Čas, zbývající do startu legendárního Dakaru, už se počítá na hodiny. Pilot kamionu Martin Macík, navigátor František Tomášek a Jan Brabec, motocyklista týmu Big Shock Racing se po aklimatizaci v Andách sešli s ostatními týmovými kolegy v Limě. Během čtvrtka zvládli vyzvednout Frantu, závodní kamion Liaz i Marušku, motorku Husquarna, a také ostatní doprovodné vozy. Stojí už i bivak, přímo na břehu Tichého oceánu.
Po měsíční plavbě lodí a následném přeparkování organizátory je teď nutné závodní stroje uvést opět do pořádku. K drobným ťukancům došlo také při převozu aut rozvášněnou Limou, poté co někteří z členů týmu couvali podle pokynů místního policisty. Do nedělních přejímek ale tým zvládne vše vyřešit. Už v neděli 6. ledna na jezdce čeká také pódium 41. ročníku Dakaru. V pondělí odstartuje první etapa nejnáročnějšího motoristického závodu na světě.
V bivaku týmu Big Shock Racing zavládla výborná nálada. Jednotliví členové se do Limy přepravovali v několika skupinách a poté, co se všichni sešli, bylo o čem vyprávět. Martin Macík, Jan Brabec a František Tomášek jen přeletěli z peruánského Cusca, kde se týden aklimatizovali.
V bivaku je od samého počátku rušno a všichni mají plné ruce práce. Je třeba dát do pořádku všechny technické drobnosti, ke kterým došlo při plavbě trajektem a následné manipulaci při vyloďování. „Mercedes jsme nemohli otevřít, dorazil kompletně vybitý, budeme měnit pár blatníků, u závodního kamionu musíme opravit okno a samozřejmě teď technika projde kompletní revizí, abychom si byli jistí, že je vše v pořádku,“ popisuje šéf týmu Big Shock Racing Martin Macík starší.
„Děkujeme všem fanouškům, kteří se s námi pravidelně scházejí na Facebooku během večerních živáků. Fakt máme radost, jak moc se o Dakar zajímají, ptají se na spoustu věcí, zasmějí se s námi a neuvěřitelně nás podporují,“ vzkazuje Jan Brabec.