Radikální custom úpravy dokládají dvojí osobnost modelu Honda CMX1100 Rebel

Společnost Honda Motor Europe má to potěšení představit dvojí tvář modelu CMX1100 Rebel – nového většího sourozence verze CMX500 (druhého nejprodávanějšího custom motocyklu v Evropě v roce 2020), a to prostřednictvím dvou radikálně upravených strojů, které vznikly ve spolupráci s francouzskou firmou ‘FCR Original’. Oba projekty se měly společně s dealerskými úpravami modelu CB650R původně objevit na letošním festivalu Wheels and Waves ve francouzském městě Biarritz. 

CMX ‘Sport’ a CMX ‘Bobber’ mají za úkol oslovit různé cílové skupiny, oba stroje však jasně ukazují potenciál modelu CMX1100 Rebel pokud jde o možnosti jeho dalších úprav.

CMX SPORT – „Jedná se o sportovní stroj určený pro každodenní použití.“

Společnost FCR Original si dala za cíl zdůraznit praktickou a hravou stránku modelu Rebel, avšak zároveň mu přidat na sportovním charakteru, svalnatosti a agresivitě. Tvůrci se nechali inspirovat mechanickou krásou a vlastnostmi převodovky DCT, která se skvěle hodí pro každodenní použití a pro jezdce všech věkových skupin. Po dokončení hrubých nákresů finální verze stroje se tým pustil do práce. Úprava kyvného ramene umožnila osazení dvojice černých zadních tlumičů Öhlins a 17palcového zadního kola z modelu CB500F obutého do pneumatiky Dunlop D212 190/55-ZR17. Přední blatník je zcela nový a o 25 mm nižší; rozměrná řídítka dodávají váhu přední části stroje, zatímco ukazatel rychlosti byl přemístěn na horní stranu hlavy vidlice.

Kapotáž, která ohromuje svou jednoduchostí, je výsledkem kompletního 3D skenování a je tvořena zakázkovou nádrží vyrobenou z polyesteru a uhlíkových vláken (s hliníkovým plnicím otvorem) a zadním sedlem s LED světlem a potahem z Alcantary. Ručně vyrobené stupačky dodávají jezdci pocit závodního stroje, zatímco červeno-černý nátěr a detaily vzdávají hold klasickým barvám značky Honda. Motor je sériový, výfukové potrubí je však zakončeno originálním nerezovým výfukem FCR Original.

Mohlo by vás zajímat:  Majitelé motocyklů HONDA pozor. Blíží se 12. ročník Honda Festu.

CMX BOBBER – „Posílení custom ducha při zachování zábavného a hravého charakteru…“

Díky inspiraci „ementálovým“ designem modelu CMX1100 Rebel je tato interpretace zaměřena na rozsáhlejší úpravy, které ještě více zdůrazňují „bobber“ styl tohoto stroje. Kyvné rameno a odpružení jsou sériové, přední část stroje však byla snížena o 25 mm, zatímco zakázková kola s černými paprsky jsou obuta do širokých pneumatik Bridgestone.

Charakter strojů „bobber“ podtrhují hliníková řídítka, kožené sedlo s perforovaným žebrováním, jednoduchý hliníkový přední blatník (s povrchovou úpravou Mirrachrome) a lakovaný rámeček světlometu. Miniaturní LED ukazatele směru FCR Original neruší linie stroje a podobně jako u CMX Sport se pomocí 3D skenování podařilo vytvořit zakázkovou palivovou nádrž z polyesteru a uhlíkových vláken. Ta je opatřena modrým saténovým povrchem Mirrachrome a na její horní straně se nachází hliníkové víčko. Celek dotváří keramickým materiálem potažený výfuk FCR Original, jenž podtrhuje mechanickou krásu celého stroje.

Foto:Honda Motor Europe Zdroj:Honda Motor Europe