Společnosti Continental a Vitesco Technologies uvádějí řadu nových výrobků pro motocykly

Na motocyklovém veletrhu EICMA v Miláně se na stánku společnosti Continental mohou návštěvníci poprvé setkat s logem nové značky. Dosavadní divize Powertrain byla vyčleněna z koncernu jako samostatná společnost a dostala nový název Vitesco Technologies, ostatní oddělení pokračují pod hlavičkou koncernu. Inovace představené v Miláně zahrnují služby, založené na cloudu, řešení pro digitální propojení se snadnou integrací do stávajících systémů, všestranný kamerový systém, multifunkční řídicí jednotky motoru a motocyklové pneumatiky pro různé druhy využití.

Continental představuje velmi výkonný a všestranný kamerový systém pro motocykly

Společnost Continental uvádí novinku mezi moderními asistenčními systémy ARAS: první kamerový systém pro jednostopá vozidla. Systém se skládá z kamery s pokročilou ochranou proti prachu a stříkající vodě (třídy IP6K9K dle klasifikace DIN 40050) ve spojení s výkonnou řídicí jednotkou (ADCU), která je výborně disponovaná k tomu, aby zpracovala i další funkce systému ARAS. Toto řešení s velmi kompaktní kamerou umožňuje snadné začlenění objektivu do přední částí motocyklu, zatímco miniaturní řídicí jednotka může být uložena například pod sedlem, což ve vývojové fázi dává výrobcům značnou flexibilitu. To samé platí také pro využití nového systému, protože celé zařízení je navrženo tak, aby s pomocí kamery postupně umožnilo další vylepšení stávajících jízdních asistentů systému ARAS na bázi radaru.

Nový kamerový systém je schopen detekce objektů, dokáže určit polohu motocyklu v jízdním pruhu a obsahuje i další funkce, jako je čtení dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition) nebo inteligentní přepínání dálkového světla. Mezi systémy, které v současnosti využívají radarové snímače a jejichž funkčnost lze dále zlepšit pomocí kamery, patří adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control) nebo urychlovač brzdného účinku (EBA – Emergency Brake Assist). Díky spojení obou těchto detekčních technologií lze překážky na silnici odhalit ještě precizněji než doposud, protože systém neustále vyhodnocuje situaci před motocyklem v řádu milisekund.

Mohlo by vás zajímat:  Kde mohli lidé prvně spatřit logo BMW? Znáte historii loga BMW?

Nově uvedené jízdní asistenty jsou důležitým příspěvkem do široké nabídky bezpečnostních prvků společnosti Continental, které zahrnují natolik zásadní doplňky, jako jsou stabilizační systém nebo protiblokovací systém brzd pro motocykly všech kubatur a výkonnostních tříd.

Digitálně propojené služby pro smartphony, systém eHorizon varující před kluzkou silnicí

Mnoho jezdců na motocyklech umisťuje své chytré telefony do držáků u řídítek a používá je jako navigaci. Displeje těchto zařízení však nejsou vždy zcela dobře čitelné, často překrývají některé přístroje, obvykle také nedisponují ochranou proti povětrnostním vlivům a jsou celkově více náchylné k poškození. Společnost Continental proto v Miláně představuje řešení pro digitální propojení s chytrým telefonem: samotný přístroj lze zanechat bezpečně uložený v kapse, protože jeho úkolem je pouze navázat spojení mezi motocyklem a cloudovým serverem společnosti Continental. Požadované údaje se poté zobrazují přímo na přístrojovém panelu motocyklu. Digitální propojení zajišťuje speciální aplikace, vyvinutá společností Continental, která zůstává otevřená pro doplnění například funkcemi od výrobce motocyklu nebo službami třetích stran, jako je podrobná navigace pomocí šipek. Continental dále nabízí univerzální řešení pro různé výrobce motocyklů díky přístrojovému TFT displeji MultiViu Sports Plus.

Continental na veletrhu EICMA dále uvádí novou službu, která je zatím ve fázi studie: systém eHorizon, který jezdce varuje před nebezpečím na silnici, jaká představují například úseky s kluzkou vozovkou.

Mohlo by vás zajímat:  Už víte kam vyrazit v sobotu? Moto víkend 6. června 2020 v Harley-Davidson Praha

Pro tyto účely se analyzují údaje o počasí a data o stavu a charakteru vozovky. Do budoucna se počítá také s výstupy z palubních systémů, což zahrnuje stabilizační nebo kamerový systém, které rovněž dokáží zhodnotit reálné adhezní podmínky. Spojením těchto podkladů lze jezdci zajistit důležité informace o sjízdnosti různých úseků silnice.

Šest nových pneumatik pro závodní okruhy, silniční i terénní použití

Continental vstupuje do motocyklové sezony 2020 s šesti inovacemi v oblasti pneumatik, z toho tři tvoří sportovní pláště s širokými možnostmi využití. Novinkou je vzor ContiSportAttack 4 pro sportovně cestovní motocykly. Ve srovnání s předchůdcem ContiSportAttack 3 zajišťuje mnohem větší styčnou plochu při velkém náklonu a dosahuje rekordních hodnot z hlediska trakce, přesnosti řízení a ovladatelnosti. Pneumatika ContiRaceAttack 2 Street je coby nástupkyně typu ContiRaceAttack Comp.End speciálně navržena pro závodní tratě, bez obtíží však obstojí rovněž i v běžném provozu. Verze ContiRaceAttack 2 v „měkkém“ a „středním“ provedení mohou být použity také se sníženým tlakem vzduchu a předehřívačem pneumatik, přičemž zajišťují maximální výkonnost i na závodních tratích. Základem je běhounová směs společnosti Continental, nazvaná BlackChilli, která u všech tří sportovních plášťů vytváří podmínky pro mimořádně stabilní chování na okruhu a prvotřídní trakční vlastnosti. Pro jezdce, kteří dávají přednost více uvolněnému jízdnímu stylu na větší vzdálenosti, je připravena nová pneumatika TKC 70 Rocks pro zadní kola, kterou lze kombinovat s předním typem TKC 70. Mezi silničními pneumatikami se představují dvě novinky, vycházející z úspěchu několikanásobného vítěze řady testů ContiRoadAttack 3. Jejich společnými přednostmi jsou spolehlivé jízdní vlastnosti, dobrá trakce a dlouhá životnost. Jde o sportovně cestovní vzor ContiRoad, který se nachází mezi ContiRoadAttack 3 a předcházející verzí ContiRoadAttack 2, a zcela nově navrženou diagonální pneumatiku ContiStreet pro stroje středních a nižších kubatur, které dosud obouvaly městský typ ContiGO.

Společnost Vitesco Technologies má jako dosavadní divize Powertrain společnosti Continental v nabídce širokou řadu pokrokových výrobků pro svět motocyklů a různé sportovní disciplíny, od řídicích jednotek motoru a mnoha čidel nebo aktuátorů až po palivové a výfukové systémy. Jednotlivé prvky vycházejí vstříc specifickým požadavkům různých trhů a splňují nejnovější emisní normy, jako je Euro 5 (v platnosti od ledna 2020), China 4 včetně palubní diagnostiky (tzv. OBD, v platnosti od července 2019) a Bharat 6 včetně OBD (v Indii vstoupí v platnost v dubnu 2020). K tomu se společnost Vitesco Technologies intenzivně zabývá elektrickým pohonem pro jednostopá vozidla a využívá při tom svých rozsáhlých znalostí, které získala v automobilovém sektoru. V něm dominuje Continental již dlouhou dobu jako protagonista elektrifikace pohonných ústrojí. V této oblasti se firma zpočátku zaměří na asijské trhy.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad: 5 let záruky na všechny přilby

Vitesco Technologies se zaměřuje na nejnovější generaci řídicích jednotek motoru pro jednoválcové motory o objemu 50 až 250 cm3 – i v tomto případě určených především pro Asii. V jednotce Air Module se nacházejí všechny nezbytné součásti pro ovládání spalovacího motoru a její kompaktní rozměry umožnily vše podstatné zabudovat přímo do tělesa škrticí klapky. Vzhledem k tomu, že na asijských trzích se kvůli přísnějším emisním předpisům stává standardem vstřikování paliva, představuje společnost Vitesco Technologies novinky, určené právě pro země tohoto regionu: řídicí jednotku M4L, která se již sériově vyrábí v Číně, a M4A spolu s M4B, které se začnou prodávat v Indii v roce 2020.