První modely Harley-Davidson kategorie Adventure touring a Streetfighter s novými motory Revolution Max

Společnost Harley-Davidson na výstavě EICMA v Miláně poprvé veřejně předvedla novou platformu střední objemové třídy spolu s podrobnými informacemi o nových motorech Harley-Davidson V-Twin – Revolution Max. Výkonné dvouválce s úhlem válců 60 stupňů jsou navrženy pro novou řadu motocyklů Harley-Davidson ve dvou odlišných podobách – 1250 cm3 v novém modelu Harley-Davidson Pan America a 975 cm3 v modelu Harley-Davidson Bronx 975. Tyto přelomové modely, které byly poprvé oznámeny v červenci 2018 ve strategickém výhledu „More Roads“ společnosti Harley-Davidson, přijdou na trh v roce 2020 a rozšíří záběr této ikonické značky do nových segmentů a zpřístupní její historické dědictví novým cílovým skupinám jezdců na strojích Harley-Davidson.

Pan America

Harley-Davidson Pan America je nový moderní motocykl kategorie Adventure Touring, určený pro cestování a táboření i v místech, kam nevede asfalt. Srdcem nového modelu Pan America je nový kapalinou chlazený motor Revolution Max. Moderní pohonná jednotka Revolution Max, která bude základem v celé řady nových modelů Harley-Davidson, nabízí mohutný zátah v širokém spektru a flexibilní výkon stoupající až do vysokých otáček. Díky minimalizaci hmotnosti a maximalizaci výkonu se pohonná jednotka Revolution Max vyznačuje úzkým profilem. Motor slouží jako centrální nosný prvek rámu, a to přispívá k lepší centralizaci hmoty i celkové ovladatelnosti. Odlehčená pohonná jednotka používá vnitřní vyvažovací hřídel, která vyrovnává primární vibrace motoru, zlepšuje pohodlí jezdce a zvyšuje odolnost motocyklu. Nový model přichází s odvážným designem, který v sobě spojuje klasické i moderní rysy a štíhlou, a přitom razantní podobu – ukázku skvělé kombinace nastupujícího výkonu a stylu Harley-Davidson.

 Výkonové cíle motoru Revolution Max 1250

  • Zdvihový objem 1250 cm3
  • Maximální výkon více než 145 koní
  • Maximální točivý moment více než 122 Nm

 Bronx

Na novém motoru Revolution Max bude založený také další nový model, Harley-Davidson Bronx. Tento streetfighter střední objemové třídy vyrazí do ulic v agresivním designu, který podpoří odpovídající výkon. Kombinace zátahu a výkonu motoru Revolution Max 975 cm3 s perfektní ovladatelností a moderními technologiemi staví Harley-Davidson Bronx do role nového šampiona střední váhy.

Mohlo by vás zajímat:  Nová pneumatika MICHELIN Anakee Adventure

Výkonové cíle motoru Revolution Max 975

  • Zdvihový objem 975 cm3
  • Maximální výkon více než 115 koní
  • Maximální točivý moment více než 95 Nm

 Technické vlastnosti motoru Revolution Max

  • Kapalinou chlazený dvouválec V-Twin
  • Již od roku 1909 jsou motory V-Twin tím hlavním prvkem legendárních motocyklů Harley-Davidson. Toto dědictví nyní pokračuje do střední objemové třídy, kam patří motor Revolution Max.
  • Konstrukce motoru do V s úhlem válců 60 stupňů umožňuje umístit doprostřed duální škrticí klapky s prouděním shora dolů, které maximalizuje průtok vzduchu a zvyšuje výkon.
  • Kapalinové chlazení udržuje optimální teplotu motoru a podporuje stálý výkon i za proměnlivých podmínek a stylu jízdy.

K zajištění těch nejlepších jízdních vlastností nových modelů Pan America a Bronx využil Harley-Davidson zkušenosti hlavních dodavatelů v oblasti brzdových systémů a pneumatik. Při konstrukci brzd spolupracoval Harley-Davidson se značkou Brembo. Výsledkem jsou nové radiální čtyřpístkové brzdiče typu monoblock, které kombinují ostré hrany s pozvolnějšími křivkami a podporují styl, který doplňuje osobitý charakter tohoto motocyklu a přináší nové možnosti a pocit z brzdění. V oblasti pneumatik se společnosti Michelin a Harley-Davidson společně podílely na vývoji značkových pneumatik pro jednotlivé modely, které se vyznačují optimalizovaným výkonem, přilnavostí a dobrou odezvou.