Nostalgie nepřestává fascinovat. BMW R nineT Racer a R nineT Pure.

Pro mnoho motocyklových fanoušků znamená méně velmi často více, což je důvod, proč hledají puristické stroje, které jasně a autenticky splňují tyto požadavky. BMW Motorrad tento trend zachytilo s modelem R nineT, který se od roku 2013 těší značné popularitě a úspěchu. I to byl důvod, proč tým BMW Motorrad vyvinul R nineT Scrambler – další fascinující motocykl s klasickým designem, který zaznamenal velmi kladné přijetí.

Na základě pozitivní odezvy nyní BMW Motorrad představuje R nineT Racer a R nineT Pure – dva motocykly, které různými způsoby oslavují historii výroby motocyklů BMW. Oba nové modely série BMW Heritage jsou vybavené výkonným vodou/olejem chlazeným motorem boxer s objemem 1170 cm3, výkonem 81 kW/110 k a šestistupňovou převodovkou. Motory plní emisní normu EU4. Výfukový systém z nerezové oceli je umístěný na levé straně.

Podvozek R nineT Racer a R nineT Pure disponuje podobnou prostorovou konstrukcí z ocelových trubek jako R nineT Scrambler. Má tři základní celky: přední část, zadní hlavní rám a odnímatelnou zadní část se sedlem pro spolujezdce. Tím je umožněna značná flexibilita pro možnou změnu vzhledu a charakteru těchto motocyklů BMW s motorem boxer. Vedení předního kola zajišťuje klasická teleskopická vidlice, zatímco vzadu je požito jednostranné zavěšení Paralever s centrální pružicí a tlumicí jednotkou. Pětipaprsková kola z lehkých slitin mají vpředu rozměr 3.5 x 17“ a vzadu 5.5 x 17“ s pneumatikami 120/70 ZR17 a 180/55 ZR 17. Účinné zpomalení zajistí systém ABS spolupracující se čtyřpístkovými pevnými třmeny vpředu a se zadní brzdou s plovoucími třmeny a průměrem kotoučů 320 mm. K dispozici je volitelně dodávaný protiprokluzový systém ASC (Automatic Stability Control).

Mohlo by vás zajímat:  Bosch a Pirelli spojily síly

Na motocykl R nineT Pure je jasně patrné prolínání klasických a moderních designových prvků, odhalených na konstrukci motocyklu. Značnou péči věnovanou nejmenším detailům ukazují například stupačky nebo můstek na přední vidlici, vyrobené z kovaného hliníku s hladkou anodizovanou povrchovou úpravou.

R nineT Racer obnovuje vzpomínky na sportovní motocykly z raných 70. let. Přikrčený, kompaktní a přitom protáhlý motocykl je ukázkou staré školy nejen svým vzhledem, ale také pozicí jezdce. Vyboulené sedlo, krátká řídítka a dozadu posunuté stupačky jsou toho jasným důkazem. Nemetalickou bílou barvu Lightwhite doplňují barevné pruhy odkazující na tradice BMW Motorsport. Vzhled BWM R nineT Racer díky tomu působí odlehčeným a sportovním dojmem. Rám je lakovaný stříbrnou barvou Aluminuim Silver, která vytváří atraktivní kontrast s černě lakovaným motorem.

Přehled vlastností BMW R nineT Racer a R nineT Pure.

  • Výkonný motor boxer s objemem 1170 cm3 a výkonem 81 kW/110 k plní emisní normu EU4.
  • Modulární rám s možnostmi individualizace podle osobního stylu.
  • Pětipaprsková litá kola 3.5 x 17“ vpředu a 5.5 x 17“ vzadu (volitelně kola drátěná).
  • Dvojice předních brzdových kotoučů o průměru 320 mm.
  • ABS ve standardní výbavě.
  • ASC (Automatic Stability Control) jako výbava na přání.
  • Nerezový výfukový systém 2-do-1 (Racer: leštěný, Pure: broušený).
  • Stupačky a můstky vidlice – anodizovaný hliník.
  • R nineT Pure v šedé nemetalické barvě Catalano Grey jako klasický puristický roadster.
  • R nineT Racer s krátkými rukojeťmi, speciálním sedlem a vzad posunutými stupačkami ve stylu sportovních motocyklů 70. let.
Mohlo by vás zajímat:  Rekordní víkend na Mistrovství světa Superbiků v Mostě

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“264″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]