Nudíte se? Zkuste Suzuki V-Strom 1000 ABS

Letošní je dynamický v serpentinách, svižný na dálnici, obratný v městském provozu. Velké cestovní enduro v kompaktním balení. Suzuki Sport Adventure Tourer. Suzuki V-Strom 1000 ABS je od základu přepracované ztělesnění nejnovější generace velkých cestovních endur.

Zcela nový dvouválec DOHC dostal větší objem, zapalování se dvěma svíčkami na válec a přepracované 32bitové vstřikování paliva s dvojicí škrtících klapek SDTV. Výsledkem je vysoký točivý moment už při 4000 otáčkách za minutu, který ve spojení s nízkou hmotností dává V-Stromu zátah zcela srovnatelný s daleko většími objemy. A navíc je tu spotřeba. Motor V-Twin 1000 DOHC je tak úsporný, že na jednu 20l nádrž umožní dojezd více než 400 kilometrů.

Jednou z nejzásadnějších novinek nového V-Strom 1000 ABS je zcela nový systém kontroly trakce, poprvé použitý na motocyklech značky Suzuki. Třístupňová kontrola trakce vám dává více jistoty na asfaltu i na šotolině a umožní přidávat plyn s větší důvěrou. Systém v každé chvíli monitoruje otáčky předního a zadního kola, polohu škrtící klapky, klikového hřídele a zařazený převodový poměr. Kontrola trakce Suzuki reaguje okamžitě. Každé 4 milisekundy vyhodnocuje situaci a jakmile zjistí prokluz zadního kola, bleskově sníží výkon motoru změnou předstihu a omezením dodávky vzduchu.

Mezi technologie výrazně usnadňující jízdu patří například antihopingová spojka SCAS nebo protiblokovací systém ABS, který pro vaši bezpečnost padesátkrát za otočku monitoruje rychlost otáčení každého z kol a porovnává ji s referenční rychlostí stroje. Pérování s přední 43mm USD vidlicí KYB a zadní centrální jednotkou s přepákováním je plně nastavitelné. Radiální brzdy mají dostatek síly na bezpečné zastavení i při dlouhých sjezdech, čtyřpístkové monoblokové třmeny Tokico navíc vypadají prostě úžasně.

Mohlo by vás zajímat:  Čeští freestyle motokrosaři ovládli společně s Česákem týmovou soutěž

Aerodynamicky účinný plexištít umožňuje díky patentovanému systému snadno a rychle i za jízdy nastavovat sklon i výšku plexi do několika aretovaných poloh podle vašich aktuálních potřeb. Komfortní sedlo umožňuje vzpřímený, i při dlouhé jízdě příjemný posed. Široká řídítka zmenšují ovládací síly. Nový přístrojový panel s digitálním LCD displejem poskytuje přehledně veškeré informace – rychlost, zařazený převodový stupeň, čas, teplotu motoru, stav paliva v palivové nádrži včetně zobrazení okamžité a průměrné spotřeby a dojezdu, otáčky motoru a další funkce. Navíc na přístrojovém panelu lze sledovat teplotu okolního vzduchu a při teplotách pod 3° C dokonce i varování před možným náledím.

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“286″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]

Technické parametry

typ motoru čtyřdobý kapalinou chlazený V-twin, 90°, DOHC, EFI
zdvihový objem (cm3) 1037
vrtání x zdvih (mm) 100×66
max. výkon (kW/PS) 74/101 při 8000 min-1
max. kroutící moment (Nm) 103 při 4000 min-1
spouštěč elektrický
objem nádrže (l) 20
spotřeba (l/100 km) 4,8
převodovka/sek.převod 6 rychlostí/řetěz
rozměry délka/šířka/výška (mm) 2285/865/1410
rozvor (mm) 1555
světlá výška (mm) 165
výška sedla (mm) 850
pohotovostní hmotnost (kg) 228
odpružení předního kola Teleskopická vidlice USD, vinutá pružina, olejový tlumič
odpružení zadního kola Kyvná vidlice s přepákováním, vinutá pružina, olejový tlumič
brzdy přední dvojitá kotoučová, průměr 310 mm, čtyřpístkové monoblokové třmeny Tokico, systém ABS
brzdy zadní kotoučová, průměr 260 mm, systém ABS
pneumatiky přední 110/80 R19 M/C 59V bezdušová
pneumatiky zadní 150/70 R17 M/C 69V bezdušová
emisní norma Euro 3 ano
emise CO2 (g/km) 112
bezpečnostní zapalování SAIS ano
Mohlo by vás zajímat:  HUSQVARNA MOTORCYCLES přichází se zcela novým elektrickým kolem EE 1.20