Styl superbiků ze 70. let minulého století. Honda CB1100 RS

Honda CB1100 RS upoutá pozornost ihned po nastartování. Výrazný zvuk vycházející z chromovaných tlumičů výfuku připomíná CB750. Ryze streetový vzhled, nápadné přední a zadní odpružení, kompletně plovoucími kotouče, sportovní zeštíhlená palivová nádrž a úzká směrová světla.

Design chromem zdobeného rychloměru a otáčkoměru je ryzí retro. Informace pro jezdce zahrnují palivoměr a hodiny, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, ukazatel spotřeby paliva a počítač dojezdu. Zapalování je nyní na „vlnitý“ klíč. Kulatý přední světlomet využívá technologii LED, zahrnuje světlo pro denní svícení a po stranách je doplněn malými směrovými světly ve stylu custom. Tato úhledná sestava – nezaměnitelně streetová, jak podtrhují dva klaksony – dotváří přední část stroje. Klasický dvojitý kolébkový trubkový rám obepíná motor uchycený na čtyřech pevných a dvou pryžových závěsech. Ostřejší geometrie řízení – sklon a závlek mají hodnoty 26°/99 mm, rozvor kol je 1 485 mm – umožňuje tomuto motocyklu rychleji zatáčet a nabídnout tak sportovnější jízdu. Sportovní 17″ lité přední a zadní kolo z hliníkové slitiny mají obuty pneumatiky rozměrů vhodných pro sportovní účely. Přispívají k udržení co nejnižší neodpružené hmotnosti, aby nijak neomezovaly podvozek s geometrií vyznačující se velkou ochotou k zatáčení.

V roce 1969 ohlašoval zvuk řadového, vzduchem chlazeného čtyřválcového motoru příchod nové éry superbiků, nástup modelu Honda CB750 Four. Ryzí café racer CB1100 RS zrozený z DNA klasických strojů se k tomuto odkazu hrdě hlásí. U Hondy vzali  motor DOHC, vyladili ho a vylepšili. Výsledkem je plynulý, lineární zátah s točivým momentem vrcholícím hodnotou 91 Nm – dostatek síly hodné klasického stroje. Černá povrchová úprava sahající až po víka ventilového rozvodu představuje výrazný kontrast k lesklým litým a chromovaným prvkům a vytváří tak osobitý streetový vzhled. Výfukový systém typu 4-2-2 je interně rozdělen na dvě expanzní komory a každý z tlumičů výfuku je opatřen dvěma děrovanými propojovacími svody, které mají na svědomí klasický zvuk čtyřválcového motoru.

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha MT-09 Y-AMT: Symbióza s temnotou

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“289″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]

Technické údaje

Motor

Vrtání × zdvih (mm)73,5 x 67,2
KarburaceElektronické vstřikování paliva
Kompresní poměr9,5 : 1
Emise C02123
Zdvihový objem motoru (cm3)1140
MotorVzduchem a olejem chlazený řadový čtyřválec, DOHC
Max. výkon66 kW/7 500 ot. za min
Max. točivý moment91 Nm/5 500 ot. za min
Kapacita oleje (Litres)4,9l/4,4l
StartérElektrický

 Kola

Přední zavěšeníKonvenční 43mm vidlice (SDBV) s nastavitelným předpětím pružiny
Zadní zavěšeníDva tlumiče s nastavitelným předpětím pružiny
Velikost přední pneumatiky120/70 R17
Velikost zadní pneumatiky180/55 R17
Přední kola17 x 3,50MT desetipaprskový litý z hliníku
Zadní kola17 x 5.50MT desetipaprskový litý z hliníku

Rozměry a hmotnost

Kapacita akumulátoru (V – Ah)12V 11,2 Ah
Úhel sklonu26°
Rozměry (D × Š × V) (mm)2 180 x 800 x 1 100
Typ rámuDvojitý kolébkový z ocelových trubek
Objem palivové nádrže (Litry)16,8 litru
Světlá výška (mm)130
SvětlometyLED
Pohotovostní hmotnost (kg)252 kg
Výška sedla (mm)795
Závlek (mm)99 mm
Rozvor (mm)1 485 mm

Převodovka

SpojkaVícelamelová v olejové lázni
Stálý převodŘetěz
Typ převodovky6 rychlostí

Přístroje a elektronika  

Zadné světloLED