Test Harley–Davidson Street 750: Legenda je z Milwaukee, legenda je…

Taky máte Harley-Davidson ve škatulce „motorka pro starší vousatý chlápky v kůži“, těžká a neovladatelná mašina, která nebrzdí? Podle šéfa pro střední a východní Evropu značky Martina Heřmanského je to přežívající předsudek. Mezi řidiči Harley-Davidson přibývá stále více slečen.

Je pravdou, že jsem slyšel i názor, že Street 750 je motorka „pro holky“. Nevím ale odkud taková věc pramení. Možná je na začátku takových úvah  poměrně široká nádrž (?!) nebo třeba umístění zrcátek. Všimněte si, že neříkám zpětných zrcátek. Zrcátka jsou totiž na motorce spíše jako ozdoba. Nejdřív jsem si myslel , že mám tak široká ramena a měl z toho svým způsobem radost. Bohužel ani víc než štíhlá řidička by asi nemohla zrcátka využívat jinak než pro kontrolu trvanlivosti svých šminek na obličeji.

Ne, specielně pro ženskou část populace Street 750 určený není. Za tím stojí ústředí firmy, které si myslí, že „harlejů“ by po světě mělo jezdit víc. Harley-Davidson pro každého je sice hloupost, ale dostupnější Harley je skvělá myšlenka. Primárním cílem řady Street jsou začínající mladí motocyklisté ve Spojených státech, kde je tento model k dostání v kubaturách 500 a 750 cm3, a také noví zákazníci v zemích třetího světa. V Evropě to je trochu jinak, H-D nabízí jen silnější sedmsetpadesátku.

test-harley-davidson-street-750-p2

Převratnou novinkou je véčkový dvouválec, navíc s vodním chlazením, což dosud u H-D bylo nevídané. 55 koní v tomto stroji úplně postačí. Na nádrž, která vypadá vcelku velká, ale vejde se do ní jen 13 litrů, se dá najet cca 250 km. Modelu H-D Street 750 zůstal pro H-D typický pohon řemenem.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad součástí European Bike Week na Faaker See

Za něčím, co by mělo být kapotáží reflektoru, je centrálně umístěný rychloměr s několika nejdůležitějšími kontrolkami a počitadlem ujetých kilometrů. Nic víc. Osoobně jsem měl problém s přepínačem blinkrů. Umístěný je na levé straně řídítek, a jeho samočinné vypínání je pouhým přáním. A tak jsem často blikal ještě dlouho poté, co jsem zabočil. A nezbavil jsem se toho po celou dobu, co jsem na Streetu jezdil. Smutnil jsem i po bezklíčkovém zapalování. Na druhou stranu jsem měl neustále před sebou třepetající se „přívěsek“ na klíčku zastrčeném v zapalování uprostřed pod řídítky.

Nevím, zda chtěl H-D přiblížit pravdě i další z předsudků a domněnek a to, že nebrzdí. Fungování a účinnost brzd skutečně není to, čím by se Street mohl chlubit. Já jsem měl trochu starosti i s umístěním brzdového pedálu a výfuku. Pedál mi připadal lehce mimo ideální polohu a výfuk neustále hrozil, že přijdu o botu nebo aspoň její část. Ovšem to byly z celkového pohledu na tuhle 750 „drobnosti“.

Sedlo se pro mě potěšitelně nachází jen lehce přes 70 cm nad zemí, je pohodlně vykrojené a široké, měkčí a zároveň neunavující. Nutno dodat, že hlavně pro řidiče. Spolujezdec by se mnou asi na nějakou delší štreku vyrazit nechtěl. Moje spolujezdkyně si (dokonce k mému překvapení) nestěžovala na velikost sedla , ale na jeho výšku. Pořád chtěla vidět dopředu a kontrolovat cestu. “To sedlo by mělo být posazeno výš, abych přes tebe viděla,“ konstatovala na konci našeho putování.

Mohlo by vás zajímat:  Pirelli a Ciclotte rozšiřují svou kolekci designových rotopedů inspirovaných motorsportem

test-harley-davidson-street-750-p3

Jinak ale Street 750 padne do rukou i nohou naprosto intuitivně. Motorka patří jasně do města a jeho blízkého okolí. Ač to může připadat divné, právě ve městě v nízkých rychlostech, při popojíždění od světel ke světlům a v kolonách aut jako by člověk seděl třeba na skútru. Ani „opravdoví chlapi“ by se přitom nemuseli na Streetu nudit. Jízda na něm je skutečným zážitkem i na cestě do blízkého obchodu či kavárny. Byť nejmenší z rodiny, i on má typický styl a „harleyácký“ rukopis. A nic na tom nemění skutečnost, že Streety pro mimoamerické trhy se vyrábějí v Indii. Jen by možná potřeboval ještě doladit pár drobností.

Na ústředí firmy měli pravdu. Street 750 bude hlavně přesně pro ty, pro které byla postavena. Pro ty, kteří chtějí na motorkách začít a nechají se zlákat touto ikonickou značkou. A holky nevyjímaje. Kdo chce, může ji pořídit už za 7 805 EUR, což se při aktuálním docela výhodném kurzu pohybujeme někde kolem 215 000 Kč. Plnohodnotnou volbou může být i speciální značkové financování H-D Finance. Model řady Dark Custom, H-D Street 750 je tak dostupný už za 89 Kč denně, což vychází na necelé 3 000 Kč měsíčně a splátky jen zhruba po dobu tři a půl roku.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ:,Harley–Davidson Street 750
Délka:,2 225 mm
Výška sedla:,709 mm
Objem palivové nádrže:, 13.1 litrů
Suchá hmotnost:,206 kg
Motor:,Kapalinou chlazený; Revolution X™ V-Twin
Zdvihový objem:,749 ccm
Kroutící moment motoru:,59 Nm
Kola a pneumatiky; přední:,100/80 R17
Kola a pneumatiky; zadní:,140/75 R15
[/table]