KTM 1290 SUPER DUKE R je první stroj dostatečně hrozivý na to, aby mohl nosit odznak „RR“ jako vlajková loď limitované edice. Bude vyrobeno pouze 500 z těchto velmi vzácných strojů Naked, přičemž evropská alokace je k dispozici výhradně prostřednictvím online předobjednávkového portálu. Na základě nejnovějšího prototypu KTM 1290 SUPER DUKE R je RR ukázkou toho, co se stane, když oddělení výzkumu a vývoje bude umožněno bezplatné panování. Jedná se o skutečnou definici READY TO RACE s přidanou exkluzivitou, exotickými komponenty a prvotřídním zpracováním.
Čísla vyprávějí příběh – 1 301 cm3, 180 k, 180 kg a 140 Nm, což znamená poměr výkonu k hmotnosti 1: 1, s dostatečným točivým momentem k roztržení asfaltu. Jedná se o nekompromisní motocykl Hyper Naked, který byl vykouzlen z nejtemnějších hloubek výkonnostní laboratoře, aby zdecimoval rekordy. S hmotností o celých 9 kg lehčí je RR hbitější, tužší a nabízí lepší vysokorychlostní stabilitu než standardní KTM 1290 SUPER DUKE R. Také kola se dostala „pod nůž“ a zbavila se masivní 1,5 kg neodpružené hmotnosti . Kola v lepivých pneumatikách Michelin Power Cup2 zvyšují připravenost KTM 1290 SUPER DUKE RR na trať.
Největší oblast vlivu však přichází v podobě nejlepších komponentů WP. Zepředu využívá KTM 1290 SUPER DUKE RR plně nastavitelné vidlice WP APEX PRO 7548 Close Cartridge společně s nastavitelným tlumičem řízení WP APEX PRO 7117, vzadu pak tlumič APEX PRO 7746, který byl vyroben na zakázku podle specifikace KTM 1290 SUPER DUKE RR. Uhlíková vlákna byla u modelu KTM 1290 SUPER DUKE RR hojně používána, přičemž pomocný rám byl rovněž podroben odlehčené karbonové úpravě. To umožnilo návrhářům reimagine vytvoření jedinečné jednomístné jednotky s přepracovanými LED zadními světly začleněnými do nových LED směrových světel. Patří sem také sériově adaptivní brzdové světlo KTM.
To vše, nemluvě o největším motoru V-Twin vyhovujícím standardu Euro5, který je v současné době k dispozici u motocyklu Hyper Naked, činí z KTM 1290 SUPER DUKE RR na trati zbraň. Sílu dostává na zem díky novému rychloupínacímu otočnému úchopu škrticí klapky s úhlem otevření 65 stupňů – snížení o 7 stupňů oproti standardnímu úchopu 72 stupňů u KTM 1290 SUPER DUKE R. Byl vyvinut za účelem zlepšení odezvy škrticí klapky, ale také ke snížení úhlu zápěstí jezdce a poklesu lokte při úplném otevření.
KTM 1290 SUPER DUKE RR je nejen působivý, pokud jde o hardware. Pod kůží s uhlíkovým měřítkem se skrývá nejkompletnější elektronika zaměřená na trať, jakou kdy KTM viděl – a to vše jako standard. Nejvýznamnější ze všech v tomto balíčku jsou pokročilé režimy Track a zcela nové režimy Performance, které jezdcům umožňují téměř neomezené možnosti nastavení prokluzu zadního kola, odezvy plynu, Launch Control a regulace prokluzu motoru.
Zatímco KTM 1290 SUPER DUKE RR se již může pochlubit celou řadou dosud neviděných komponentů a karoserie, byla vyvinuta také celá řada KTM PowerParts pro ty jezdce, kteří chtějí zvýšit svůj již tak děsivý výkon a brutalitu připravenou na trať. Exkluzivní KTM 1290 SUPER DUKE RR je k dispozici v omezeném množství a lze jej předobjednat od 8. dubna 10:00 SEČ pro evropské trhy. Informace o dostupnosti na jiných trzích získáte u nejbližšího autorizovaného prodejce KTM.
Přidejte odpověď