Honda CB1100 RS upoutá pozornost ihned po nastartování. Výrazný zvuk vycházející z chromovaných tlumičů výfuku připomíná CB750. Ryze streetový vzhled, nápadné přední a zadní odpružení, kompletně plovoucími kotouče, sportovní zeštíhlená palivová nádrž a úzká směrová světla.
Design chromem zdobeného rychloměru a otáčkoměru je ryzí retro. Informace pro jezdce zahrnují palivoměr a hodiny, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, ukazatel spotřeby paliva a počítač dojezdu. Zapalování je nyní na „vlnitý“ klíč. Kulatý přední světlomet využívá technologii LED, zahrnuje světlo pro denní svícení a po stranách je doplněn malými směrovými světly ve stylu custom. Tato úhledná sestava – nezaměnitelně streetová, jak podtrhují dva klaksony – dotváří přední část stroje. Klasický dvojitý kolébkový trubkový rám obepíná motor uchycený na čtyřech pevných a dvou pryžových závěsech. Ostřejší geometrie řízení – sklon a závlek mají hodnoty 26°/99 mm, rozvor kol je 1 485 mm – umožňuje tomuto motocyklu rychleji zatáčet a nabídnout tak sportovnější jízdu. Sportovní 17″ lité přední a zadní kolo z hliníkové slitiny mají obuty pneumatiky rozměrů vhodných pro sportovní účely. Přispívají k udržení co nejnižší neodpružené hmotnosti, aby nijak neomezovaly podvozek s geometrií vyznačující se velkou ochotou k zatáčení.
V roce 1969 ohlašoval zvuk řadového, vzduchem chlazeného čtyřválcového motoru příchod nové éry superbiků, nástup modelu Honda CB750 Four. Ryzí café racer CB1100 RS zrozený z DNA klasických strojů se k tomuto odkazu hrdě hlásí. U Hondy vzali motor DOHC, vyladili ho a vylepšili. Výsledkem je plynulý, lineární zátah s točivým momentem vrcholícím hodnotou 91 Nm – dostatek síly hodné klasického stroje. Černá povrchová úprava sahající až po víka ventilového rozvodu představuje výrazný kontrast k lesklým litým a chromovaným prvkům a vytváří tak osobitý streetový vzhled. Výfukový systém typu 4-2-2 je interně rozdělen na dvě expanzní komory a každý z tlumičů výfuku je opatřen dvěma děrovanými propojovacími svody, které mají na svědomí klasický zvuk čtyřválcového motoru.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“289″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
Technické údaje
Motor
Vrtání × zdvih (mm) | 73,5 x 67,2 |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 9,5 : 1 |
Emise C02 | 123 |
Zdvihový objem motoru (cm3) | 1140 |
Motor | Vzduchem a olejem chlazený řadový čtyřválec, DOHC |
Max. výkon | 66 kW/7 500 ot. za min |
Max. točivý moment | 91 Nm/5 500 ot. za min |
Kapacita oleje (Litres) | 4,9l/4,4l |
Startér | Elektrický |
Kola
Přední zavěšení | Konvenční 43mm vidlice (SDBV) s nastavitelným předpětím pružiny |
Zadní zavěšení | Dva tlumiče s nastavitelným předpětím pružiny |
Velikost přední pneumatiky | 120/70 R17 |
Velikost zadní pneumatiky | 180/55 R17 |
Přední kola | 17 x 3,50MT desetipaprskový litý z hliníku |
Zadní kola | 17 x 5.50MT desetipaprskový litý z hliníku |
Rozměry a hmotnost
Kapacita akumulátoru (V – Ah) | 12V 11,2 Ah |
Úhel sklonu | 26° |
Rozměry (D × Š × V) (mm) | 2 180 x 800 x 1 100 |
Typ rámu | Dvojitý kolébkový z ocelových trubek |
Objem palivové nádrže (Litry) | 16,8 litru |
Světlá výška (mm) | 130 |
Světlomety | LED |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 252 kg |
Výška sedla (mm) | 795 |
Závlek (mm) | 99 mm |
Rozvor (mm) | 1 485 mm |
Převodovka
Spojka | Vícelamelová v olejové lázni |
Stálý převod | Řetěz |
Typ převodovky | 6 rychlostí |
Zadné světlo | LED |