Nová Aprilia Tuono 660 pro rok 2021 se představuje

S napětím očekávané Tuono 660 přináší legendární Aprilii Tuono V4 do střední kubatury. Následovník bezkonkurenčního Tuona V4 1100, nové Tuono 660, spojuje zvladatelný výkon s nízkou hmotností, a zpřístupňuje tak skvělé jízdní vlastnosti každému. Vylepšená architektura podvozku a balíček elektronických systémů jsou přitom převzaty přímo z modelu Tuono V4 a zároveň přinášejí něco navíc.

Aprilia byla prvním výrobcem sportovního „naháče“, postaveného na technickém základu okruhového motocyklu, a dala tak modelům Tuono s litrovými vidlicovými dvouválci a generaci bezkonkurenčních modelů V4 jedinečné jízdní a výkonové parametry.

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha představuje závodní nehomologovaný model R6 RACE

Stejně tak se nový supersport Aprilia RS 660 stal základem modelu Tuono 660, sportovního „naháče“ s tou nejlepší technikou, ale ještě extrémnějším zaměřením na silnici a každodenní použití. Za to může především vzpřímenější jízdní pozice, daná jinou ergonomií, ze které pramení přirozená a pohodlná jízda.

Aprilia Tuono 660 sdílí s RS660 také základní filozofii: vytvořit motocykl s výjimečným poměrem hmotnosti a výkonu: 183 kg pohotovostní hmotnosti na 95 koní výkonu. Tyto rekordní hodnoty dané kategorie představují ideální recept na zábavu na silnici, dostupný každému. Tuono 660 je určeno nejen začínajícím jezdcům, proto se dodává rovněž ve verzi s výkonem 35 kW, ale také mladším bikerům, kteří přestupují z nižší kubatury a hledají špičkový sportovní „naháč“ vhodný pro každodenní zábavu na silnici i občasnou návštěvu okruhového dne.

Tuono 660 má stejně agresivní a sportovní design jako ostatní modely rodiny Tuono a vyniká minimalistickými rozměry kapotáže, které podtrhují jeho dynamický a sportovní charakter, a to nejen v pohybu na závodním okruhu. Nové Tuono, stejně jako RS 660, využívá inovativní koncepce dvouvrstvé kapotáže s přidanou aerodynamickou funkcí, která je výsledkem dlouhodobého a pečlivého vývoje v aerodynamickém tunelu. Pochlubit se může také trojitým LED předním světlometem s funkcí denního svícení.

Nízkou hmotnost dávají modelu Tuono 660 rám a kyvná vidlice z hliníkové slitiny. Nastavitelné odpružení Kayaba má specifické tovární nastavení.

Vyšší řídítka a rozměrově jiná architektura podvozku odlišují Tuono 660 od RS, přičemž z pozměněného přesazení můstku přední vidlice plyne dokonalá ovladatelnost, citlivé řízení a obratnost.

Motor slouží jako nosný prvek rámu a přispívá ke kompaktní, lehké a tuhé stavbě motocyklu. Poslední generace předkloněného řadového dvouválce, který se vyznačuje malými rozměry a nízkou hmotností, konstrukčně a technicky vychází z prověřeného a výkonného motoru Aprilia V4. Interval zapalování 270° mu dává takový charakter a chuť do života, jaký jezdci tolik milují. Sekundární převod má menší převodový poměr než u RS 660 a dodává motocyklu citlivější a rychlejší reakci.

Mohlo by vás zajímat:  Nové BMW S 1000 R přichází s novým modelovým rokem 2021 s mnoha novinkami

Špičková elektronika je modernější, než je standardem v segmentu superbike: elektronický plyn Ride-by-Wire je základním řídícím prvkem elektronického paketu APRC, který zahrnuje víceúrovňovou kontrolu trakce, systém Anti Wheelie Control, tempomat, nastavení brzdného účinku motoru a volitelné palivové mapy, to vše doplněné systémem ABS. Aby se všechny elektronické prvky daly snadno ovládat přes barevný TFT displej, Aprilia vyladila pět jízdních režimů (tři určené na silnici a dva na okruh): jezdec či jezdkyně si pouze vybere, který nejlépe vyhovuje jeho nebo jejímu jízdnímu stylu, přičemž má vždy možnost vlastního nastavení každého jízdního režimu.

Tuono 660 bude v nabídce ve třech barevných variantách: Concept Black, Iridium Grey a zbrusu nové atraktivní Acid Gold, která je již teď populární u modelu RS 660. Tato barva se ve světě motocyklů objevuje zcela poprvé a nastavuje nové designové standardy, jak vyjádřit sportovní charakter originálním, inovativním a nepřehlédnutelným způsobem.

Zdroj a foto: Aprilia