Nové provedení Moto Guzzi V7

01-v7-sport

Moto Guzzi V7, která v roce 2027 oslaví šedesáté výročí od uvedení prvního modelu z roku 1967, zůstává ryzím ztělesněním DNA Moto Guzzi – autentickým motocyklem plným charakteru. Tento italský klenot se neustále vyvíjí, ale stále ctí svou tradici.

Od svého znovuzrození v roce 2008 kráčí Moto Guzzi V7 po cestě neustálé evoluce a těší se rostoucí oblibě u širokého a rozmanitého publika. Po významné modernizaci v roce 2021, kdy byl představen motor o objemu 850 cm3, nabízí řada Moto Guzzi V7 pro rok 2025 pozoruhodná stylová a technická vylepšení a vítá zpět legendární jméno. Vedle známých modelů V7 Stone a V7 Special debutuje nová Moto Guzzi V7 Sport jako dosud technologicky nejvyspělejší V7. Ikonický příčně uložený vzduchem chlazený motor V-Twin s pohonem, kardanem, jedinečná konfigurace ve světovém měřítku, nyní splňuje novou emisní normu Euro 5+ a prošel výraznými vylepšeními, včetně implementace víceúrovňového ovládání plynu Ride-by-Wire. Tato inovace umožňuje preciznější a přizpůsobitelnější dávkování výkonu a zahrnuje tempomat již ve standardní výbavě. Výkon motoru vzrostl o 4 %, ale především posílená a plynulejší křivka točivého momentu přináší okamžitě znatelné výhody ve všech podmínkách jízdy. Nová Moto Guzzi V7 Sport kombinuje ikonický styl s moderními technologickými inovacemi. Jako nejdynamičtější a nejpokročilejší V7, která kdy byla vyrobena, je vybavena novými obrácenými vidlicemi, dvojitými předními kotoučovými brzdami, speciálním jízdním režimem Sport a inerciální platformou pro vylepšenou kontrolu trakce a funkcí náklonového ABS.

text-v7-sport

Jedinečný styl dotažený do posledního detailu

Stylistická vyváženost modelu V7 je mistrovskou kombinací dědictví Moto Guzzi a moderní motocyklové technologie, která je dále zdokonalena detaily, jež zdůrazňují jeho čisté, základní linie a potvrzují dojem vysoce kvalitní konstrukce. Kovová nádrž o objemu 21 litrů, největší ve své třídě, dává vyniknout válcům 90° V-Twin motoru. Nové boční panely, kratší zadní blatník a agresivnější konfigurace výfuku dodávají modelu V7 štíhlejší, dynamičtější vzhled. Pečlivé zpracování se promítá i do detailů, jako je ergonomicky tvarovaný klíček zapalování se stylizovaným logem orla. V7 Special sice zůstává věrná duchu původního modelu s elegantním vzhledem bohatým na chromované prvky, ale nyní je vybavena full LED osvětlením, které nahradilo analogovou přístrojovou desku a halogenový světlomet, a má denní svícení ve tvaru orla Moto Guzzi, spolu s digitální přístrojovou deskou, která byla dříve k vidění na modelu V7 Stone. Jednoduchý kulatý LCD displej, který je součástí standardní výbavy všech modelů, je nyní opatřen přehlednou grafikou a dalšími funkcemi, jako jsou zobrazení jízdního režimu a rychlost nastavená tempomatem. V7 Sport navíc nabízí ukazatel hladiny paliva. Každá verze sdílí stejný designový jazyk, ale uchovává si svou jedinečnou osobnost. To je patrné i na novém modelu V7 Sport, který vyniká množstvím specifických prvků a dedikovaných povrchových úprav, včetně nově navržených sportovních kol z lehkých slitin, hliníkových držáků světlometu, zpětných zrcátek na koncích řídítek, horního držáku řídítek, hliníkových vložek na bočních panelech a sportovního sedla s červeným prošíváním.

Nejvýkonnější a nejefektivnější motor v historii modelu V7

Dvouválcových motorů existuje na světě mnoho, ale pouze jeden podélně uložený V-Twin vytvořený v roce 1967 vizionářskou myslí inženýra Giulia Cesara Carcana. Díky svému jedinečnému uspořádání válců je nedílnou součástí designu motocyklu a podobá se autentickému dílu moderního umění. Architektura motoru zůstává ikonická: 90° příčně uložený V-Twin, vzduchem chlazený, s rozvodem OHV s vahadly a dvěma ventily na válec – to je hrdá tradice z Mandella. Objem činí 853 cm3 s poměrem vrtání a zdvihu 84 x 77 mm. Tento nejvýkonnější a nejúčinnější motor v historii modelu, který splňuje normy Euro 5+, je srdcem nové řady V7. Maximální výkon se zvýšil o 4 %, z 65 k při 6 800 ot./min na 67,3 k při 6 900 ot./min. Ještě výrazněji vzrostl točivý moment ze 73 Nm při 5 000 ot./min na 79 Nm při 4 400 ot/min, přičemž 95 % točivého momentu je k dispozici při 3 500 ot./min. To znamená mnohem pružnější dodávku výkonu, zejména v nízkých a středních otáčkách, což zvyšuje komfort a potěšení z jízdy při každodenním dojíždění a dodává vzrušení při dynamické jízdě.

Mohlo by vás zajímat:  Česká republika bude v roce 2025 hostit FIM SuperMoto of Nations

text5-6

Řídicí jednotka motoru poprvé využívá elektronické víceúrovňové ovládání Ride-by-Wire s jednou 52mm škrticí klapkou, které nahrazuje tradiční lankem ovládanou škrticí klapku. Tento systém umožňuje precizní otevírání škrticí klapky, což optimalizuje celkovou účinnost a spotřebu paliva, zatímco Ride-by-Wire umožňuje pohodlné elektronické nastavení parametrů, například kontroly trakce MGCT a odezvy plynu, prostřednictvím jízdních režimů. Všechny modely nabízí jízdní režimy ROAD a RAIN, zatímco SPORT byl vyvinut speciálně pro model V7 Sport. Zavedení systému Ride-by-Wire také umožnilo použití agresivnějších profilů vaček řídících zdvih ventilů, což zvýšilo výkon. Další vylepšení zahrnují zvýšení objemu airboxu o 27 % a zlepšení chlazení pístů prostřednictvím zdokonaleného systému mazání pomocí olejových trysek, který přispívá k vysoké spolehlivosti motoru, a to i při zvýšených výkonnostních parametrech. Výfukový systém byl také optimalizován pro plynulejší křivku točivého momentu a je vybaven třetím lambda snímačem, který splňuje nové požadavky normy Euro 5+. Další výjimečné prvky motoru, jako je ventilový rozvod s rolnami na válečkových ložiscích, hliníkové zdvihátka a lehké písty s čepy o průměru 20 mm, zůstávají nezměněny. Motor Moto Guzzi označovaný jako „small block“ je rovněž úsporný a konstrukčně minimalizuje třecí ztráty (rozvodový systém s tyčkami a vahadly je jedním z nejúčinnějších v minimalizaci třecích ztrát výkonu) a nepotřebuje chladicí čerpadlo ani dlouhé rozvodové řetězy či řemeny. Suchá spojka obsahuje zesílený přítlačný talíř a výkonnou spojkovou lamelu; trojitý drážkový synchronizační systém snižuje hlučnost při řazení a vůli v převodech, zejména při zařazení první rychlosti. Konečný převod zahrnuje robustní kardanový hřídel s dvojitým kloubem a robustním šikmým ozubením, což zajišťuje odolnost a spolehlivost při přenosu vysokého točivého momentu dvouválce.

Kompletní elektronika pro snadnou, zábavnou a bezpečnou jízdu

Nová Moto Guzzi V7 nabízí ještě rozsáhlejší sadu elektronických funkcí, které zlepšují zážitek z jízdy při každodenním používání, na cestách i při dynamické jízdě. Elektronické ovládání plynu Ride-by-Wire přináší výhodu jízdních režimů, které mají za cíl učinit jízdu snadnější a bezpečnější. Každý jízdní režim má specifické kalibrace pro MGCT (Moto Guzzi Traction Control, která je volitelně deaktivovatelná) a přizpůsobenou odezvu plynu. ABS systém je dvoukanálový systém Continental, který je trvale aktivní na obou kolech. Jezdec si jednoduše vybere preferovaný režim a může si být jistý, že výrobce pro každý jízdní režim připravil optimální elektronická nastavení.

Pro modely V7 Stone a V7 Special jsou k dispozici následující dva jízdní režimy:

  • ROAD: určen pro plynulou a pohodovou jízdu. Poskytuje mírnou úroveň kontroly trakce MGCT a progresivní odezvu plynu.
  • RAIN: ideální pro jízdu na mokrém povrchu se sníženou přilnavostí, čímž zajišťuje maximální bezpečnost. Tento režim nabízí nejvyšší úroveň kontroly trakce a jemnější odezvu plynu.
  • text3-10

U modelu V7 Sport však elektronika dosahuje nové úrovně díky implementaci šestiosé inerciální platformy. Systém využívá interní akcelerometry a gyroskopy k detekci polohy motocyklu vůči vozovce, zaznamenává a zpracovává údaje o jízdě a zasílá data do řídicí jednotky ECU. Díky tomu umožňuje ještě přesnější a jemnější řízení elektronických systémů, aktivuje funkce Cornering ABS a Cornering Traction Control, které regulují brzdný a akcelerační výkon motoru v závislosti na úhlu náklonu, čímž zvyšují bezpečnost a jízdní výkon. Dodatečný jízdní režim SPORT, speciálně vyvinutý pro V7 Sport, nabízí minimální zásahy kontroly trakce, aby podpořil vzrušující jízdu na suchém asfaltu s vyšší mírou bezpečnosti. Tento režim obsahuje mapu motoru s živější a dynamičtější odezvou plynu. ABS, optimalizované v náklonech, je aktivní na obou kolech. Všechny modely V7 mají tempomat jako standardní výbavu, což jezdci umožňuje udržovat nastavenou rychlost. Aktivace systému je jednoduchá, stačí stisknout a podržet příslušné tlačítko na levé straně řídítka.

Rám navržený pro maximální požitek z jízdy, dále zdokonalený pro V7 Sport

Zkušenosti značky Moto Guzzi s navrhováním skvěle konstruovaných rámů jsou legendární. Příjemné jízdní vlastnosti modelu V7 mají dlouhou tradici: v roce 1970 si policejní oddělení LAPD (Los Angeles Police Department) vybralo model V7 Police, což dokazuje, že značka ovládá dynamiku motocyklu i na mezinárodní úrovni. Ocelový rám si zachovává klasickou konstrukci dvojité kolébky s odnímatelnými částmi a charakteristickým rozložením hmotnosti, které se v posledních letech stalo typickým znakem tohoto modelu. Již tak úspěšné trojúhelníkové uspořádání sedlo-řídítka-stupačky zůstává nezměněno a díky nízkému sedlu a dobře umístěným hliníkovým stupačkám zajišťuje pohodlí jezdcům všech velikostí. Co se týče odpružení, modely V7 Stone a V7 Special si zachovávají tradiční teleskopickou vidlici o průměru 40 mm, zatímco V7 Sport představuje novou obrácenou vidlici s průměrem 41 mm a nastavitelným předpětím, což zdůrazňuje sportovnější a dynamičtější zaměření tohoto modelu. Lehké paprskové ráfky z hliníkové slitiny, které jsou specifické pro model V7 Sport a o 1,8 kg lehčí než u modelu V7 Stone,přispívají ke zlepšení ovladatelnosti. Velkoryse dimenzované dvojité tlumiče s možností nastavení předpětí zajišťují pohodlnou jízdu i na nerovném povrchu. Nabízejí progresivní a kontrolovanou odezvu za všech podmínek, a to i se spolujezdcem na palubě. Nový model V7 Sport přináší také vylepšený brzdový systém pro trvale silný brzdný účinek i při dynamické jízdě. Vpředu jsou dva 320mm plovoucí kotouče z nerezové oceli spárované s monoblokovými radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo, které jsou ovládány citlivějším hlavním brzdovým válcem. Brzdový systém u modelů V7 Stone a V7 Special zůstává beze změny. Je vybaven jedním 320mm předním kotoučem se čtyřpístkovým třmenem Brembo, který zajišťuje spolehlivé a citlivé brzdění v každé situaci. Všechny modely mají zadní 260mm kotouč s dvoupístkovým třmenem.

Mohlo by vás zajímat:  Kawasaki vstupuje do roku 2025 s novým Versys 1100

text4-5

Verze a barvy

Moto Guzzi V7 Stone

V7 Stone je nejvíce eklektická a minimalistická verze modelu s 850cm3 motorem, vyráběná v italském Mandellu. V souladu s nedávnou tradicí nenabízí žádné chromované detaily. Místo toho sází na matně černý lak, který působí temně, a sedlo je vybaveno popruhem pro spolujezdce. Boční panely zdobí nové logo, které ladí se šestipaprskovými litými koly. V7 Stone je k dispozici ve dvou výrazných saténových barvách: Nero Ruvido a Blu Profondo.

Moto Guzzi V7 Special

V7 Special se nejvíce blíží duchu původního modelu. Je klasická a elegantní, s mnoha chromovanými detaily a dodává se ve dvou výrazných lesklých provedeních: Nero Smeraldo a Bianco 1969. Paprsková kola mají leštěné ráfky a černé náboje. Stejně jako ostatní verze je vybaven kulatým digitálním displejem a LED světlometem s denním svícením ve tvaru orla Moto Guzzi, orámovaným chromovaným rámečkem. Model V7 Special je také vybaven opracovanými žebry chlazení válců a speciálním černým sedlem.

Moto Guzzi V7 Sport

Nový model V7 Sport je zepředu okamžitě rozpoznatelný díky technickým prvkům, jako jsou obrácená vidlice a dvojité přední brzdové kotouče, které spolu s šestipaprskovými koly s novým sportovním designem působí na první pohled dynamičtěji. Nechybí ani řada jedinečných detailů, jako jsou propracované hliníkové držáky světlometů, hliníkové vložky na bocích a na zakázku navržená horní objímka řídítek s laserem vyrytým logem V7 Sport. Zrcátka na konci řídítek umocňují elegantnější vzhled, zatímco černé sedlo zdobí sportovní červené prošívání. Model V7 Sport je k dispozici ve dvou barvách: Verde Legnano, klasický odstín z prvního modelu V7 Sport, a Grigio Lario v pastelovém provedení.

Originální příslušenství Moto Guzzi: široká nabídka pro každou potřebu

Již tak rozsáhlá nabídka originálního příslušenství pro Moto Guzzi V7, navržená pro zábavné a bezpečné přizpůsobení motocyklu s důrazem na pohodlí a funkčnost, byla dále rozšířena. Mezi hlavní novinky v bohatém katalogu patří:

Měkké brašny: Černé boční brašny s logem Moto Guzzi a elegantními ocelovými přezkami dodávají motocyklu jedinečný vzhled a zvyšují jeho všestrannost. Součástí je voděodolný obal. Tvarované boční kufry: Tyto pevné boční kufry dokonale zapadají do designu motocyklu. Jsou mimořádně praktické a lehké, s celkovou kapacitou 42 litrů. V balení jsou voděodolné vnitřní tašky. Tankvak a zadní brašna: Praktický a stylový tankvak s objemem 10 litrů je opatřen popruhy pro upevnění a dokonale ladí s designem motocyklu. Je ideální pro uložení často používaných věcí, jako jsou peněženka nebo mobilní telefon. Průhledná voděodolná kapsa umožňuje navigaci pomocí telefonu. Ve stejném stylu je zadní brašna, snadno namontovatelná a rozšiřitelná z 7,5 na 10 litrů. Stylové sedlo: Nové stylové sedlo rozšiřuje již tak širokou nabídku sedel pro V7 a vyniká elegantním prošíváním a rafinovaným vzorem. Vyhřívané gripy: Navržené tak, aby ladily s estetikou motocyklu, nové vyhřívané gripy jsou nastavitelné ve třech úrovních intenzity, což zajišťuje pohodlí i v chladnějším počasí.

Mohlo by vás zajímat:  2025 Honda Forza 750

text2-15

Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) (pouze V7 Sport): Zobrazuje tlak v pneumatikách na přístrojovém panelu a upozorní, pokud hodnoty klesnou pod optimální úroveň. Chrániče nádrže: Měkké gumové chrániče s logem Moto Guzzi, které chrání nádrž před poškrábáním a opotřebením. Hliníkový držák řídítek: Na horní objímce řídítek z černého hliníku je uprostřed stylizovaný orel. Hliníkové kryty vstřikovačů: Krytky vstřikovačů z broušeného hliníku propůjčují mechanice V7 rafinovanější a elegantnější vzhled. Nová řada Moto Guzzi V7 zahrnuje také dvě nové řady technického oblečení: MG Contrail Line, která klade důraz na autentický vzhled kombinující technickou funkčnost s osobitým stylem, a MG Groundspeed Line, která nabízí oblečení sportovnějšího, dynamičtějšího vzhledu. Přilba MG Contrail: Tato jet přilba kombinuje styl, pohodlí a ochranu. Elegantní bílá skořepina s jednoduchou, čistou grafikou vytváří nadčasový design vhodný pro každou příležitost. Nastavitelný sluneční štít zajišťuje optimální viditelnost za všech podmínek. Kožená bunda MG Contrail: Kožená bunda s ležérním, ale zároveň elegantním střihem je ideální pro ochranu při jízdě, aniž by jí chyběl styl. Vyrobena z hovězí kůže a vybavena odnímatelnou vnitřní vrstvou. Kožené rukavice MG Contrail: Tyto rukavice z perforované kůže jsou perfektní pro jízdu ve městě i mimo něj. Díky nastavitelnému  pásku na suchý zip zajišťují ochranu s vyztužením na kloubech a dlaních. Džíny MG Contrail: Slim-fit džíny navržené pro nošení na motorce i mimo ni. Vysoce kvalitní strečová látka s prvky Cordura poskytuje vždy pohodlí a ochranu. Chrániče kolen jsou nastavitelné a snadno vyjímatelné. Bunda MG Groundspeed Sport Air-Tex: Vyrobena z lehkého, oděru vzdorného materiálu, takže je ideální na cesty v mírnějších teplotách. Jsou v ní certifikované chrániče na ramenou a loktech, což představuje perfektní kombinaci stylu a funkčnosti. Rukavice MG Groundspeed Air: Navržené pro maximální ochranu i v teplejším počasí, v moderním designu a umožňující ovládání dotykových zařízení díky speciálnímu materiálu na ukazováčku. Jsou zesílené na dlani a nastavitelné na zápěstí pomocí pohodlného pásku na suchý zip.

Moto Guzzi V7: Technické specifikace

MotorPodélně uložený vidlicový dvouválec 90°, dva ventily na válec, vzduchem chlazený, Ride-by-Wire
RozvodyDva ventily z lehké slitiny ovládané vahadly
Zdvihový objem

Vrtání

Zdvih

853.4 cm3

84 mm

77 mm

Koncový převodKardanový pohon
Převodovka6stupňová
Maximální výkon na hřídeli49.5 kW (67.3 k) při 6 900 ot./min
Maximální točivý moment na hřídeli79 Nm při 4 400 ot./min
Rám

 

Rozvor

Závlek

Úhel řízení

Dvojitá kolébka s odnímatelnými částmi, vyrobená z ALS oceli

1 450 mm

104 mm

28°

Přední odpružení

 

Hydraulická teleskopická vidlice, Ø 40 mm

– V7 Sport: 41mm obrácená hydraulická vidlice s nastavitelným předpětím

Zdvih předního odpružení138 mm
Zadní odpružení

Zdvih zadního odpružení

Kyvná vidlice z lehké slitiny se dvěma tlumiči s nastavitelným předpětím

120 mm (zdvih tlumiče 98 mm)

Přední brzdaPlovoucí nerezový kotouč 320 mm, třmen Brembo se čtyřmi protilehlými písty

V7 Sport: dvojitý plovoucí nerezový kotouč, Ø 320 mm, monoblokový třmen Brembo se čtyřmi diferenciálně a protilehle umístěnými písty

Zadní brzdaNerezový kotouč 260 mm s plovoucím dvoupístkovým třmenem
Přední kolo18″ z lehké slitiny (Special: drátěné), pneumatika 100/90
Zadní kolo17″ z lehké slitiny (Special: drátěné), pneumatika 150/70
Výška sedla780 mm
Kapacita palivové nádrže21 litrů (rezerva 4 litry)
Pohotovostní hmotnost*218 kg (Sport 220 kg; Special 223 kg)
(V souladu s normami VO (EU) 168/2013, se všemi provozními kapalinami, standardní výbavou a nádrží naplněnou alespoň na 90 % využitelné kapacity)
Spotřeba (cyklus WMTC)4,9 l/100 km
Emise CO₂ (cyklus WMTC)116 g/km