Polaris Slingshot je klasifikován podle práva EU jako tříkolové motorové vozidlo. Splňuje evropské bezpečnostní standardy pro motorky, ale nikoliv bezpečnostní standardy pro osobní automobily. Pohání ho 2,4litrový motor DOHC Ecotec, převodovka je pětistupňová manuální. Další prvky sériové výbavy jsou:
- Vysoce pevný ocelový trubkový rám
- Tříbodové bezpečnostní pásy
- Koncovky LED a projekční světlomety
- Přední náprava s dvojitým příčným ramenem a stabilizátorem
- Elektrické servořízení
- Elektronická kontrola stability
- Kotoučové brzdy s ABS
- Nastavitelné řízení
- Nastavitelné, voděvodolné sedačky
- Uzamykatelné úložné schránky a uzamykatelná palubní schránka
Nechybí ani prvky a funkce přímo slušící jedinečnému stylu, jako jsou
- Lakování Slingshot Red Pearl
- Deflektor větru
- Kovaná 18“ přední kola z lehké slitiny, kované 20” zadní kolo z lehké slitiny
- Mediální konzole: 4,3” LCD Display, Zpětná kamera, Audiosystém s 6 reproduktory, Bluetooth připojení
- Dopředu se otevírající kapota
- Nízkoprofilové výkonné pneumatiky
- Stylová zpětná zrcátka
Polaris Slingshot není vybaven airbagy. Certifikovaná integrální přilba je nezbytnou součástí každého jezdce a to nejen proto, že tříkolová vozidla se na silnici chovají jinak než ostatní vozidla. A na mokru to lze zvlášť pocítit. V ČR je potřeba řidičské oprávnění skupiny B. Bohužel už Slingshot v České republice nekoupíte. Proč? Na vině jsou evropské předpisy. Výrobce další homologaci na přísnější EURO předpisy už řešit nechtěl. Taková malinkatá obchodní válčička, která má své větší sourozence. Cla, přirážky, ramena politiků. Přátelé, za Slingshotem musíme do Ameriky. Škoda!
Možná se vám naskytne možnost koupě od některého ze stávajících vlastníků. Nebojte se toho. Náhradní díly musí být v ČR dostupné ještě dalších 10 let. Pravda, asi budou dražší a hůř (minimálně časově) dostupné, ale budou. Naše automobilová redakce se se Slingshotem ale stihla před nějakou dobou krátce svézt, a o tom, jak se jim to líbilo, si můžete přečíst zde.
Polaris Slingshot SL TECHNICKÁ DATA
ROZMĚRY
HMOTNOST | 764 kg |
POH. HMOTNOST | 789,3 kg |
DÉLKA (MM) | 3800 mm |
ŠÍŘKA (MM) | 1971 mm |
VÝŠKA (MM) | 1318 mm |
ROZCHOD (MM) | 1755 mm |
ROZVOR (MM) | 2667 mm |
SVĚTLÁ VÝŠKA (MM) | 127 mm |
POHON
MOTOR | 2,4 L DOHC |
OBJEM VÁLCÚ (CM³) | 2384 cm³ |
VÝVRT X ZDVIH | 88mm x 98m |
KOMPRESNÍ POMĚR | 10.4:1 |
POHON VENTILÚ | DOHC, VVT |
BENZÍN | 91 OKTANÚ |
JÍZDNÍ VÝKONY
LIMIT OTÁČEK | 7200 ot/min |
MAX. VÝKON (PS/KW) | 175 PS (129 KW) PŘI 6.400 OT/MIN |
MAX. KROUTÍCÍ MOMENT (NM) | 227 NM PŘI 4.700 OT/MIN |
MNOŽSTVÍ OLEJE
BENZÍN (LITRŮ) | 37,1 LITRŮ |
BRZDY
BRZDOVÉ KOTOUČE (VPŘEDU) | VENTILOVANÉ ZEVNITŘ, 298 MM |
BRZDOVÉ KOTOUČE (VZADU) | VENTILOVANÉ ZEVNITŘ, 298 MM |
KOLA A PNEUMATIKY
TYP PNEUMATIKY | VPŘEDU KENDA 799 |
ROZMĚR PNEUMATIK VPŘEDU | 225/45R18 |
TYP KOLA VPŘEDU | DESETIPAPRSKOVÉ KOVANÉ KOLO |
ROZMĚR KOLA VPŘEDU | 18X7.5 J |
TYP PNEUMATIKY VZADU | Kenda 799 |
ROZMĚR PNEUMATIKY VZADU | 255/35R20 |
TYP KOLA VZADU | DESETIPAPRSKOVÉ KOVANÉ KOLO |
ROZMĚR KOLA VZADU | 20×9.0 J |
PŘENOS VÝKONU
SPOJKA | HYDRAULICKY OVLÁDANÁ JEDNOKOTOUČOVÁ SUCHÁ SPOJKA |
TYP PŘEVODOVKY | SYNCHRONIZOVANÁ PĚTISTUPŇOVÁ PŘEVODOVKA SE ZPÁTEČKOU |
1. PŘEVOD | 3.753:1 |
2. PŘEVOD | 2.258:1 |
3. PŘEVOD | 1.512:1 |
4. PŘEVOD | 1.000:1 |
5. PŘEVOD | 0.729:1 |
ZPÁTEČKA | 3.672:1 |
SCHÉMA ŘAZENÍ | H |
PŘEVOD KUŽELOVÉ OZUBENÉ KOLO | 2.312:1 |
KONCOVÝ POHON | HNACÍ ŘEMEN VYZTUŽENÝ UHLÍKOVÝMI VLÁKNY, 36 MM X 147 ZUBŮ |
PŘEVOD KONCOVÝ POHON | 1.590:1 |
ŘÍZENÍ
OVLÁDÁNÍ | HŘEBENOVÉ ŘÍZENÍ |
PODPORA ŘÍZENÍ | POLARIS EPAS, ZÁVISLÉ NA RYCHLOSTI |
OTOČKY VOLANTU DORAZ/DORAZ | 3.2 |
ELEKTRIKA
BATERIE | 575 CCA |
OSVĚTLENÍ
SVĚTLOMETY | 4 PROJEKČNÍ SVÍTILNY H3 55W |
KONCOVKY/BRZDOVÁ SVĚTLA | LED |
SMĚROVKY | LED |
OSVĚTLENÍ SPZ | LED |
TACHOMETR A KONTROLKY | LED |
ASISTENČNÍ SYSTÉMY ŘIDIČE
ABS (PROTIBLOKAČNÍ SYSTÉM) | SÉRIOVĚ |
ESC (ELEKTRONICKÝ STABILIZAČNÍ PROGRAM) | SÉRIOVĚ |
KONTROLA TRAKCE | SÉRIOVĚ |