Piaggio představuje nové skútry Medley a Medley S

2020-Piaggio_Medley-a-Piaggio_Medley_S
2020 Piaggio Medley & Piaggio Medley S

Piaggio Medley je skútr, který v sobě spojuje hbitost městského vozidla s dynamikou skútru na velkých kolech a pohodlím a nosností velkého modelu GT. Tato dokonalá volba pro všestrannou mobilitu ve zcela nové podobě, ještě dynamičtější, výkonnější a s moderním technickým vybavením právě přichází na český trh.

Nový design se zaměřuje na sportovní vzhled: přední část byla kompletně přepracována, stejně jako řídítka, na nichž je umístěn nový LED světlomet a inovativní digitální LCD přístrojová deska.

Nový skútr Piaggio Medley je také vybaven nejnovější vývojovou verzí rodiny motorů Piaggio i-get s objemy 125 a 150 cm3. Oba motory jsou vodou chlazené se čtyřventilovým rozvodem a elektronickým vstřikováním. Dodávají 11 KW, respektive 12,1 kW, což je řadí mezi nejsilnější ve své třídě.

Společnost Piaggio také vyvinula svůj vlastní systém konektivity a jako první jej uvedla do tohoto segmentu skútrů. Systém Piaggio MIA (standardně nabízen ve verzi S) propojuje chytrý telefon s vozidlem přes Bluetooth a ovládá telefonní hovory, hlasové příkazy a hudbu prostřednictvím příkazů na přístrojové desce a na řídítkách.

Standardně je k dispozici funkce „Start & Stop“, která řídí zhasínání a startování motoru během zastavení, aby se snížila spotřeba paliva a množství vypouštěných emisí. Také u dvoukanálového ABS se skútr Piaggio Medley může pochlubit balíčkem vybavení, které se běžně vyskytuje pouze u výkonnějších skútrů.

Praktický, dynamický, lehký a stylový

Nový skútr Piaggio Medley tvoří novou třídu skútrů Piaggio s velkými koly, která v sobě spojuje výhody hbitého a lehkého skútru s výhodami větší a výkonnější motorky s velkými koly.

Piaggio Medley, inspirováno velkými, moderními a elegantními liniemi svého většího sourozence Beverly, je díky své nízké hmotnosti a dynamice ideální pro použití ve městě.

Přestože velké plochy čelního štítu zvyšují aerodynamickou ochranu, ten byl přepracován a byly také upraveny jeho proporce, aby si zachoval svůj lehký vzhled. Středu štítu dominuje nový svislý prvek, který se nyní pyšní trojrozměrnou mřížkou ve tvaru včelí plástve. Moderní pohled na klasickou „kravatu“, nezaměnitelný prvek vozidel Piaggio, dodává novému skútru Medley sportovnější vzhled.

Nový přední světlomet, využívající technologii LED, je dalším výrazným prvkem, který se nachází ve středu přepracovaných řídítek. To významně zvyšuje viditelnost pro větší bezpečnost. Přední a zadní obrysová světla rovněž využívají technologii LED.

Na řídítkách se nachází zbrusu nová, plně digitální LCD přístrojová deska, jež představuje dokonalou kombinaci stylu a funkčnosti. Displej s digitálním tachometrem a otáčkoměrem poskytuje celkový a částečný pohled na stav kilometrů, okolní teplotu vzduchu, digitální hodiny, ukazatele stavu paliva a teploty chladicí kapaliny, ikonu upozorňující na nebezpečí v případě námrazy, ikonu vyklopeného bočního stojanu a ikonu „servisu“. Zobrazuje také celou řadu jízdních údajů, včetně maximální rychlosti, průměrné rychlosti, aktuální spotřeby paliva, průměrné spotřeby paliva a stavu nabití baterie, které lze vybrat pomocí tlačítka MODE na pravém sdruženém ovladači. Systém ukazatelů monitoruje všechny funkce, počínaje funkcí „Start & Stop“, kterou lze vypnout stisknutím tlačítka na pravém sdruženém ovladači. Ukazuje také klasickou „kontrolku vstřikování“, tlaku oleje, rezervu paliva, aktivaci ABS a imobilizér.

Šestnáctipalcové přední kolo svisle zeštíhluje celou přední část a zajišťuje stabilitu, bezpečnost a pohodlí. Hliníkové ráfky se pyšní novým sportovním designem se šesti dělenými paprsky.

Nové sedlo je štíhlejší a má optimalizovanou ergonomii pro jezdce a spolujezdce, jenž může navíc těžit z nových stupaček spolujezdce, které lze snáze vyklopit. Stupačky spolujezdce jsou dodávány s gumovou vložkou, která plní dvojí funkci: tlumí vibrace a zabraňuje sklouznutí chodidla. Sedlo má elektrické otevírání, ovládané tlačítkem na řídítkách. Podpůrná pružina jej udržuje otevřené, aby se zabránilo náhodnému uzavření.

Štít na nohy má prostornou odkládací přihrádku, která je pro sedícího jezdce snadno přístupná. Její styl odpovídá zadní části řídítek a sedla a vytváří podobné prostředí jako přístrojová deska automobilu. Disponuje dokonce interní USB zásuvkou vhodnou pro nabíjení chytrého telefonu. V zadní části štítu na nohy je také pohodlný zasunovací háček na tašku.

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha Tricity 300 se představuje. Tříkolka bude na trhu v červnu a stačí na ni řidičák skupiny 'B'

Střídající se konkávní a konvexní křivky vedené podél celé karosérie dodávají skútru dynamický, ale zároveň kompaktní vzhled. Rozměry zadní části jsou prostorově omezeny, a to i přes dostatečně velký úložný prostor o objemu 36 litrů, který pojme dvě integrované přilby, což je pro skútr s velkými koly skutečně výjimečné. Tohoto je docíleno dobře navrženým tvarem zadní části a přemístěním palivové nádrže do středu vozidla mezi chodidla. Jedná se o řešení, které zvyšuje nosnost přihrádky na přilbu s dalšími výhodami, jako je pohodlnější doplňování paliva a lepší jízdní vlastnosti díky optimalizovanému a centralizovanému rozložení hmotnosti.

Motory: nejnovější vývojová řada rodiny Piaggio i-get

Společnost Piaggio se může pochlubit nejvýznamnějším evropským centrem pro výzkum a vývoj motorů a skútrů, což jí umožňuje vyvíjet jedinečné technologie napřímo. To se odráží na konstrukci motorů, které splňují nejpřísnější mezinárodní normy. Nový model Piaggio Medley představuje nejnovější stupeň řady motorů i-get, které jsou k dispozici v objemech 125 a 150 cm3, s elektronickým vstřikováním, čtyřventilovým rozvodem a chlazením kapalinou. Všechny tyto motory se řadí mezi špičku z hlediska výkonu a ochrany životního prostředí.

Nový 125 cm3 jednoválcový motor i-get vykazuje maximální výkon 11 kW při 9 000 ot./min., zatímco výkonnější 150 cm3 motor poskytuje 12,1 kW při 8 750 ot./min. Díky těmto referenčním hodnotám je nové Piaggio Medley jednou z nejsilnějších motorek v segmentu skútrů se středními až velkými koly. Motory i-get jsou záměrně navrženy a vyrobeny pro každodenní použití v městském prostředí. Takové jízdní podmínky zahrnují častá zastavení a startování, která vyžadují flexibilitu, hbitou akceleraci a plynulou jízdu. Tyto vlastnosti přináší vynikající točivý moment (12 Nm při 6 500 ot./min. pro 125 cm3 a 15 Nm při 6 500 ot./min. pro 150 cm3), který skútru Medley dodává jedinečné zrychlení jak při pevném startu, tak v průběhu jízdy, částečně také díky velmi nízké celkové hmotnosti.

To vše je plodem pečlivé práce techniků společnosti Piaggio odvedené na většině komponentů. Cílem projektu bylo především optimalizovat termodynamickou účinnost, snížit tření a hluk motoru při současném zvýšení výkonu a celkových jízdních schopností.

Hlava válce je výsledkem zcela nového odlitku a vyznačuje se kanály a ventily s větším průřezem, čímž došlo ke zvýšení součinitele průtoku a následného výkonu motoru. Rozvodové ústrojí je vybaveno novými lehkými kyvnými vahadly. Profil vačkového hřídele byl optimalizován pro přesné ovládání ventilů, což pomáhá zvyšovat účinnost spalování.

Mnoho změn přineslo zvýšení maximálního výkonu při zachování maximálních hodnot točivého momentu a provozní flexibility, které jsou pro rodinu motorů i-get typické. Patří mezi ně: nový píst s upravenou geometrií hlavy tvarující profil spalovací komory, nový vstřikovač, nové těleso škrtící klapky se průměrem zvětšeným o 2 mm a zcela nová filtrační skříň vybavená specifickým Helmholtzovým rezonátorem umístěným na sací potrubí.

Tlumič výfuku je také nový, a to vzhledem i velikostí. Zvýšený objem zajišťuje tišší provoz spojený s lepším zvukem a nižšími tlakovými ztrátami, což vše přispívá ke zvýšení maximálního výkonu motoru. Ve spojení s převodovkou CVT a optimalizovanou kalibrací je možné využít nové křivky výkonu motoru za všech jízdních podmínek.

Stejně jako jeho předchůdce přichází i nový skútr Piaggio Medley se systémem Start & Stop patentovaným společností Piaggio pod názvem RISS (Regulator Inverter Start & Stop System). Tento produkt technologického know-how společnosti Piaggio odstraňuje tradiční spouštěč motoru a nahrazuje jej bezkartáčovou elektrickou jednotkou nainstalovanou přímo na klikovém hřídeli. To přináší mnoho výhod: tišší start, nižší hmotnost, vyšší spolehlivost a nižší spotřebu paliva. Nová verze systému Start & Stop automaticky vypne motor 1 až 5 sekund po zastavení (v závislosti na tom, zda motor dosáhl či nedosáhl správné provozní teploty). Mírné otočení plynu stačí k okamžitému opětovnému nastartování motoru, a to v naprostém tichu, protože zde není žádný tradiční startér. Pokud je boční stojan zasunutý nebo je aktivován snímač náklonu, řídicí jednotka ECU funkci Start & Stop deaktivuje.

Nové motory Piaggio Medley umožňují dlouhé intervaly mezi servisy a údržbou. Pouze po každých 10 000 km je nutné vyměnit maziva a filtry a po každých 20 000 km nechat seřídit vůli ventilů.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje nové BMW F 750 GS, BMW F 850 GS a BMW F 850 GS Adventure

Celková spotřeba paliva těží z optimalizace každé komponenty: ujetá vzdálenost WMTC je 41,5 km/l  (2,41 l /100 km) pro skútr Medley 125 a 41 km/l (2,44 l/100 km) pro skútr Medley 150.

Rám a podvozek: robustní, snadno ovladatelný a lehký

Nosná konstrukce skútru Piaggio Medley je založena na rámu z ocelových trubek s výztuhami a ocelovým plechem, což přispívá k celkové robustnosti a nízké, pohodlné poloze při sezení.

Přední část staví na odiv trubky vidlice o průměru 33 mm, zatímco na zadní nápravě pracuje dvojice dvojčinných tlumících jednotek s vinutými pružinami s předpětím nastavitelným do pěti poloh. Tato konfigurace a velké ráfky kol z hliníkové slitiny (16“ vpředu a 14“ vzadu) zajišťují jízdní komfort a stabilitu hodnou výkonnějších skútrů. Ke stabilitě přispívá také nová širší zadní pneumatika (120/70–14“) a zachování nízké suché hmotnosti 136 kg, což pomáhá udržet hbitost a manévrovatelnost typickou pro lehké skútry.

Aktivní bezpečnost zajišťuje výkonný brzdový systém skládající se ze dvou kotoučových jednotek 260 a 240 mm s plovoucími třmeny s dvojitými pístky a s ABS jako standardním vybavením. Každé kolo má snímač a pulsní kroužek k detekci otáček, které okamžitě odečítají rychlost a zpomalení kola vzhledem k rychlosti vozidla. Snímače komunikují s dvoukanálovou hydraulickou řídicí jednotkou, která aktivuje systém ABS, pokud jedno ze dvou kol prudce zpomalí vzhledem k vozidlu, přičemž mu brání v zablokování a zaručuje stabilitu a účinné brzdění včetně povrchů s nízkým koeficientem tření. Skútr Piaggio Medley je také vybaven „snímačem náklonu“, což je bezpečnostní zařízení, které v případě pádu deaktivuje systém Start & Stop a vypne motor.

Vždy připojen díky systému PIAGGIO MIA

Multimediální systém PIAGGIO MIA, který je standardně nabízen u skútru Medley S, umožňuje přes Bluetooth připojit chytrý telefon k palubnímu elektronickému systému skútru, a získat tak exkluzivní funkce pro ještě větší a příjemnější zážitek z jízdy.

Systém PIAGGIO MIA a nová aplikace Piaggio jsou navrženy speciálně pro připojení mobilních zařízení se systémy iOS nebo Android, přičemž využívají potenciál, jenž nabízí nová digitální přístrojová deska. To je v segmentu skútrů se středními a velkými koly něco zcela nového, což jen dále demonstruje dokonalost technologického vybavení Piaggio Medley.

Po připojení chytrého telefonu ke skútru Piaggio Medley – spárováním s vozidlem pomocí aplikace Piaggio, kterou lze stáhnout z App Store nebo Google Play – se všechna oznámení o příchozích hovorech a zprávách objeví na přístrojové desce. Systém také umožňuje správu hovorů pomocí praktického tlačítka MODE v pravém skupinovém ovladači a použití hlasových příkazů k volání nebo přehrávání hudby aktivací seznamu skladeb. Aby bylo možné všechny tyto funkce plně využívat, nabízí společnost Piaggio jako příslušenství speciální, pro tento účel vyhrazenou přilbu Jet, v níž jsou integrována sluchátka a Bluetooth interkom.

Multimediální platforma PIAGGIO MIA kromě funkcí správy hovorů a ovládání hudby, umožňuje používat speciální aplikaci k prohlížení další mimořádně bohaté sady informací o trase a provozním stavu vozidla. Má také praktický systém pro uložení polohy při vypnutém zapalování, což vám pomůže najít skútr i v těch nejvíce přeplněných oblastech města. Aplikace může také ukazovat otáčky motoru, okamžitý výkon a točivý moment, aktuální a průměrnou spotřebu paliva, napětí baterie a posouzení stylu jízdy. Všechna data jsou zaznamenávána aplikací a lze je prohlížet přímo na chytrém telefonu prostřednictvím souhrnných statistik pro jednotlivé cesty a prostřednictvím intuitivní infografiky. Aplikace také vyhledá servisní střediska společnosti Piaggio a obsahuje praktický, konfigurovatelný plán, který vám připomene termíny údržby, blížící se STK a podobně.

Verze a barvy

Nový skútr Piaggio Medley je k dispozici ve dvou různých verzích: Medley a Medley S, přičemž druhá verze se odlišuje sportovnější úpravou.

Mohlo by vás zajímat:  Ladies Ride Camp, dámská jízda na motocyklech. Již tento víkend

Piaggio Medley

Piaggio Medley preferuje klasické a elegantní barvy, jako je Bianca Luna a dva metalické odstíny Nero Abisso a Blu Orione. Tyto barvy jsou kombinovány s hnědým sedlem a matnou bronzovou povrchovou úpravou (rukojeť spolujezdce, středový tunel a okolí přístrojové desky). Ráfky kol jsou šedostříbrné.

Piaggio Medley S

Skútr Piaggio Medley S se vyznačuje sportovním matně černým lakováním na ráfcích, středovém tunelu a rukojeti spolujezdce. Sportovní charakter je zvýrazněn také červenými pružinami tlumičů, odstínem, který se objevuje i na švech sedla, a dalšími detaily, jako je orámování „kravaty“ na štítu. Standardně jsou k dispozici přední a zadní brzdové kotouče se zvlněným profilem, třmeny zlaté barvy a systém konektivity Piaggio MIA. Skútr Medley S také sériově nabízí funkci dálkové lokalizace vozidla. Po aktivaci se rozblikají výstražné blinkry, takže své vozidlo můžete snadno vyhledat i na těch nejvíce přeplněných parkovištích.

V nabídce jsou tři barevné varianty kombinované s černým sedlem a interiérem: Bianco Luna, Grigio Materia a Nero Meteora.

Příslušenství

Kompletní řada příslušenství určeného pro skútry Piaggio Medley zvyšuje pohodlí a potenciální využití novinky.

Linie, materiály a povrchové úpravy přední kapotáže, vyrobené z metakrylátu odolného proti nárazům a poškrábání, chrání skútr Piaggio před povětrnostními vlivy a zároveň zdůrazňují eleganci jeho tvarů. Menší horní štítek proti větru (k dispozici ve dvou verzích, čirá a kouřová) zdůrazňuje temperamentní a sportovní charakter skútru Medley.

Velká pozornost byla věnována nosnosti vozidla. V kombinaci s velkým prostorem pod sedlem nabízí skútr Piaggio klasický 32litrový top box, který pojme modulární přilbu nebo dvě přilby Piaggio Style. Na výběr je dokonce 37litrový top box, jenž navyšuje nosnost na maximum. Oba top boxy jsou samozřejmě k dispozici v barvách, které odpovídají skútru, a lze je vybavit opěradlem pro spolujezdce.

Zákazníci si mohou pořídit také protiskluzový gumový koberec pod nohy, či deku na nohy, která je ideálním doplňkem pro celoroční jezdce. Pro jezdce, kteří svůj skútr na zimu zaparkují, je k dispozici nepromokavá plachta vozidla přizpůsobená dle požadavků zákazníka, s logem a se specifickým vybráním pro větrný štítek a volitelný top box.

Řada příslušenství přirozeně zahrnuje také zabezpečení vozidla: mechanický systém ochrany proti krádeži sedlo–řídítka, který je k dispozici pro skútr Medley, je pohodlný a snadno použitelný. Inovativní elektronický systém ochrany před krádeží, který má z dostupných zařízení na trhu nejmenší spotřebu energie, přispívá společně s imobilizérem a velmi hlasitou sirénou k boji proti jakémukoli pokusu o neoprávněnou manipulaci.

Ceny:

  • Piaggio Medley je na českém trhu k dispozici od 86 900 Kč.
  • Piaggio Medley S je na českém trhu k dispozici od 88 900 Kč.
Foto: Piaggio