Triumph Thruxton TFC je továrně vylepšená 750kusová limitovaná edice Thruxtonu R

2019-Triumph-Thruxton-TFC

Triumph Thruxton R je tím nejlepším, co britský výrobce nabízí. Motorka kombinuje klasický vzhled a styl s výkonným motorem. Jenže kousek, který si můžete prohlédnout v přiložené galerii, dostal stylu ještě více. Prošel totiž úpravou v oddělení Triumph Factory Custom.

Triumph Factory Custom (TFC) je nové oddělení značky, které má za úkol vylepšovat sériové modely. Nejde ale jen o nějaké vyměnění dílů za jiné nebo přelakování, ale v TFC se staví stroje ručně, navíc klidně přesně podle přání zákazníků. Použít je možné ty nejlepší díly, ty neluxusnější materiály, ale i ty nejlepší designéry. Navíc je možné si samozřejmě nechat upravit nebo jinak naladit i motor. Hlavní výhodou je však to, že zákazník při tom samozřejmě nepřijde o tovární záruku.

Ale nepůjde jen o stroje přímo na přání zákazníků, TFC budou stavět také speciální limitované edice běžných modelů. Třeba jako tu, o které vám nyní povíme. Jde o upravený model Triumph Thruxton R, který se nyní jmenuje Triumph Thruxton TFC a vznikne pouze v 750 kusech. Oproti výchozímu modelu se bude lišit hlavně karbonovou kapotáží s novým kulatým LED světlem a novým větrným štítkem. Zaujme i malý zadní blatníček s miniaturním zadním světlem. Motorka je lakována do černé barvy doplněné o ručně malované zlaté linkování, sedlo je také černé, doplněné o zlaté prošívání.

Upravena je samozřejmě i technika. Motor T120 má nové vnitřnosti jako písty, jinou vačkovou a lehčí klikovou hřídel. Oddechuje i novým laděným výfukem Vance & Hines s titanovými koncovkami. Výsledkem je celkem 107 koní, tedy o 10 koní více než v sérii. Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 115 Nm ve 4500 ot./min. Vylepšením prošel i alternátor, spojka či vačková víka, jež jsou vyrobena ze slitiny hořčíku. Změna se odehrála i na všech třech jízdních režimech.  

Mohlo by vás zajímat:  Představuje se Vespa Primavera Batik

Důraz byl kladen také na nižší hmotnost. Kromě toho, že je lehčí motor, tak je tu i nová, lehčí baterie či spousta dílů z karbonu a hliníku. Hmotnost tak klesla o 5 kilogramů na výsledných („suchých“) 198 kg. To zaručuje lepší ovladatelnost, které navíc pomáhají i nové tlumiče Öhlins. Vpředu je totiž vidlice NIX 30, vzadu tlumiče RSU s frézovanými stavitelnými prvky.O brzdění se budou starat brzdy Brembo.

Každý jeden motocykl z této 750kusové limitované edice bude mít na sobě plaketku s pořadovým číslem. Kupec dostane i certifikát potvrzující pravost motocyklu s podpisem generálního ředitele značky Triumph Nicka Bloora.

Cena byla stanovena na 17 500 liber, což je v přepočtu více než půl milionu korun. Ke svým novým majitelům se první motorky dostanou už v průběhu letošního června.