Roučková se chystá na druhý Dakar, čtyřkolku vymění za buggynu

Závodnice Olga Roučková je vůbec první českou ženou, která dokončila legendární závod Rallye Dakar. Už za pár dní vyrazí na další ročník, kde se chce opět zapsat do české historie. Jako členka týmu Moto Racing Group však nebude v ročníku 2019 závodit na čtyřkolce, ale usedne do buggyny Can-Am Maverick v kategorii SxS, kde jí bude navigátora dělat Daniel Zelenka.

„Bude to úplně něco nového. Přes dvanáct let jsem řídila čtyřkolku, kde jsem patřila ke špičce. Tohle je nová výzva,“ řekla ČTK Roučková. „Letos se mi jako první Češce podařilo Dakar dokončit, teď máme i ambice. Udělám vše pro to, abychom do cíle dojeli na co nejlepším místě. Samozřejmě, že bych chtěla stát na bedně, ale uvidíme, jak se nám povede,“ pokračovala Roučková.

O tom, že vymění čtyřkolku za buggynu prý uvažovala již delší dobu, ale nakonec se rozhodla na poslední chvíli. „Jsem správný blázen a věci, které voní benzinem, mě strašně baví. Je to nová hračka do garáže. Byla jsem hned rozhodnutá, že do toho jdu,“ prozradila. Ovšem díky tomu se do startu Rallye Dakar 2019 postaví bez jakýchkoliv závodních zkušeností za volantem tohoto stroje. A ani tréninků prý mnoho neabsolvovala. „Nebylo moc možností jezdit, kluci na autíčku dělali do poslední chvíle, než jsme ho odvezli do Francie na loď. Až tak mi to ale nevadilo. Máme totožnou mašinu, se kterou jezdím. Je lehčí, jedná se o sériového mavericka. Není to tak, že bych volant nedržela v ruce,“ svěřuje se Roučková.

Mohlo by vás zajímat:  KTM 450 Rally Replica pro modelový rok 2023 se představuje

Nadcházející ročník dakarské rallye se bude konat jen v Peru. „Bude to písek, písek a zase písek, na což se těším. Tahle autíčka a čtyřkolky jsou do písku dělané a já písek miluju. Vím, že se budu mučit, vyhrabávat a Daniel (navigátor) mě bude chtít zabít, ale přesto se na to těším,“ řekla ČTK Roučková.

Roučková pojede se startovním číslem 435 a je jednou z 33 přihlášených posádek. „Je to nová kategorie, která se hodně rozrůstá. Bude nás hodně. Přestupuje tam řada závodníků z motorek i čtyřkolek,“ říká. S ohledem na hmotnost buggyn by speciály SxS měly být častokrát rychlejší než velké osobní vozy. „Čekám to. Když se podíváte, je to menší a lehčí než auto. Buggynky jsou takové golfové vozíky, takže budeme rychlejší,“ uzavírá česká závodnice.