Nový TRACER 9 GT+ je vybaven plně integrovanou špičkovou elektronikou, včetně radaru s milimetrovými vlnami, adaptivního tempomatu, sdruženého brzdového systému propojeného s radarem, elektronického odpružení a inteligentních jízdních režimů, stejně jako propojeným TFT přístrojovým panelem a plně integrovanou navigací Garmin. Stroj je předvojem nové éry ovládání, jež posouvá zážitek z jízdy ve stylu Sport Touring na novou úroveň.
Adaptivní tempomat (ACC)
TRACER 9 GT+ je první Yamaha vybavená adaptivním tempomatem (ACC). Tento nový pokročilý systém nabízí všechny výhody tempomatu spolu se schopností automaticky udržovat pevně daný odstup od vozidla jedoucího před vámi.
U běžného tempomatu musí řidič, když se přiblíží k vozidlu jedoucímu před ním, zrušit volbu systému nebo přibrzdit, čímž se systém automaticky vypne. V novém systému ACC však vestavěný radar s milimetrovými vlnami neustále měří vzdálenost od vozidla jedoucího bezprostředně před motocyklem TRACER 9 GT+. ACC pak automaticky upravuje rychlost jízdy, zpomalování a zrychlování podle situace na silnici.
Systém ACC je nastavitelný. Když je stroj v pohybu, řidič si může vybrat jednu ze čtyř různých možností odstupu od před ním jedoucího vozidla podle svých individuálních preferencí. Možnosti se zobrazují jako jeden sloupec pro nejkratší variantu až čtyři sloupce pro nejdelší variantu. Systém ACC nabízí řadu výhod, mimo jiné snižuje únavu řidiče, protože vyžaduje méně jeho zásahů, zajišťuje lepší kvalitu jízdy udržováním konstantní vzdálenosti za vozidlem jedoucím před motocyklem a také podporuje plynulost provozu.
Když je systém ACC aktivní, zobrazuje se na novém 7palcovém TFT displeji zelená ikona (šedá, když je systém v pohotovostním režimu). Pod ikonou vozidla se zobrazuje 1 až 4 bílé pruhy, které potvrzují zvolenou vzdálenost. Pokud systém ACC zjistí, že se řidič příliš přiblížil k vozidlu jedoucímu před ním nebo pokud že aktuální zrychlování/zpomalování stroje povede k tomu, že se řidič brzy příliš přiblíží, zobrazí se na přístrojovém panelu ikona požadující zásah řidiče. Ta jej upozorní, že je třeba podniknout příslušné kroky, aby se vyhnul přílišnému přiblížení.
ACC funguje v intervalu rychlostí od 30 do 160 km/h: při zařazeném 1. a 2. rychlostním stupni od 30 km/h, při 3. a 4. rychlostním stupni od 40 km/h a při 5. a 6. rychlostním stupni od 50 km/h. Rychlost lze zvyšovat a snižovat v krocích po 1 km/h nebo 10 km/h. Menších kroků dosáhnete jednotlivými stisknutími, větších kroků přidržením nastavovacího spínače. Systém ACC se deaktivuje použitím brzdy nebo stiskem spojkové páky na dobu delší než 1 sekunda, případně otočením rukojeti plynu dopředu až za doraz plynu.
Toto snadno srozumitelné znázornění stavu systému ACC se zobrazuje ve všech režimech obrazovky, včetně režimu navigace, a představuje další asistenční systém pro řidiče, který zlepšuje zážitek z jízdy, zejména na rušných dálnicích.
Doplňkové funkce systému ACC
Kromě udržování předem zvolené vzdálenosti za vozidlem jedoucím vpředu je systém ACC vybaven také asistentem pro průjezd zatáčkou. Ten brání zvyšování rychlosti, když systém zjistí, že stroj zatáčí. Pokud při tom radar navíc detekuje vozidlo před motocyklem, systém omezí také úroveň zrychlení při jízdě za vozidlem.
Asistent pro předjíždění ACC dává modelu TRACER 9 GT+ plynulejší zrychlení než normálně. K aktivaci potřebuje zapnuté směrové světlo a motocykl provádějící manévr předjíždění.
Systém ACC je také integrován s motorem a elektronickým odpružením a pro udržení předem zvolené vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu se motocykl zpomaluje brzděním motorem a brzdami (v tomto pořadí). Současně je tlumicí síla elektronického odpružení nastavena tak, aby se při brzdění snižoval nadměrný náklon a zachovala se stabilita šasi.
Díky schopnosti automaticky provádět intervence a upravovat rychlost otevíráním škrticí klapky, brzděním motorem, brzděním a odpružením při jízdě za jiným vozidlem (nebo při zatáčení a předjíždění) vám stroj vybavený sofistikovaným systémem ACC poskytne přirozený a příjemný jízdní zážitek. Tato nejlepší elektronická technologie ve své třídě je u modelu Yamaha použita poprvé. Posouvá míru pohodlí na dálnici na úplně novou úroveň.
Snadno ovladatelný systém ACC snižuje psychické i fyzické nároky na řidiče a poskytuje vyšší míru komfortu a pohodlí. Výsledkem je nepřekonatelná kvalita jízdy, což z modelu TRACER 9 GT+ dělá ultimátní Sport Tourer značky Yamaha.
Systém sdružené přední/zadní brzdy propojený s radarem
Yamaha TRACER 9 GT+ je vlajkovou lodí řady Sport Touring. Proto právě tento model poprvé přináší celou řadu nových inovativních technologií, které představují ve své třídě špičku, například jako vůbec první motocykl na světě nabízí sdružený brzdový systém (UBS) propojený s radarem.
Nový systém aktivní konstrukce nabízí lepší ovladatelnost díky využití dat z radaru s milimetrovými vlnami a šestiosé jednotky IMU (Inertial Measurement Unit). Na základě těchto dat poskytuje systém asistenci a regulaci předních a zadních brzdných sil. K tomu slouží hydraulická pohonná jednotka Bosch optimalizující ovládání brzdového systému a brzdový účinek.
Sdružený brzdový systém propojený s radarem sestává ze tří hlavních prvků, jež fungují pouze tehdy, když je zapnutý ovladač BC (Brake Control). Zaprvé je zde brzdový asistenční systém, který zasáhne, když systém detekuje hrozbu kolize. Za druhé je součástí systému přední/zadní brzdový asistent, který zasahuje úpravou brzdných sil u obou kol, aby zajistil stabilní zpomalení. Za třetí je to pak systém řízení brzdění v zatáčkách, jenž automaticky upravuje brzdnou sílu tak, aby při náklonu stroje nedocházelo k prokluzu pneumatik.
Sdružený brzdový systém propojený s radarem neustále analyzuje údaje o vzdálenosti od vozidla jedoucího před motocyklem. Tyto údaje pocházejí z radaru využívajícího milimetrové vlny. Pokud systém vypočítá, že brzdění prováděné řidičem nebude stačit k zabránění kolize s vozidlem jedoucím vpředu, zvýší v zájmu zpomalení modelu TRACER 9 GT+ brzdný tlak na předním i zadním kole.
Výše popsaný systém ACC také TRACER 9 GT+ automaticky zpomalí po dosažení předem zvolené vzdálenosti za vozidlem. Když však řidič použije brzdu, systém ACC se deaktivuje. Pokud v tomto okamžiku sdružený brzdový systém propojený s radarem zjistí, že brzdění ze strany řidiče nebude stačit k zabránění kolize, zasáhne.
Systém poskytuje dodatečný posilovací účinek brzdění. Zasahuje pouze tehdy, když je zapnutý systém BC a řidič – nejde o systém pro zabránění kolizi. Druhým prvkem je sdružený brzdový systém s asistencí vpředu i vzadu, který upravuje rozložení brzdné síly mezi přední a zadní kolo. Pokud řidič používá pouze přední brzdu, hydraulická jednotka automaticky aplikuje brzdnou sílu i na zadní kolo. Míra intervence se určí výpočtem na základě údajů z jednotky IMU na základě změn zrychlení a úhlu náklonu. Pokud se používá pouze zadní brzda, systém někdy (ale ne vždy) aplikuje prostřednictvím hydraulické jednotky dodatečnou brzdnou sílu na přední kolo. Záleží na vstupech z brzdového pedálu a na údajích z jednotky IMU týkajících se polohy motocyklu.
Třetím prvkem je ovládání brzd při zatáčení. Jedná se v podstatě o systém „řízení brzdění v zatáčkách“, který zpracovává údaje o jízdě stroje z jednotky IMU a okamžitě upravuje brzdné síly aplikované řidičem tak, aby se zabránilo prokluzu pneumatik.
Sdružený brzdový systém propojený s radarem spolupracuje ještě i s elektronickým odpružením. Kromě asistence a regulace brzdné síly na předním i zadním kole také v zájmu zachování stability šasi upravuje tlumení předního i zadního odpružení. Systém ABS funguje vždy, bez ohledu na to, zda je systém BC zapnutý, nebo ne.
Radar na milimetrových vlnách
Nový adaptivní tempomat i sdružený brzdový systém propojený s radarem využívají údaje z nového radaru s milimetrovými vlnami. Jeho úkolem je zjišťovat vzdálenost motocyklu od vozidla bezprostředně před ním. Kompaktní integrovaná radarová jednotka váží pouhých 200 g a nachází se za novým ochranným krytem v přední části motocyklu TRACER 9 GT+.
Nový 7″ plnobarevný TFT přístrojový panel
Řidiči TRACER 9 GT+ mají na výběr ze tří různých motivů obrazovky nového plnobarevného TFT přístrojového panelu s vysokou svítivostí. Každý motiv je navržen tak, aby působil pocitově jinak, každý vyhovuje jinému jízdnímu stylu, jakož i jiným osobním preferencím. Na výběr je čistý, moderní vzhled, sportovní styl nebo vizuální identita inspirovaná konstrukční filozofií značky Yamaha Jin-Ki Kanno. Každý jezdec si jistě vybere.
Ve všech třech motivech zobrazení přístrojového panelu je na viditelném místě adaptivní tempomat (ACC), který umožňuje řidiči okamžitě vidět nastavení systému, pokud jde o vzdálenost i zvolenou cestovní rychlost.
Nová možnost připojení chytrých telefonů
Pro ještě lepší zážitky z jízdy je u modelu TRACER 9 GT+ standardně k dispozici možnost připojení chytrého telefonu. Komunikační řídicí jednotka umožňuje řidiči propojit svůj chytrý telefon se systémem stroje. Slouží k tomu bezplatná aplikace Yamaha MyRide. Připojení lze uskutečnit přes USB*, Wi-Fi nebo Bluetooth®. Po připojení může řidič na TFT přístrojovém panelu zobrazovat informace o příchozích hovorech, e-mailech a zprávách. Řidiči a spolujezdci mohou také poslouchat hudbu a vyřizovat hovory pomocí náhlavní soupravy s připojením přes Bluetooth®*. Taková možnost dodá každé jízdě nový rozměr, ať už jde o dlouhou cestu, nebo dojíždění do práce.
Řidiči TRACER 9 GT+ mohou také pomocí nových ergonomických ovládacích prvků na levém řídítku zobrazit různé nabídky a funkce. Když motocykl právě nejede, dokáže jeho nový 7palcový TFT displej s vysokou svítivostí zobrazit vše od zpráv o počasí až po podrobná oznámení.
*Nedodává se s modelem TRACER 9 GT+.
Nová celoobrazovková navigace Garmin
Celoobrazovkovou navigaci Garmin lze snadno nainstalovat. Stačí pouze připojit chytrý telefon prostřednictvím bezplatné aplikace MyRide a stáhnout si aplikaci Garmin Motorize**. Na připojeném TFT přístrojovém panelu lze otevřít okno navigace přes celou obrazovku. Řidič TRACER 9 GT+ si pak může vybrat z různých typů tras – například nejrychlejší, nejkratší, dálniční a podobně – a do spárovaných sluchátek připojených přes Bluetooth®* může dostávat mluvené pokyny krok za krokem. Mapové podklady se stahují do chytrého telefonu, a tak má řidič přístup k navigaci i tehdy, když může být signál chytrého telefonu v některých oblastech dočasně nedostupný.
Navigační funkce zahrnují dopravní informace v reálném čase, odhadovaný čas dojezdu a alternativní trasy, jež umožňují vyhnout se dopravním zácpám. Dalšími užitečnými funkcemi jsou informace o vzdálenosti, kterou lze ujet se zbývajícím palivem, aktualizace v reálném čase zobrazující místní informace o počasí a povětrnostní situaci ve zvoleném cíli, jakož i týdenní předpověď počasí.
Garmin Motorize také zahrnuje upozornění pro řidiče, která poskytují informace o potenciálních nebezpečích, jako jsou ostré zatáčky, a zobrazuje i platná rychlostní omezení. K dispozici je také zobrazení křižovatek PhotoReal, které se automaticky zobrazuje na rozdělené obrazovce, když se blížíte ke křižovatce, a poskytuje informace o nejvhodnějším jízdním pruhu pro následující sjezd.
Aplikaci Garmin Motorize lze ovládat joystickem a domovským tlačítkem na levém řidítku, když stroj stojí na místě, když je ale motocykl v pohybu, aplikace je uzamčena a ovládat ji nelze.
*Nedodává se s modelem TRACER 9 GT.
** Garmin Motorize vyžaduje smlouvu o předplacených službách.
Nové rychlořazení Quick Shifter 3. generace integrované s ACC
Na rozdíl od běžných tempomatů, které se odpojí, když řidič použije spojku nebo přeřadí, mohou řidiči TRACER 9 GT+ řadit pomocí nového rychlořazení Quick Shifter 3. generace, i když je ACC aktivní.
Tento nový špičkový Sport Tourer je prvním modelem značky Yamaha vybaveným rychlořazením Quick Shifter 3. generace. To poskytuje ještě širší nabídku funkcí, protože umožňuje bez spojky podřadit při zrychlování nebo stejně tak bez spojky zařadit vyšší stupeň při zpomalování. Pokud například řidič jede s aktivním adaptivním tempomatem rychlostí 100 km/h na 6. rychlostní stupeň a poté ho automaticky zpomalí vozidlo jedoucí před ním, může podřadit a přizpůsobit rychlost, aniž by vypnul adaptivní tempomat. Podobně při jízdě z kopce s ACC na nižším rychlostním stupni může řidič přeřadit na vyšší rychlostní stupeň, aby snížil intenzitu brzdění motorem, aniž by přišel o adaptivní tempomat.
V zájmu zachování přirozeného pocitu z jízdy nebude rychlořazení Quick Shifter 3. generace fungovat v určitých situacích, kdy jsou otáčky motoru extrémně nízké nebo vysoké. Nelze je také použít, když stroj nezrychluje ani nezpomaluje. Za těchto okolností bude ikona rychlořazení Quick Shifter na novém TFT přístrojovém panelu ukazovat, zda lze rychlořazení Quick Shifter použít. Po změně rychlosti nebo otáček bude systém opět k dispozici.
Integrované elektronicky řízené poloaktivní odpružení KADS od společnosti KYB
Model TRACER 9 GT+ je vybaven nejpokročilejší technologií elektronického řízení, na jakou lze narazit u jakýchkoli sériově vyráběných motocyklů Yamaha. Svědčí to o významu, jaký kategorii Sport Touring Yamaha přikládá. Nová generace elektronicky řízeného systému odpružení KADS (KYB Actimatic Damper System) byla vyvinuta společně se společností KYB. Je navržena tak, aby poskytovala vzrušující sportovní výkony, stejně jako mimořádně komfortní jízdu.
Tento plně integrovaný systém odpružení předních a zadních kol je řízen šestiosou jednotkou IMU, která monitoruje různé senzory a prostřednictvím hydraulické jednotky (HU) a řídicí jednotky zavěšení (SCU) automaticky upravuje tlumicí síly. Systém KADS lze nastavit do režimu Sport nebo Comfort. Dokáže se přizpůsobit nejrůznějším jízdním stylům tím, že neustále upravuje tlumicí síly podle aktuálních jízdních podmínek. Na základě analýzy dat z jednotky IMU, například úhlu náklonu motocyklu a zrychlení, poskytuje tento sofistikovaný systém odpružení vysoce kvalitní jízdu, nepřekonatelnou přilnavost k vozovce a povznesený pocit z jízdy, což vše je dalším důkazem toho, že je TRACER 9 GT+ nejlepším sportovním cestovním vozem Yamaha.
Stejně jako všechny ostatní elektronické systémy, kterými je tento vysoce výkonný motocykl vybaven, je i odpružení KYB plně integrováno tak, že vždy zajišťuje stabilní jízdní vlastnosti. Funguje ve spojení s ACC, sdruženým brzdovým systémem s asistencí vpředu/vzadu propojeným s radarem a s řízením brzd.
Jízdní vlastnosti elektronicky řízeného odpružení jsou rovněž ovlivněny volbou integrovaných jízdních režimů. Nastavení tlumení je okamžitě upravováno elektromagnetickým ventilem. Tím se dosahuje plynulé a pohodlné jízdy při různém zatížení a za různých jízdních podmínek.
Integrované jízdní režimy
TRACER 9 GT+ využívá vylepšený režim D-Mode (volba charakteru motoru), který je nyní plně integrován s šestiosou jednotkou IMU a širokým spektrem asistenčních systémů pro řidiče, jež sledují náklon. Dříve fungoval systém D-Mode (volba charakteru motoru) zcela odděleně od různých elektronicky řízených asistenčních systémů, které vyžadovaly individuální nastavení.
Tento nový systém je intuitivnější, mnohem srozumitelnější a umožňuje použití za jízdy. Řidič má možnost volit ze čtyř integrovaných jízdních režimů: „Sport“, „Street“, „Rain“ nebo „Custom“: všechny tyto režimy nyní fungují ve spojení s volbou charakteru motoru (D-Mode), kontrolou trakce, kontrolou prokluzu, kontrolou zdvihu a elektronickou regulací tlumení odpružení. Zajišťují celkově lepší ovladatelnost v nejrůznějších jízdních situacích.
Volitelné režimy „Sport“, „Street“ a „Rain“ nabízejí tovární nastavení s různými úrovněmi zásahu pro různé podmínky. Tyto přednastavené režimy byly vyvinuty konstruktéry společnosti Yamaha na základě zpětné vazby od zkušebních jezdců. Čtvrtý režim, „Custom“ (Vlastní), umožňuje řidiči ručně navolit vlastní nastavení zásahů pro různé elektronicky řízené pomocné prvky a uložit si je jako na míru připravený vlastní režim.
Nové ergonomické spínače na řídítkách
Nově navržené spínače na řídítkách s joystickem a tlačítkem Home umožňují řidiči ovládat širší škálu funkcí, včetně připojení k chytrému telefonu a navigace. Pravý i levý sdružený spínač mají přehledné, logické uspořádání a jednoduchý design – ergonomické provedení umožňuje plynulý pohyb palce. Výsledkem je snadné a intuitivní ovládání. Spínače jsou podsvícené, což usnadňuje identifikaci prvků a použití ve tmě.
Zdokonalené výškově nastavitelné sedlo řidiče a nový materiál potahu sedla
Výškově nastavitelné sedlo řidiče je vylepšeno novým polstrováním a dostalo lepší tvar pro větší pohodlí. Nový potah ve stylu kůže umocňuje celkový pocit kvality a hrdosti jezdce na to, že tento vlajkový model Sport Tourer vlastní. Sedlo nyní nabízí pohodlnější a důmyslnější místo pro celodenní jízdy.
Zadní brzdový kotouč většího průměru
Průměr zadní brzdy byl kvůli lepšímu pocitu z brzdění zvětšen o téměř 9 % na 267 mm. Zadní třmen má upravenou konstrukci a nový brzdový pedál a nové průhledné kouřové přední a zadní nádržky na kapalinu zvyšují celkový pocit špičkové kvality.
Drobné změny
V zájmu přizpůsobení vyšší specifikaci a pro ještě dokonalejší zážitek z jízdy a hrdost pro jezdce došlo u modelu TRACER 9 GT+ k různým drobnějším úpravám: patří sem například nová zásuvka USB A, nově navržený držák přístrojového panelu a upravené úchyty štítu. Nový držák pedálu zadní nožní brzdy také odpovídá novému zadnímu brzdovému systému.
Speciální barevné schéma a povrchové materiály
Aby podtrhl svou pozici nejvybroušenějšího a nejžádanějšího modelu Yamaha Sport Tourer, nabízí se TRACER 9 GT+ ve dvou exkluzivních vícebarevných provedeních: Icon Performance a Power Grey. Obě barevná schémata využívají ručně maskované dělení, které zvýrazňuje mohutnost stroje a kvalitu povrchové úpravy.
Motor CP3 o objemu 890 ccm se silným lineárním točivým momentem splňující požadavky normy EU5
TRACER 9 GT+ je poháněn vysoce uznávaným motorem Yamaha CP3 o objemu 890 ccm, který splňuje požadavky normy EU5 a produkuje silný lineární točivý moment. Díky němu je tato vlajková loď kategorie Sport Tourer pozoruhodně výkonná, ať už cestujete po Alpách, nebo jen dojíždíte do kanceláře. Lehký systém vybavený snímačem polohy zrychlení (APSG) a systémem čipem řízené škrtící klapky Yamaha (YCC-T) eliminuje potřebu kabelů a kladek a poskytuje vynikající odezvu a přirozený pocit.
Lehký rám z hliníku litého pod tlakem metodou CF
TRACER 9 GT+ je vybaven celou řadou exkluzivních technologií Yamaha, včetně hlavního rámu z tlakově odlévaného hliníku, který byl vyroben s využitím exkluzivního systému CF (Controlled Filling). Tento speciální systém umožňuje konstruovat extrémně lehké a pevné rámy s různou tloušťkou stěn, což zajišťuje optimální vyvážení tuhosti a vynikající jízdní vlastnosti.
Neodpružená hmotnost je minimalizována použitím lehkého hliníkového kyvného ramene. Kola vyrobená technologií SpinForged (další exkluzivní technologie značky Yamaha) nejen pomáhají zlepšit funkci odpružení, ale také snižují moment setrvačnosti, čímž významně přispívají k lehkému a svižnému chování stroje.
Veškeré osvětlení LED a světla pro přisvěcování do zatáček
Osvětlení je kompletně řešeno technologií LED. Sofistikovaná světla pro přisvěcování do zatáček Yamaha jsou u modelu TRACER 9 GT+ součástí standardní výbavy. Pokud stroj jede rychlostí 5 km/h nebo vyšší a úhel náklonu přesáhne 7°, světla pro přisvěcování do zatáček automaticky svítí na vnitřní stranu zatáčky, ať už jde o potkávací, nebo dálková světla, čímž se zvětšuje osvětlená plocha vozovky.
Celoroční komfort jízdy
Prémiový Sport Tourer značky Yamaha je určen pro jezdce, kteří jezdí celoročně a rádi se vydávají na všechny druhy vyjížděk, kdykoli a kdekoli. TRACER 9 GT+ je zkonstruován tak, aby poskytoval celoroční jízdní komfort. Je vybaven velkým štítem nastavitelným do 10 úrovní a 10stupňovým nastavitelným vyhříváním rukojetí řídítek, které zpříjemní i tu nejdelší jízdu. Yamaha nabízí jako originální příslušenství také komfortní vyhřívané sedlo, rovněž s 10 volitelnými stupni teploty.
Technické údaje
Nové a vylepšené funkce
- Nový adaptivní tempomat (ACC)
- Nový systém sdružených brzd s asistencí vpředu/vzadu s propojením s radarem (UBS)
- Nový radar využívající milimetrové vlny
- Nové 7palcový plně barevný TFT přístrojový panel
- Nová možnost připojení chytrých telefonů
- Nová celoobrazovková navigace Garmin
- Zdokonalené a integrované elektronicky řízené odpružení KYB
- Nová komunikační řídicí jednotka
- Nové integrované jízdní režimy
- Nové ergonomické spínače na řídítkách
- Nová zásuvka USB A
- Zdokonalené výškově nastavitelné sedlo řidiče a nový materiál potahu sedla
- Nové průhledné kouřové přední a zadní nádržky na brzdovou kapalinu
- Speciální barevné schéma a povrchové materiály
- Vylepšené uchycení postranních brašen se systémem tlumení
- Nové rychlořazení Quick Shifter 3. generace pro plynulou akceleraci
- Zadní brzdový kotouč většího průměru
- Přepracovaný zadní třmen, zadní hlavní válec a zadní brzdový pedál
Stálé prvky
- Motor CP3 o objemu 890 ccm se silným lineárním točivým momentem splňující požadavky normy EU5
- Škrticí klapka APSG ride-by-wire a systém YCC-T
- Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) a systémy podpory jízdy sledující náklon
- Lehký rám z hliníku litého pod tlakem metodou CF
- Veškeré osvětlení LED a světla pro přisvěcování do zatáček
- Velký štít nastavitelný do 10 úrovní
- Vyhřívané rukojeti
- Pevné boční kufry
- Možnost umístění 3 zavazadel
- Středový stojan
- K dispozici je v rámci originálního příslušenství horní box 34 l a 45 l
Cena a dostupnost
Yamaha TRACER 9 GT+ bude k dispozici u vybraných prodejců Yamaha od května 2023. Podrobnější informace a místní cenu vám poskytne zástupce pro tisk společnosti Yamaha v dané zemi.
Barvy
Yamaha TRACER 9 GT+ je k dispozici v barevných schématech Icon Performance a Power Grey.