Nový Harley-Davidson Nightster se představuje pro modelový rok 2022

2022 Harley-Davidson Nightster
2022 Harley-Davidson Nightster

Harley-Davidson Sportster začíná dnešním dnem psát novou kapitolu svého příběhu. Představuje zcela nový model, Harley-Davidson Nightster 2022, který znamená obrovský krok vpřed v oblasti výkonu a designu a současně je vstupenkou do světa motocyklů a Harley-Davidson. Nový motocykl kombinuje klasickou siluetu modelu Sportster s výkonem nové pohonné jednotky Revolution Max 975T a moderní elektronikou. Model Nightster 2022 přichází s novou definicí jízdy ve stylu Sportster pro novou generaci jezdců.

Nightster je symbol vyjádření a objevování, jehož základem je výkon,“ říká Jochen Zeitz, předseda představenstva, prezident a generální ředitel společnosti Harley-Davidson. „Nightster navazuje na 65leté dědictví řady Sportster a je dokonalým základem pro kreativitu a personalizaci. Nabízí skvělou platformu pro customizaci a vyjádření vlastní osobnosti pro nové i stávající jezdce.

Nový motor Revolution Max 975T

Srdcem modelu Nightster 2022 je nová pohonná jednotka Revolution Max 975T. Jedná se o kapalinou chlazený 60stupňový V-Twin s plochou křivkou točivého momentu v celém výkonovém pásmu. Motor je naladěný na silnou akceleraci a robustní zátah ve středním pásmu. Délka a tvar sacího traktu v kombinaci s objemem airboxu jsou upravené pro maximální dodávku výkonu ve všech pásmech otáček motoru. Optimální průběh motoru zajišťují profily dvou vačkových hřídelí DOHC a variabilní časování na sacích ventilech.

Mohlo by vás zajímat:  Nejnovější projekt motorky od GASGAS. Přeměna MC 450F V Supermoto + video

Technické údaje motoru Revolution Max 975T

  • Zdvihový objem 975 cm3
  • 89 k (66 kW) při 7500 ot/min
  • 95 Nm točivého momentu při 5 000 ot/min
  • 97 mm vrtání x 66 mm zdvih
  • Kompresní poměr 12:1

Hydraulické nastavení ventilových vůlí je zárukou tichého chodu, díky tomu také nejsou nutné složité a nákladné servisní práce. Vnitřní vyvažovací prvky eliminují většinu vibrací motoru, aby zvýšily pohodlí jezdce a prodloužily životnost motocyklu. Vyvažovací prvky jsou vyladěny tak, aby ponechávaly jen tolik vibrací, aby motocykl působil „živým“ dojmem.

Perfektně ovladatelný výkon

Model Nightster kombinuje obratný, lehký podvozek s výkonným motorem naladěným na silný výkon ve středních otáčkách. To je ideální kombinace pro jízdu v městském provozu i v zatáčkách na vedlejších silnicích. Centrální poloha nožních ovladačů a nízko posazená řídítka umožňují jezdci zaujmout na motocyklu pohodlnou pozici. Výška sedla v nezatíženém stavu je 705 mm. Nízká výška sedla v kombinaci s úzkou stavbou umožňuje většině jezdců jisté došlápnutí na zem po zastavení. Pohonná jednotka Revolution Max 975T je nosnou součástí rámu motocyklu Nightster. To výrazně snižuje hmotnost motocyklu a zvyšuje pevnost podvozku. Podsedlová část rámu je z lehkého hliníku. Kyvná vidlice je ze svařovaného profilu s obdélníkovým průřezem, shora jsou k ní upevněné dvojité zadní tlumiče. Přední odpružení tvoří 41mm konvenční vidlice SHOWA Dual Bending Valve, která je zárukou výborných jízdních vlastností a trvalého kontaktu pneumatiky s povrchem vozovky. Zadní odpružení je řešené dvěma vnějšími tlumiči s emulzní technologií, vinutými pružinami a závitovým nastavením předpětí.

Bezpečnostní technologie Rider Safety Enhancements

Model Nightster je vybavený sadou technologií Rider Safety Enhancements* by Harley-Davidson, které zajišťují, aby výkon motocyklu vždy odpovídal dostupné trakci během akcelerace, zpomalování a brzdění. Použité systémy jsou elektronické a využívají nejnovější technologie řízení brzd a pohonné jednotky. Zahrnuje tři hlavní prvky:

  • Systém ABS (Antilock Braking System) je konstruovaný tak, aby předcházel zablokování kol při brzdění a pomáhal jezdci mít motocykl pod kontrolou při brzdění a v krizových situacích při jízdě rovně. Systém ABS funguje nezávisle na přední a zadní brzdě, zajišťuje stálé otáčení kol a zabrání nekontrolovanému zablokování kol.
  • Systém kontroly trakce (TCS) je navržen tak, aby zabránil nadměrnému protáčení zadního kola při akceleraci. Systém TCS může zvýšit jistotu jezdce při zhoršené přilnavosti pneumatik kvůli dešti, nečekané změně v povrchu vozovky nebo při jízdě na nezpevněné vozovce. Jezdec může vypnout systém TCS ve všech jízdních režimech, když motocykl stojí a je spuštěný motor.
  • Systém kontroly prokluzu (DSCS) detekuje nadměrný smyk zadního kola při brzdění motorem a upraví točivý moment motoru tak, aby rychlost otáčení zadního kola odpovídala rychlosti vůči vozovce a nedošlo k prokluzu. Ten obvykle může hrozit v situacích, kdy jezdec náhle prudce podřadí nebo zavře plyn na mokrém či kluzkém povrchu.

Volitelné jízdní režimy

Model Nightster nabízí možnost výběru jednoho z jízdních režimu, které elektronicky ovládají výkonové charakteristiky motocyklu a míru intervence ze strany asistenčních technologií. Každý režim se skládá ze specifické kombinace nastavení nástupu výkonu, brzdění motorem, systému ABS a systému TCS.

2022 Harley-Davidson Nightster

Jezdec může pomocí tlačítka MODE u pravém rukojeti řídítek změnit aktivní jízdní režim za jízdy i po zastavení, s určitými výjimkami. Po výběru režimu se na přístrojovém panelu zobrazí speciální ikona pro každý režim.

  • Režim Road je určený pro běžné každodenní ježdění a poskytuje vyvážené vlastnosti. Tento režim nabízí méně agresivní reakci na rukojeť plynu a menší sílu motoru ve středním pásmu než režim Sport s vyšší mírou zásahu systémů ABS a TCS.
  • Režim Sport poskytuje plný výkonový potenciál motocyklu v přímém a precizním podání, s plným výkonem a nejrychlejší odezvou na plynovou rukojeť. Systém TCS je nastaven na nejnižší míru zásahu a brzdění motorem je zvýšeno.
  • Režim Rain je nastavený tak, aby poskytoval jezdci větší jistotu při jízdě za deště nebo za snížené adheze. Odezva plynu a nástup výkonu jsou naprogramovány na omezenou míru akcelerace, je omezeno brzdění motorem a jsou vybrány nejvyšší úrovně zásahu systémů ABS a TCS.
Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje ConnectedRide Com U1

Palivová nádrž o objemu 11,7 litru z lehkého plastu je umístěná pod sedlem – to, co vypadá jako tradiční palivová nádrž před jezdcem, je ocelový kryt airboxu. K palivové nádrži se přistupuje zvednutím výklopného sedla. Umístění palivové nádrže pod sedlem umožňuje optimální kapacitu sacího airboxu motoru a přesouvá hmotnost paliva níž ve srovnání s tradičním umístěním palivové nádrže. To má za následek nižší těžiště, lepší ovladatelnost a snadnější zvedání z bočního stojanu.

Model Nightster je vybavený kulatým analogovým přístrojovým multifunkčním displejem LCD o průměru 4 palce umístěným na sloupku řídítek. LED osvětlení je navrženo tak, aby kombinovalo styl a vynikající výkon a zároveň aby byl motocykl dobře viditelný pro ostatní řidiče. Světlomet Daymaker LED poskytuje kvalitní osvětlení s dokonale rovnoměrným kuželem světla bez jakýchkoli rušivých mezer.

Svěží design založený na klasickém tvaru

Model Nightster je má úplně nový design se štíhlým, nízkým a výkonným stylem. Nese v sobě klasické stylistické prvky řady Sportster, především odhalené zadní tlumiče a tvar horního krytu airboxu, který evokuje ikonický tvar nádrží Sportster. Kulatý kryt sání vzduchu, jednomístné sedadlo, zkrácené blatníky a malý štítek připomínají prvky posledních modelů Sportster. Boční kryt, který ukrývá palivovou nádrž pod sedadlem, má podobný tvar jako předchozí olejová nádrž Sportster. Ústředním prvkem designu je pohonná jednotka Revolution Max, kolem které vedou výfukové svody. Motor je stříkaný strukturovaným práškovým lakem Metallic Charcoal s leskle černými doplňky. Kryt pod chladičem zakrývá baterii a opticky zmenšuje chladič. Kola jsou černá v odstínu Satin Black. V nabídce jsou barevné kombinace černá Vivid Black, šedá Gunship Grey a červená Redline Red. Barevné varianty Gunship Grey a Redline Red se vztahují pouze na kryt airboxu (nádrž); přední a zadní blatníky a čelní štítek jsou vždy v černé barvě Vivid Black.

Model Nightster bude globálně k dispozici u autorizovaných prodejců Harley-Davidson od dubna 2022.


*Prohlášení: Dostupná přilnavost závisí na rozhraní vozovka/pneumatika. Uvedené systémy mohou pouze upravit brzdový tlak nebo točivý moment pohonné jednotky s cílem udržet síly působící na pneumatiku v mezích dostupné přilnavosti. Tyto technologie nemají schopnost zvýšit přilnavost nebo zasáhnout, když jezdec sám neaktivuje brzdy či plynovou rukojeť, a nemají schopnost přímo ovlivňovat směr vozidla. Za řízení a korekci dráhy v konečném důsledku plně odpovídá jezdec.