Polaris Slingshot: Motorka nebo auto? Neřešte, u nás už nekoupíte

Polaris Slingshot je klasifikován podle práva EU jako tříkolové motorové vozidlo. Splňuje evropské bezpečnostní standardy pro motorky, ale nikoliv bezpečnostní standardy pro osobní automobily. Pohání ho 2,4litrový motor DOHC Ecotec, převodovka je pětistupňová manuální.  Další prvky sériové výbavy jsou:

  • Vysoce pevný ocelový trubkový rám
  • Tříbodové bezpečnostní pásy
  • Koncovky LED a projekční světlomety
  • Přední náprava s dvojitým příčným ramenem a stabilizátorem
  • Elektrické servořízení
  • Elektronická kontrola stability
  • Kotoučové brzdy s ABS
  • Nastavitelné řízení
  • Nastavitelné, voděvodolné sedačky
  • Uzamykatelné úložné schránky a uzamykatelná palubní schránka

Nechybí ani prvky a funkce přímo slušící jedinečnému stylu, jako jsou  

  • Lakování Slingshot Red Pearl
  • Deflektor větru
  • Kovaná 18“ přední kola z lehké slitiny, kované 20” zadní kolo z lehké slitiny
  • Mediální konzole: 4,3” LCD Display, Zpětná kamera, Audiosystém s 6 reproduktory, Bluetooth připojení
  • Dopředu se otevírající kapota
  • Nízkoprofilové výkonné pneumatiky
  • Stylová zpětná zrcátka

Polaris Slingshot není vybaven airbagy. Certifikovaná integrální přilba je nezbytnou součástí každého jezdce a to nejen proto, že tříkolová vozidla se na silnici chovají jinak než ostatní vozidla. A na mokru to lze zvlášť pocítit. V ČR je potřeba řidičské oprávnění skupiny B. Bohužel už Slingshot v České republice nekoupíte. Proč? Na vině jsou evropské předpisy. Výrobce další homologaci na přísnější EURO předpisy už řešit nechtěl. Taková malinkatá obchodní válčička, která má své větší sourozence. Cla, přirážky, ramena politiků. Přátelé, za Slingshotem musíme do Ameriky. Škoda!

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje M 1000 XR prototype

Možná se vám naskytne možnost koupě od některého ze stávajících vlastníků. Nebojte se toho. Náhradní díly musí být v ČR dostupné ještě dalších 10 let. Pravda, asi budou dražší a hůř (minimálně časově) dostupné, ale budou. Naše automobilová redakce se se Slingshotem ale stihla před nějakou dobou krátce svézt, a o tom, jak se jim to líbilo, si můžete přečíst zde.

Polaris Slingshot SL TECHNICKÁ DATA

ROZMĚRY

HMOTNOST 764 kg
POH. HMOTNOST 789,3 kg
DÉLKA (MM) 3800 mm
ŠÍŘKA (MM) 1971 mm
VÝŠKA (MM) 1318 mm
ROZCHOD (MM) 1755 mm
ROZVOR (MM) 2667 mm
SVĚTLÁ VÝŠKA (MM) 127 mm

POHON

MOTOR 2,4 L DOHC
OBJEM VÁLCÚ (CM³) 2384 cm³
VÝVRT X ZDVIH 88mm x 98m
KOMPRESNÍ POMĚR 10.4:1
POHON VENTILÚ DOHC, VVT
BENZÍN 91 OKTANÚ

JÍZDNÍ VÝKONY

LIMIT OTÁČEK 7200 ot/min
MAX. VÝKON (PS/KW) 175 PS (129 KW) PŘI 6.400 OT/MIN
MAX. KROUTÍCÍ MOMENT (NM) 227 NM PŘI 4.700 OT/MIN

MNOŽSTVÍ OLEJE

BENZÍN (LITRŮ) 37,1 LITRŮ

BRZDY

BRZDOVÉ KOTOUČE (VPŘEDU) VENTILOVANÉ ZEVNITŘ, 298 MM
BRZDOVÉ KOTOUČE (VZADU) VENTILOVANÉ ZEVNITŘ, 298 MM

KOLA A PNEUMATIKY

TYP PNEUMATIKY VPŘEDU KENDA 799
ROZMĚR PNEUMATIK VPŘEDU 225/45R18
TYP KOLA VPŘEDU DESETIPAPRSKOVÉ KOVANÉ KOLO
ROZMĚR KOLA VPŘEDU 18X7.5 J
TYP PNEUMATIKY VZADU Kenda 799
ROZMĚR PNEUMATIKY VZADU 255/35R20
TYP KOLA VZADU DESETIPAPRSKOVÉ KOVANÉ KOLO
ROZMĚR KOLA VZADU 20×9.0 J
Mohlo by vás zajímat:  Poprvé sám na motorce?

PŘENOS VÝKONU

SPOJKA HYDRAULICKY OVLÁDANÁ JEDNOKOTOUČOVÁ SUCHÁ SPOJKA
TYP PŘEVODOVKY SYNCHRONIZOVANÁ PĚTISTUPŇOVÁ PŘEVODOVKA SE ZPÁTEČKOU
1. PŘEVOD 3.753:1
2. PŘEVOD 2.258:1
3. PŘEVOD 1.512:1
4. PŘEVOD 1.000:1
5. PŘEVOD 0.729:1
ZPÁTEČKA 3.672:1
SCHÉMA ŘAZENÍ H
PŘEVOD KUŽELOVÉ OZUBENÉ KOLO 2.312:1
KONCOVÝ POHON HNACÍ ŘEMEN VYZTUŽENÝ UHLÍKOVÝMI VLÁKNY, 36 MM X 147 ZUBŮ
PŘEVOD KONCOVÝ POHON 1.590:1

ŘÍZENÍ

OVLÁDÁNÍ HŘEBENOVÉ ŘÍZENÍ
PODPORA ŘÍZENÍ POLARIS EPAS, ZÁVISLÉ NA RYCHLOSTI
OTOČKY VOLANTU DORAZ/DORAZ 3.2

ELEKTRIKA

BATERIE 575 CCA

OSVĚTLENÍ

SVĚTLOMETY 4 PROJEKČNÍ SVÍTILNY H3 55W
KONCOVKY/BRZDOVÁ SVĚTLA LED
SMĚROVKY LED
OSVĚTLENÍ SPZ LED
TACHOMETR A KONTROLKY LED

ASISTENČNÍ SYSTÉMY ŘIDIČE

ABS (PROTIBLOKAČNÍ SYSTÉM) SÉRIOVĚ
ESC (ELEKTRONICKÝ STABILIZAČNÍ PROGRAM) SÉRIOVĚ
KONTROLA TRAKCE SÉRIOVĚ