Od svého debutu v roce 2006 je Vespa Gtv představitelkou nejčistšího klasicismu v rodině skútrů Vespa, a to díky použití nízkého předního světlometu, tzv. „faro basso“, umístěného na předním blatníku a odhalených kovových řídítek, připomínajících styl nejikoničtějších modelů.
V roce 2023 přichází Vespa Gtv ve zcela revoluční verzi, která si zachovává nezbytnou podobnost s původní legendou, ale kombinuje ji s ultramoderní technologickou výbavou a zásadními sportovními úpravami. Výsledkem je mimořádná kombinace tradice a moderny, klasiky a odvahy, které se spojují v nejautentičtější sportovní Vespě všech dob.
Vespa Gtv je poháněna jednoválcem 300 hpe (High Performance Engine) se čtyřventilovým rozvodem, kapalinovým chlazením a elektronickým vstřikováním. S výkonem 17,5 kW (23,8 k) se jedná o nejvýkonnější motor, který byl kdy do Vespy montován.
Autentický, ale sportovnější styl
Nová Vespa Gtv se nese ve znamení sportovního ducha a zahrnuje výrazná stylistická vylepšení představená u nové řady Gts, s ještě pečlivěji zpracovanými povrchovými úpravami a kvalitou konstrukce, která dosahuje dosud nedosažitelných úrovní.
Osvětlení je nyní plně LED, včetně charakteristického dolního světlometu. Nový digitální panel si zachovává elegantní kruhový tvar a umožňuje využívat funkce systému konektivity Vespa MIA, který je k dispozici jako příslušenství.
Digitální panel je k řídítkům připojen pomocí originálního odsazeného držáku, který obklopuje odvážně vyhlížející horní kapotáž se zmenšenými rozměry a zřetelnou závodní inspirací. Oranžově zbarvený přední štít, který je k dispozici jako samostatné příslušenství, dodává Vespě Gtv ještě sportovnější vzhled.
Ve středu přední masky je nezaměnitelná „kravata“ se sportovními kaskádovými vložkami, která je doplněna oranžovými detaily. Nový je také design pětipaprskových ráfků kol, lakovaných matně černou barvou s oranžovou grafikou. Dalším výrazným prvkem Vespy Gtv je dvoubarevné jednomístné sedlo se závodním vzhledem a zadní částí, která je připravena k instalaci pevného krytu barevně sladěného s karoserií připomínajícího typické kapotáže závodních Vesp. Kryt je k dispozici jako samostatné příslušenství a je odnímatelný. Sedlo je dostačující i pro dvě osoby, nabízí dostatek pohodlného prostoru k sezení a vyznačuje se jedinečným vzorem orámovaným kontrastním oranžovým prošíváním.
Celkový vzhled Vespy Gtv vyniká matně černými detaily, jako je rámeček předního světlometu a zadních světel, lišty po obvodu karoserie, madlo spolujezdce a stupačky, kryt tlumiče výfuku, zpětná zrcátka, stojan a rámeček digitálního panelu.
Nová Vespa Gtv je k dispozici ve dvou barevných provedeních Beige Avvolgente Opaco a Nero Convinto s kontrastní oranžovou grafikou na přední kapotáži a na bocích.
Hi-tech vybavení
Vespa Gtv využívá technologie a odráží cestovatelské nadšení, které je typické pro nejnovější evoluci rodiny Vespa Gts. Tato dokonalá ergonomie Vespy je umocněna jejím jízdním komfortem a velkou karoserií. Sezení je přirozené a umožňuje naprostou kontrolu nad skútrem a absolutní pohodlí i při jízdě na dlouhé vzdálenosti.
Pohodlí a praktičnost podtrhuje nový bezklíčový systém, který umožňuje zapnout zapalování bez použití běžného klíče. Klasické zapalování bylo nahrazeno praktickým spínačem. Pro nastartování skútru jej stačí stisknout a otočit do polohy ON. Motor se spouští obvyklým způsobem, tlačítkem umístěným na pravém bloku ovládacích prvků.
Použití nového LCD displeje umožňuje zobrazit celou řadu informací o jízdě (maximální rychlost, průměrná rychlost, aktuální spotřeba, průměrná spotřeba, dojezd a stav nabití baterie), stejně jako všechna oznámení týkající se hovorů, zpráv a hudby, pokud je skútr připojen k chytrému telefonu pomocí VESPA MIA. Navíc je tato Vespa vybavena USB portem umístěným v úložném prostoru v přední části, zatímco prostorný prostor pod sedlem je opatřen podložkou.
Pokud jde o bezpečnost, Gtv je standardně vybavena elektronickou kontrolou trakce ASR a protiblokovacím systémem ABS.