Motocykloví výrobci KTM, Honda, Yamaha a Piaggio budou spolupracovat na elektrických motorkách

KTM AG oznámila, že společnost podepsala prohlášení o záměru se společnostmi Honda Motor Co., Ltd, Yamaha Motor Co., Ltd a Piaggio & C SpA za účelem vytvoření konsorcia vyměnitelných baterií pro motocykly a lehká elektrická vozidla.

V kontextu Pařížské dohody o klimatu a rozvoje elektromobility se zakládající členové konsorcia domnívají, že dostupnost standardizovaného vyměnitelného bateriového systému by podpořila široké používání lehkých elektrických vozidel a přispěla k udržitelnějšímu řízení životního cyklu baterií používaných v odvětví dopravy. Také rozšířením dojezdu, zkrácením doby nabíjení a snížením nákladů na vozidlo a infrastrukturu se výrobci pokusí odpovědět na hlavní obavy zákazníků ohledně budoucnosti elektromobility.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad Days 2021. Zrušení letošního ročníku.

Cílem konsorcia proto bude definovat standardizované technické specifikace vyměnitelného bateriového systému pro vozidla patřící do kategorie L: mopedy, motocykly, tříkolky a čtyřkolky. Úzkou spoluprací se zúčastněnými stranami a národními, evropskými a mezinárodními normalizačními orgány se zakládající členové Konsorcia zapojí do vytváření mezinárodních technických norem. Konsorcium zahájí svoji činnost v květnu 2021. Čtyři zakládající členové povzbuzují všechny zúčastněné strany, aby se připojily ke spolupráci za účelem obohacení odborných znalostí konsorcia.

Stefan Pierer, generální ředitel KTM AG: „Udržitelnost je jednou z klíčových hnacích sil budoucnosti mobility a elektrifikace bude hrát hlavní roli při dosahování tohoto cíle. U motorových jednostopých vozidel jsou stále patrná omezení elektrických pohonných jednotek týkající se dojezdu, doby nabíjení a počátečních nákladů. Abychom překonali tyto výzvy a zajistili lepší zákaznickou zkušenost, stane se životaschopným řešením vyměnitelný bateriový systém založený na mezinárodních technických normách. Vzhledem k celému životnímu cyklu bude široká aplikace baterií vyhovujících společnému standardu podporovat sekundární použití i oběhové hospodářství. Jsme rádi, že jsme součástí konsorcia, když se snažíme dosáhnout našich cílů v odvětví e-mobility. “

Noriaki Abe, vedoucí představitel divize motocyklů ve společnosti Honda Motor Co., Ltd.:  „Celosvětový rozvoj elektrifikace s cílem snížit globální emise CO2 postupuje stále rychleji, a to zejména v Evropě. Pro rychlé rozšíření elektrických motocyklů je zapotřebí vyřešit především problémy spočívající v krátkém dojezdu a v dlouhé době nabíjení. Jako slibné řešení se zde jeví právě vyměnitelné baterie. S ohledem na pohodlí zákazníků je nezbytné dosáhnout standardizace vyměnitelných baterií a co největšího rozšíření bateriových systémů. To je také důvod, proč se čtyři výrobci uchýlili k založení konsorcia. Společnost Honda vnímá zlepšení podmínek pro používání technologie zákazníky jako prostor pro spolupráci s dalšími výrobci. Výsledkem tohoto procesu budou lepší výrobky a služby pro zákazníky vzniklé díky konkurenci. Značka Honda hodlá na obou frontách tvrdě bojovat o to, aby se právě ona stala „vybraným“ výrobcem pro mobilitu zákazníků.“

Mohlo by vás zajímat:  Nová Aprilia RS 660 přijíždí na český trh

Výkonný ředitel Takuya Kinoshita, hlavní generální ředitel pro motocyklové obchodní operace, Yamaha Motor Co., Ltd .: „Věřím, že vytvoření tohoto Konsorcia má velký význam nejen pro Evropu, ale i pro celý svět, když se posouváme ke stanovení standardů pro vyměnitelné baterie pro lehká elektrická vozidla. Jsem přesvědčen, že díky této práci budou sjednoceny technické specifikace a standardy, které se v současné době liší podle regionálních charakteristik nebo stavu průmyslu na různých trzích, a v budoucnu pomohou vést k maximalizaci výhod elektrické energie. výkon pro zákazníky na globální úrovni. “

Foto: Pixabay - Zdroj: Honda