Po květnovém odhalení koncepčních skic dnes značka Honda s potěšením zveřejňuje další informace o pokroku ve vývoji nového konceptu modelu Hornet, které jasně dokládají, že výkonnostní parametry připravovaného modelu si v ničem nezadají s jeho výrazným a agresivním vzhledem.
Koncept modelu – jehož první video dnes bylo zveřejněno – je poháněn zcela novým osmiventilovým řadovým dvouválcovým motorem Unicam o objemu 755 cm3, který dosahuje výkonu 67,5 kW při 9 500 ot./min. a točivého momentu 75 Nm při 7 250 ot./min.
Kompaktní a lehký motor navazuje na odkaz modelu Hornet, vyznačuje se točivým charakterem a vzrušujícím zátahem ve vysokých otáčkách. Kromě vzrušení ve vysokých otáčkách motor disponuje také dostatkem točivého momentu ve středním pásmu, díky němuž nabízí takovou akceleraci, se kterou je každý okamžik nezapomenutelný. Třešničkou na dortu je charakteristický pulzující rytmus a mimořádně atraktivní zvuk daný kombinací 270° fázování klikového hřídele, nerovnoměrného zapalování a pečlivě optimalizovaného výfukového systému.
Vedoucím testovacího projektu a vývoje je Fuyuki Hosokawa, jenž byl v nedávné době odpovědný za vedení vývoje nejnovějšího CBR1000RR-R Fireblade.
Fuyuki Hosokawa, vedoucí testovacího projektu ve společnosti Honda pro modelový rok 2023 říká: „Hornet byl pro značku Honda vždy velmi výjimečným motocyklem. Vzrušující a podmanivý výkon se vždy snoubil s lehkým a agilním ovládáním. Před zahájením tohoto projektu jsme dlouho a intenzivně přemýšleli o tom, jaký typ výkonu chceme jezdci poskytnout. Věděli jsme, že je nezbytné zachovat klasický výkonový „ráz“ ve vysokých otáčkách, jenž je pro model Hornet charakteristický, ale zároveň jsme chtěli, aby motor v nové generaci Hornetu pro moderní dobu měl opravdu silný točivý moment a „pulzující“ charakter v nízkých a středních otáčkách. Naším cílem vždy bylo tyto vlastnosti sladit s co nejlehčí a nejagilnější ovladatelností, aby každá jízda – i ve městě – byla co nejpoutavější a přinášela co největší uspokojení. Abychom dosáhli požadovaného výkonu a lehké ovladatelnosti, věděli jsme, že musíme vyvinout zcela nový dvouválcový motor s krátkým zdvihem a s 270° fázováním klikového hřídele. Takový, který by přinesl nejen potřebný maximální výkon, ale také sportovní točivý moment při nízké rychlosti, který je ideální pro jízdu v městském prostředí a pro výjezdy ze zatáček na otevřené silnici.“