Úplně nový model Yamaha WR450F

Nový model WR450F pro rok 2024 je nejlehčí, nejštíhlejší a nejrychlejší enduro motocykl o objemu 450 ccm, jaký kdy společnost Yamaha vyrobila. Nová generace modelu WR450F vychází z nové generace motokrosového stroje YZ450F, který prokázal svůj vítězný potenciál v závodech MXGP a AMA Supercross. Přináší dokonalé ovládání, snadno nastavitelný výkon a hbitost na nové úrovni.

Styl tohoto nového enduro motocyklu je radikálně inovovaný. Mimořádně kompaktní kapotáž pochází z nejnovějšího modelu YZ450F, který již získal široké uznání za svou vysokou úroveň hbitosti. Model WR450F pro rok 2024 těží z mnoha konstrukčních změn a nastavení specifických pro enduro – včetně přepracované řídicí jednotky s vylepšeným mapováním vstřikování paliva, upravené tuhosti šasi a nastavení odpružení WR s menší výškou – a také z větší palivové nádrže a kompletní specifikace připravené pro enduro.

Zcela nový silnější a lehčí motor typu YZ450F

Nejnovější generace motoru stroje WR450F s obrácenou hlavou, vyvinutá na základě vítězné pohonné jednotky modelu YZ450F, dosahuje vyššího výkonu díky novému vysoce účinnému sacímu kanálu. Ten těží z přepracovaného sacího traktu, který poskytuje přímější cestu k větším 39mm titanovým sacím ventilům.

Kromě toho, že je tento high-tech motor o objemu 450 ccm se suchou klikovou skříní lehčí a štíhlejší než předchozí model, je také vybaven novým kovaným pístem, odlehčeným tělesem válce, kluzným ojničním ložiskem a novým rozvodovým řetězem, které jsou navrženy s ohledem na vyšší výkon.

Vyšší výkon díky efektivní regulaci průtoku vzduchu a nastavení vstřikování paliva

Systém řízení průtoku vzduchu u modelu WR450F pro rok 2024 byl zcela přepracován a airbox nasává vzduch ze zadní části stroje prostřednictvím kanálů v nových bočních panelech, rámu a nádrži. K dispozici je také nově navržený krátký tlumič výfuku, který zlepšuje centralizaci hmoty a podtrhuje kompaktní charakter modelu WR450F. Přepracovaná jednotka ECU je rovněž vybavena specifickým nastavením vstřikování paliva pro WR. To je navrženo tak, aby poskytovalo lépe kontrolovatelný výkon v nižších otáčkách, silný, lineární točivý moment a vynikající výkon ve středních a vysokých otáčkách.

Nová spojka s talířovou pružinou s lehčím chodem

Pro snížení hmotnosti a lepší pocit spojení s povrchem trati je model WR450F pro rok 2024 vybaven nově navrženou spojkou s talířovou pružinou s osmi optimalizovanými třecími lamelami specifickými pro WR. Primární převod je integrován ve skříni a 6 pružin předchozího modelu nahradila jediná talířová pružina, která zajišťuje lepší ovladatelnost při rozjezdu a prokluzování spojky ve výjezdu z pomalých zatáček.

Lehká 5stupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním

Nově navržená pětistupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním má větší rozteč mezi hlavním a hnacím hřídelem a ozubená kola hlavního hřídele jsou širší, což zvyšuje odolnost při nižší hmotnosti. Dlouhé převodové poměry umožňují jezdci dosáhnout optimálního výkonu ve všech oblastech, od pomalého technického terénu až po rychlou jízdu ve volném terénu.

Kompaktní nové hliníkové šasi

Nové šasi modelu WR450F má stejnou celkovou konstrukci jako poslední generace YZ450F a obsahuje řadu speciálních technických změn, které zajišťují jeho vhodnost pro závody enduro a jízdu v terénu. Zásadní změnou nového rámu je nově umístěná trubka hlavy řízení, která je o 15 mm níže než dříve – spolu s upravenými držáky nádrže, které mají v zadní části nový profil ve tvaru písmene U, poskytuje hliníkový oboustranný rám modelu pro rok 2024 nižší těžiště pro obratnější průjezdy zatáčkami.

Oproti konstrukci použité na úspěšném motokrosovém stroji YZ450F je rám enduro motocyklu WR450F vybaven upravenou charakteristikou pružnosti rámu, která byla upravena s ohledem na lepší tlumení nárazů. Díky mírnému bočnímu prohnutí při tlumení nárazů z nerovného terénu zaručuje rám modelu WR450F šetrnější jízdu, která pomáhá snižovat únavu jezdce a poskytuje lepší zpětnou vazbu povrchu. Mezi další nové prvky typické pro stroje enduro patří speciální uložení motoru s vyšší mírou flexibility.

Štíhlejší a kompaktnější kapotáž zvyšuje pohyblivost jezdce

Zcela nová kapotáž modelu WR450F využívá velmi štíhlé kryty, které jsou o 50 mm užší než dříve, a také mnohem štíhlejší střední část a plošší profil sedla, které jezdci usnadňují změnu polohy těla při brzdění, akceleraci a projíždění zatáček.

Kompaktní boční panely jsou součástí nového vysoce účinného zadního sacího kanálu a menší přední a zadní blatníky podtrhují štíhlejší vzhled modelu WR450F. Výsledkem je nejobratnější model endura Yamaha s motorem o objemu 450 ccm. Nový přední blatník také zajišťuje lepší proudění vzduchu k chladičům pro účinnější chlazení a nový tvar zadního blatníku obsahuje tvarovanou spodní část, která jezdci usnadňuje uchopení při fyzické manipulaci s motocyklem.

Kratší zdvih odpružení KYB snižuje výšku sedla

Přední a zadní odpružení KYB, které je u modelu WR450F nejlepší ve své třídě, je známé svým vynikajícím výkonem při různých rychlostech a v různém terénu. V porovnání s nejnovějším modelem YZ450F má WR450F pro rok 2024 vpředu i vzadu o 10 mm menší zdvih, což umožňuje nižší výšku sedla a nižší těžiště. Kombinovaný efekt stroje a posedu jezdce sníženého o 10 mm výrazně ovlivňuje ovladatelnost motocyklu – zejména v zatáčkách v nízkých rychlostech v technicky náročném terénu.

Kromě nižší jízdní výšky byla upravena i jízdní poloha motocyklu WR450F pro rok 2024, a to tak, že stupačky byly posunuty níže, čímž se vzdálenost mezi boky a chodidly jezdce zvětšila o 10 mm – řídítka jsou nyní posunuta o něco blíže k jezdci. Tento nový jezdecký trojúhelník poskytuje přirozenější jízdní polohu pro větší pocit propojení jezdce se strojem a vyšší míru kontroly nad šasi.

Vidlice KYB je vybavena novým ručně nastavitelným regulátorem kompresního tlumení pro seřízení odpružení bez použití nářadí – a kombinace zesílených těsnění vidlice a přepracovaných krytů vidlice, které poskytují nohám vidlice větší ochranu před prachem a dalšími nečistotami, pomáhá zajistit delší životnost těsnění.

Zjednodušená aplikace Power Tuner zaručující dokonalou ovladatelnost

Společnost Yamaha je průkopníkem bezdrátového ladění u svých závodní off-roadových čtyřtaktních modelů a vylepšená aplikace Power Tuner modelu WR450F je navržena tak, aby posunula možnosti ladění na další úroveň. Modernizovaná aplikace nyní obsahuje funkci Quick Tuning, která umožňuje jezdci snadno zvolit jakékoli nastavení motoru od Kultivovaného až po Agresivní klepnutím na jediný posuvník na chytrém telefonu. Jedná se o jednoduchou a intuitivní funkci, která jezdci pomáhá zvolit různá nastavení charakteru výkonu motoru podle podmínek – a nová funkce měření času na kolo umožňuje jezdcům a týmům zjistit, které nastavení dosahuje nejlepšího výkonu.

Aplikace Power Tuner rovněž zachovává dříve dostupnou matici 4×4 (16 hodnot), která jezdcům umožňuje provádět podrobnější změny hodnot dávkování paliva a načasování zážehu.

Nový systém kontroly trakce

Každý aspekt nového modelu WR450F je navržen tak, aby jezdci poskytoval vyšší míru ovladatelnosti v různých podmínkách. Nový systém kontroly trakce je dalším příkladem toho, jak byl tento high-tech enduro stroj navržen tak, aby umožnil jezdcům všech úrovní zkušeností využít svůj potenciál naplno. Tato elektronická řídicí technologie se dvěma úrovněmi asistence a funkcí vypnutí dočasně potlačí výkon zásahem do zapalování, když je zjištěn prokluz zadního kola.

Multifunkční spínač na řídítkách

Jezdec může snadno zvolit různé mapování motoru a nastavení kontroly trakce pomocí multifunkčního přepínače na levém řídítku. Pomocí aplikace Power Tuner lze do motocyklu nahrát osobní mapování a za chodu vybrat nejlepší nastavení tak, aby se dosáhlo nejlepšího výkonu v měnících se jízdních podmínkách.

Kompletní specifikace připravené pro enduro

Model WR450F je plně připraven pro enduro a je vybaven lehkým 18palcovým zadním kolem, pneumatikami pro enduro, osvětlením, přístroji, bočním stojanem a ventilátorem chladiče. Kapacita palivové nádrže je vyšší než u modelu YZ450F a činí 7,4 litru. Airbox je přístupný bez použití nářadí a specifikaci pro enduro uzavírá ochranný kryt motoru a tlumič výfuku enduro.

Technické údaje

  • Zcela nový silnější a lehčí motor typu YZ450F
  • Vyšší účinnost sání vzduchu Nová kotoučová pružinová spojka s lehčím chodem
  • Lehká 5stupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním
  • Kompaktní nové hliníkové šasi
  • Kratší zdvih odpružení KYB snižuje těžiště
  • Štíhlejší a kompaktnější kapotáž zvyšuje pohyblivost jezdce
  • Optimalizovaná ergonomie
  • Zjednodušená aplikace Power Tuner zaručující dokonalou ovladatelnost
  • Nový systém kontroly trakce
  • Kompletní specifikace připravené pro enduro

WR250F: Motokrosová rychlost s výkonem ve všech typech terénu

Díky motoru s obrácenou hlavou a lehkému hliníkovému šasi poskytuje model WR250F ideální kombinaci využitelného výkonu a snadné ovladatelnosti. Model WR250F byl vyvinut na základě technologie společnosti Yamaha, která sklízí úspěchy v závodech MX2, a je vybaven specifickými prvky pro enduro, jako je převodovka s dlouhým zpřevodováním, upravené sání a výfukový systém, speciální mapování a výkonný chladicí systém.

Motor modelu WR250F poskytuje vysoký a využitelný točivý moment, díky němuž může každý jezdec dosáhnout svého osobního maxima v různých podmínkách, a poskytuje tak motokrosovou rychlost s výkonem ve všech typech terénu.

Technické údaje

  • Výkonný motor typu YZ250F
  • Inovativní technologie motoru Yamaha s obrácenou hlavou
  • Lehký hliníkový rám
  • Nejlepší odpružení KYB ve své třídě
  • Aplikace Power Tuner
  • 6stupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním
  • Design s centralizovaným těžištěm
  • 2polohový přepínač mapování motoru
  • Lehký multifunkční displej
  • Vyvinuto na základě technologie společnosti Yamaha, která sklízí úspěchy v závodech MX2

Dostupnost a barevné varianty

Model WR450F pro rok 2024 bude k dispozici od listopadu 2023 a bude nabízen v modré barvě Icon Blue. Model WR250F bude k dispozici od října 2023 a bude nabízen v modré barvě Icon Blue s novými grafickými prvky.