
Nová SUZUKI V-Strom 1000 ABS je podle svých tvůrců dynamický stroj v serpentinách, svižný na dálnici, obratný v městském provozu.
Zcela nový dvouválec DOHC dostal větší objem, zapalování se dvěma svíčkami na válec přepracované vstřikování paliva s dvojicí škrtících klapek SDTV. Výsledkem je vysoký točivý moment už při 4000 otáčkách za minutu, který ve spojení s nízkou hmotností dává V-Stromu zátah zcela srovnatelný s daleko většími objemy. A pozor! Motor V-Twin 1000 DOHC je tak úsporný, že na jednu 20l nádrž je reálný přesun na více než 400 kilometrů.
Jednou z nejzásadnějších novinek nového V-Strom 1000 ABS je zcela změněný systém kontroly trakce, poprvé použitý na motocyklech značky Suzuki. Třístupňová kontrola trakce dává více jistoty nejen na asfaltu a umožní přidávat plyn s větší odvahou a důvěrou. Systém v každé chvíli monitoruje otáčky předního a zadního kola, polohu škrtící klapky, klikového hřídele a zařazený převodový poměr. Kontrola trakce Suzuki reaguje okamžitě. Každé 4 milisekundy vyhodnocuje situaci a jakmile zjistí prokluz zadního kola, bleskově sníží výkon motoru změnou předstihu a omezením dodávky vzduchu.
Za výrazné vylepšení usnadňující jízdu patří nepochybně antihopingová spojka SCAS nebo protiblokovací systém ABS, který padesátkrát za otočku monitoruje rychlost otáčení každého z kol a porovnává ji s referenční rychlostí stroje. A stranou nezůstal ani podvozek, který je nastavený tak, aby optimálně vyhovoval požadavkům a reálným potřebám při cestování na dlouhé i krátké vzdálenosti. Pérování s přední 43 mm USD vidlicí KYB a zadní centrální jednotkou s přepákováním je plně nastavitelné.
Technické vymoženosti, výkon, spotřeba ani spolehlivost ale nejsou tím jediným, co může u V-Stromu 1000 ABS nadchnout. Aerodynamicky účinný plexištít umožňuje díky patentovanému systému snadno a rychle i za jízdy nastavovat sklon i výšku plexi do několika aretovaných poloh podle vašich aktuálních potřeb. Komfortní sedlo umožňuje vzpřímený, i při dlouhé jízdě příjemný posez. Nechybí ani palubní 12V zásuvku pro nabíjení mobilu nebo GPS navigace. Nový přístrojový panel s digitálním LCD displejem poskytuje přehledně veškeré informace – rychlost, zařazený převodový stupeň, čas, teplotu motoru, stav paliva v palivové nádrži včetně zobrazení okamžité a průměrné spotřeby a dojezdu, otáčky motoru a další funkce. Navíc na přístrojovém panelu naleznete hodnotu teploty okolního vzduchu a při teplotách pod 3° C dokonce i varování před možným náledím.
Typ: | Suzuki V-Strom 1000 ABS |
---|---|
Typ motoru: | čtyřdobý kapalinou chlazený V-twin; 90°; DOHC; EFI |
Zdvihový objem: | 1 037 ccm |
Vrtání x zdvih: | 100 x 66 mm |
Max. výkon: | 74 kW/101 koní při 8000 ot./min |
Max. kroutící moment: | 103 Nm při 4000 ot./min |
Spouštěč: | elektrický |
Objem nádrže: | 20 litrů |
Převodovka/sek.převod: | 6 rychlostí/řetěz |
Rozměry (délka/šířka/výška): | 2 285 / 865 / 1 410 mm |
Rrozvor: | 1 555 mm |
Světlá výška: | 165 mm |
Výška sedla: | 850 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 228 kg |
Odpružení předního kola: | Teleskopická vidlice USD; vinutá pružina; olejový tlumič |
Oodpružení zadního kola: | Kyvná vidlice s přepákováním; vinutá pružina; olejový tlumič |
Brzdy přední: dvojitá kotoučová brzdy; průměr 310 mm; čtyřpístkové monoblokové třmeny Tokico; systém ABS | |
Brzdy zadní: | kotoučová brzda; průměr 260 mm; systém ABS |
Pneumatiky přední: | 110/80 R19 M/C 59V bezdušová |
Pneumatiky zadní: | 150/70 R17 M/C 69V bezdušová |