
Triumph Rocket III Roadster je ohromná motorka a určitě se jedná o jeden z nejvýraznějších strojů, jaký lze potkat na silnici.
Motor je tříválec o mohutném zdvihovém objemu 2294 ccm. Jedná se o řadový motor chlazený kapalinou , spojený s přesnou a vhodně odstupňovanou pětistupňovou převodovkou, a jeho maximální výkon je 148 koní. Točivý moment je ale samozřejmě u velkých cruiserů podstatně důležitý a motor nabízí 221 Nm při 2750 ot./min. Maximální rychlost se pohybuje okolo 217 km/h.
Nepochybně každého musí zaujmout až hromový zvukový projev. I přes svoji trochu děsivou velikost a výkonové parametry zůstává Rocket III Roadster snadno ovladatelnou a přátelskou mašinou pro každodenní projížďky. Může za to hlavně perfektně vyladěné šasi a moderní tlumiče, které nejsou naladěny vyloženě na žehlení nerovností a poskytnou i nějakou tu odezvu a jistotu. Stabilita je prakticky dokonalá i ve vysokých rychlostech a potěší také předvídatelnost chování v jakékoliv situaci.
Co se týká výbavy, těžko budete vyjmenovávat, co vám chybí. Ve standardní výbavě je samozřejmě brzdný systém ABS, protože takto mohutný motocykl potřebuje dobrou kontrolu za jakékoliv situace. Perfektní je i palubní deska, která se skládá ze dvou analogových budíků a nechybí ani malý displej palubního počítače. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná a poskytují solidní přehled o dění vzadu. Rozměry pneumatik jsou 150/80 R17 vpředu a 240/50 R16 vzadu, nádrž pojme 23.8 litrů paliva.
Servisní intervaly jsou nastaveny na 16 000 kilometrů. Při alespoň základní údržbě by tato mašina měla vydržet bez obtíží těch 16 000 kilometrů od servisu do servisu. Cena motorky je někde kolem 16 000 USD. Máte-li je, neváhejte, kupte a jezděte.
Motor: | kapalinou chlazený DOHC tříválec |
---|---|
Objem: | 2 294 cm3 |
Vrtání/zdvih: | 101.6 x 94.3 mm |
Maximální výkon: | 109 kW/148 koní při 5 750 ot./min |
Maximální kroutící moment: | 221 Nm při 2 750 ot./min |
Vstřikovací systém: | vícebodové sekvenční vstřikování |
Spojka: | vícelamelová; v olejové lázni |
Převodovka: | pětirychlostní |
Podvozek – rám: | dvojitý kolébkový z trubkové oceli |
Přední pneumatiky: | 150/80 R 17 |
Zadní pneumatiky: | 240/50 R 16 |
Přední pérování: | 43 mm obrácené vidlice Kayaba |
Zdvih: | 120 mm |
Zadní pérování: | dvojité zadní pérování Kayaba s nastavitelnými 5 pozicemi |
Zdvih: | 105 mm |
Přední brzdy: | dvoukotoučová plovoucí o průměru 320 mm; 4 pístky Nissin; ABS |
Zadní brzdy: | jednokotoučová o průměru 316 mm; 2 pístky Brembo; ABS |
Délka: | 2 500 mm |
Výška sedla: | 750 mm |
Rozvor: | 1 695 mm |
Úhel řízení: | 32 stupňů/148 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 367 kg |
Objem nádrže: | 24 litrů |
CENA: | 16 850 Euro |