Letošní je dynamický v serpentinách, svižný na dálnici, obratný v městském provozu. Velké cestovní enduro v kompaktním balení. Suzuki Sport Adventure Tourer. Suzuki V-Strom 1000 ABS je od základu přepracované ztělesnění nejnovější generace velkých cestovních endur.
Zcela nový dvouválec DOHC dostal větší objem, zapalování se dvěma svíčkami na válec a přepracované 32bitové vstřikování paliva s dvojicí škrtících klapek SDTV. Výsledkem je vysoký točivý moment už při 4000 otáčkách za minutu, který ve spojení s nízkou hmotností dává V-Stromu zátah zcela srovnatelný s daleko většími objemy. A navíc je tu spotřeba. Motor V-Twin 1000 DOHC je tak úsporný, že na jednu 20l nádrž umožní dojezd více než 400 kilometrů.
Jednou z nejzásadnějších novinek nového V-Strom 1000 ABS je zcela nový systém kontroly trakce, poprvé použitý na motocyklech značky Suzuki. Třístupňová kontrola trakce vám dává více jistoty na asfaltu i na šotolině a umožní přidávat plyn s větší důvěrou. Systém v každé chvíli monitoruje otáčky předního a zadního kola, polohu škrtící klapky, klikového hřídele a zařazený převodový poměr. Kontrola trakce Suzuki reaguje okamžitě. Každé 4 milisekundy vyhodnocuje situaci a jakmile zjistí prokluz zadního kola, bleskově sníží výkon motoru změnou předstihu a omezením dodávky vzduchu.
Mezi technologie výrazně usnadňující jízdu patří například antihopingová spojka SCAS nebo protiblokovací systém ABS, který pro vaši bezpečnost padesátkrát za otočku monitoruje rychlost otáčení každého z kol a porovnává ji s referenční rychlostí stroje. Pérování s přední 43mm USD vidlicí KYB a zadní centrální jednotkou s přepákováním je plně nastavitelné. Radiální brzdy mají dostatek síly na bezpečné zastavení i při dlouhých sjezdech, čtyřpístkové monoblokové třmeny Tokico navíc vypadají prostě úžasně.
Aerodynamicky účinný plexištít umožňuje díky patentovanému systému snadno a rychle i za jízdy nastavovat sklon i výšku plexi do několika aretovaných poloh podle vašich aktuálních potřeb. Komfortní sedlo umožňuje vzpřímený, i při dlouhé jízdě příjemný posed. Široká řídítka zmenšují ovládací síly. Nový přístrojový panel s digitálním LCD displejem poskytuje přehledně veškeré informace – rychlost, zařazený převodový stupeň, čas, teplotu motoru, stav paliva v palivové nádrži včetně zobrazení okamžité a průměrné spotřeby a dojezdu, otáčky motoru a další funkce. Navíc na přístrojovém panelu lze sledovat teplotu okolního vzduchu a při teplotách pod 3° C dokonce i varování před možným náledím.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“286″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
Technické parametry
typ motoru | čtyřdobý kapalinou chlazený V-twin, 90°, DOHC, EFI |
zdvihový objem (cm3) | 1037 |
vrtání x zdvih (mm) | 100×66 |
max. výkon (kW/PS) | 74/101 při 8000 min-1 |
max. kroutící moment (Nm) | 103 při 4000 min-1 |
spouštěč | elektrický |
objem nádrže (l) | 20 |
spotřeba (l/100 km) | 4,8 |
převodovka/sek.převod | 6 rychlostí/řetěz |
rozměry délka/šířka/výška (mm) | 2285/865/1410 |
rozvor (mm) | 1555 |
světlá výška (mm) | 165 |
výška sedla (mm) | 850 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 228 |
odpružení předního kola | Teleskopická vidlice USD, vinutá pružina, olejový tlumič |
odpružení zadního kola | Kyvná vidlice s přepákováním, vinutá pružina, olejový tlumič |
brzdy přední | dvojitá kotoučová, průměr 310 mm, čtyřpístkové monoblokové třmeny Tokico, systém ABS |
brzdy zadní | kotoučová, průměr 260 mm, systém ABS |
pneumatiky přední | 110/80 R19 M/C 59V bezdušová |
pneumatiky zadní | 150/70 R17 M/C 69V bezdušová |
emisní norma Euro 3 | ano |
emise CO2 (g/km) | 112 |
bezpečnostní zapalování SAIS | ano |