněných nabíjecích cyklů a mnoha dalších údajů.

VESPA ELETTRICA X: DOJEZD AŽ 200 KM

Vespa Elettrica bude od roku 2019 nabízena také ve verzi X s dojezdem téměř 200 km díky generátoru s pohonem na benzin, který v závislosti na jízdním stylu nabíjí akumulátory. Vzhledem k prostoru, potřebnému pro uložení generátoru a palivové nádrže s objemem 3 litry, používá Vespa Elettrica X menší sadu akumulátorů, která s vypnutým generátorem umožňuje dojezd až 50 km. Generátor prodlouží tento dojezd o dalších 150 km. Skútr Vespa Elettrica tak může ujet až 200 km a je tedy vhodný i pro jízdu mimo město.

Mohlo by vás zajímat:  Představuje se Vespa Primavera Batik

Generátor se připojuje automaticky, jakmile stav nabití akumulátorů klesne pod stanovenou úroveň. Jezdec může generátor spustit také manuálně aktivací režimu Extender.

Vespa Elettrica X je vždy jedinečná

Vespa Elettrica má design s nezaměnitelnými tvary, díky nimž se Vespa stala ikonou vytříbeného stylu a elegance na celém světě a získala si srdce celých generací mladých lidí.

Tvary výhradně ocelové kapotáže umocňují v souladu s nejlepšími tradicemi značky Vespa exkluzivní barevné kombinace. Vespa Elettrica se dodává ve speciálním šedém odstínu a zákazník si může svůj skútr přizpůsobit vlastnímu vkusu mnoha osobitými detaily. Okraj po celém obvodě čelního štítu, ozdobný prvek s motivem „kravaty“, okraje ráfků kol, nápis „Vespa“ a čalounění sedla jsou k dispozici v šesti barevných variantách: Azzurro Elettrico (standardní výbava skútrů Vespa Elettrica), Verde Boreale, Giallo Lampo, Cromo, Nero Profondo a Grigio Fumo.

Vespa Elettrica X vyčnívá z davu doplňky ve standardně dodávaném odstínu Rame.

Pro zájemce o dokonale sladěný, individuální vzhled je exkluzivně pro model Vespa Elettrica nabízena speciální přílba, která ladí s barevným designem a povrchovými úpravami vozidla, a to v barvě dle výběru zákazníka. Tato přílba vyniká nejen svým stylem, ale také technickou výbavou, jež zahrnuje integrovaná sluchátka Bluetooth, umožňující používání chytrého telefonu a poslech hudby prostřednictvím systému VESPA MIA.

Přední světlomet s technikou LED a zadní svítilna přispívají k mimořádně osobitému charakteru skútru Vespa Elettrica, který je vybaven velkorysými koly z lehké slitiny, s průměrem ráfku 12“ vpředu a 11“ vzadu. Sedlo je čalouněno materiálem, který poskytuje jezdci a spolujezdci maximální komfort a dokonalou ergonomii. Klíček s dálkovým ovládáním disponuje funkcí Bike Finder (aktivuje ukazatele směru) a otvírání schránky pod sedlem. Odkládací schránka v zadní stěně štítu pro ochranu nohou zahrnuje vstup USB pro nabíjení chytrých telefonů nebo jiných přenosných zařízení.

Příslušenství Vespa

Stejně jako všechny skútry Vespa může být i Vespa Elettrica ve velkém rozsahu individualizována. Jezdec má možnost vytvořit si jedinečný skútr odpovídající jeho osobnosti díky širokému sortimentu příslušenství. Speciální horní odkládací schránka, kompletně lakovaná barvou vozidla a ozdobená chromovaným logem Vespa, pojme jednu integrální přílbu. Horní schránka může být doplněna opěrkou zad, čalouněnou stejným materiálem jako sedlo. Chromovanou základnu, k níž je horní schránka připevněna, lze používat také jako nosič zavazadel. Ještě více elegance nabízí sedlo a opěrka zad z pravé italské kůže, jejíž speciální ochranná povrchová úprava zaručuje dlouhodobé zachování vysoké úrovně kvality.

Mohlo by vás zajímat:  Sraz Harley Owners Group se v roce 2025 vrátí do Chorvatska

Maximální ochranu poskytuje čelní štít, vyrobený z velmi kvalitního, netříštivého methakrylátu a individualizovaný logem Vespa. Nosné prvky mají chromovanou povrchovou úpravu, aby ladily s ostatními estetickými detaily. Vespa Elettrica může být vybavena také horní částí kapotáže v transparentní nebo tónované verzi, která elegantně završuje design přídě vozidla.

Pro model Vespa Elettrica jsou k dispozici rovněž klasické chromované nosiče zavazadel vpředu a vzadu. Chromované přední a ochranné prvky elegantně završují vzhled vozidla a chrání jeho karoserii. Ručně vyrobená černá kožená taška, 100% „Made in Italy“, pojme přílbu s hledím a lze ji snadno připevnit k zadnímu nosiči zavazadel.

Sortiment příslušenství zahrnuje také speciální přílbu Tech pro model Vespa Elettrica, která kombinuje vytříbený styl s maximální praktičností. Prostřednictvím integrovaných sluchátek Bluetooth lze maximálně využívat všechny funkce systému VESPA MIA. S přílbou je možné používat také ochranné brýle, jejichž čočky se zrcadlovou povrchovou úpravou jsou inspirovány světem lyžování a dalšími novými technologiemi povrchových úprav. K dispozici je také speciální přílba Vespa VJ Special Edition Vespa Elettrica, kterou si lze individualizovat tak, aby ladila s barvou vozidla.

Další novinkou je originální batoh s pásem diod LED, který lze rozložit a používat jako vnitřní vak do horní odkládací schránky a opěrku zad s integrovaným vakem pro přílbu. Batoh se speciální přihrádkou pro laptop a záložní zdroj elektrické energie pro nabíjení přenosných zařízení se dodává také ve verzi z inovativní tkaniny s reflexním povrchem, která ladí s typickou chromově šedou barvou modelu Vespa Elettrica.

Sortiment příslušenství pro model Vespa Elettrica rozšiřuje také praktický boční stojan z černě lakované oceli pro ještě snadnější parkování, společně s ochrannými plachtami pro venkovní a vnitřní použití s praktickými otvory pro příslušné příslušenství a pryžovou rohoží s protiskluzovou úpravou.

Pro model Vespa Elettrica se dodává elektronické poplašné zařízení a mechanický zámek sedla a řídítek společně s řadou individualizovaných mechanických zařízení proti odcizení. Nezbytné návleky na ruce a pokrývky nohou jsou praktické a snadno použitelné, vyrobené z hřejivého materiálu, který poskytuje vynikající ochranu před povětrnostními vlivy. Pokrývka nohou pro model Vespa Elettrica nese kovové logo Vespa a vyznačuje se maximální stabilitou dokonce i ve vysokých rychlostech. Součástí příslušenství je kryt sedla a zařízení proti odcizení.