Motocyklem roku 2014 v ČR se stalo BMW R1200 RT

Letošní ročník ankety Motocykl roku v ČR již zná svého vítěze. Z hlasování odborné poroty a veřejnosti vzešel vítěz v podobě BMW R1200 RT. BMW navíc ovládlo vlastně celou anketu. Kromě hlavního vítěze, vyhrálo také kategoriecestovních silničních motocyklů (BMW R1200 RT), enduro (R 1200 GS Adventure) a klasiky a choppery (BMW R 1200 NineT). Výsledky ankety byly vyhlášeny ve čtvrtek 24. dubna v Praze na motorkářském večeru.

O zábavu přítomných několika set hostů, kteří se zúčastnili vyhlášení výsledků ankety, se postaral zpěvák a hudebník Honza Kalousek, moderování se ujal motorkář Standa Berkovec.

Anketu vyhlásila na začátku února sekce Moto při Svazu dovozců automobilů. Nominované motocykly byly rozděleny do šesti kategorií. Novinkou bylo rozdělení skútrů do dvou kategorií (do 125 ccm a nad 125 ccm). Důvodem je jejich rostoucí obliba a možnost řídit skútry do 125 ccm s řidičským průkazem skupiny B. Každá kategorie byla hodnocena zvlášť a má svého vítěze. O vítězích rozhodla jednak 20ti členná odborná porota a veřejnost – jejich hlasy se sčítaly. Motocykl, který získal nejvíce hlasů, se automaticky stal Motocyklem roku 2014 v České republice.

Do ankety bylo zasláno celkem 20 467 hlasů. Hlasování se realizovalo na kupónech z tisku a prostřednictvím internetu. Pro hlasující bylo připraveno 15 atraktivních cen. První cenou byl motocykl Yamaha MT-07, dalšími převážně potřeby pro motorkáře.

Respondenti ankety uvítali možnost testovací jízdy s některým z přihlášených strojů. Učinilo tak 40 % z nich. Zkušební jízdy probíhají po dohodě s importérem či dealery za obvyklých podmínek.

Mohlo by vás zajímat:  Čtvrtý ročník BMW Motorrad dnů Česká republika se bude konat ve dnech 17. až 19. června v Milovech na Vysočině

2014-BMW-R1200RT

Přehled vítězů kategorií v anketě Motocykl roku 2014 a jejich základní charakteristika:

  • Skútry do 125 ccm: Yamaha X-MAX 125
    Lehce agresivní design nového X-Maxu ukazuje jeho ambice. S tuhým rámem a kapalinou chlazeným čtyřtaktem o výkonu 14 koní spolehlivě překoná všechny nástrahy městské džungle. Motor se navíc vyznačuje hospodárným provozem. Velká 15palcová kola ve městě přijdou vhod, netradičně velký úložný prostor oceníte každý den, ať už budete jezdit kdekoli. X-Max nabízí jedinečný styl, moderní, kvalitní techniku a temperamentní charakter.
  • Skútry nad 125 ccm: Yamaha X-MAX 400
    Větší X-MAX vhodně zaplňuje mezeru mezi X-Maxem 250 a velkým T-Maxem, poskytuje tak neotřelý design X-Maxu a vysoký výkon. Přes 30 koní čtyřtaktního jednoválce je garancí dynamické jízdy. Lehký rám zase zajišťuje potřebnou stabilitu. Dynamický vzhled není na úkor praktičnosti (pod sedlo se vejdou dvě integrální přilby), takže nový X-Max udělá radost nejen při dojíždění do práce, ale i na víkendovém výletě.
  • Endura včetně cestovních: BMW R 1200 GS Adventure
    Jedno z nejlepších cestovních endur se pyšní novým, kapalinou chlazeným boxerem. Úpravy motoru mají zajistit ještě větší výdrž při náročných cestách. Vyšší štítek, nové sedlo a lepší ochranu před větrem však oceníte i v každodenním provozu. Adventure je ale postaven hlavně na dlouhé, expediční cesty – proto byla zvýšena kapacita nádrže o 10 litrů a vhod přijde i robustní ochranný rám. Dobrodružství může začít!
  • Naked bikes: KTM 1290 Super Duke R
    Super Duke má silné protivníky, a proto v Mattighofenu neponechali vůbec nic náhodě: 180 koní, 144 Nm a hmotnost s plnou nádrží 204 kg jsou údaje, které mluví za vše. Ne nadarmo nazývá KTM svoji radikální vlajkovou loď pouličních soubojů „bestie“. Ačkoli výkonové údaje mohou nahánět strach, Duke (tedy „vévoda“) nezapomněl na svůj ušlechtilý původ a vybrané jízdní chování. Prvotřídní podvozkové komponenty od WP, kontrola trakce a ABS mají zkrotit bestiální výkon nejagresivnějšího člena oranžové smečky.
  • Cestovní silniční motocykly: BMW R 1200 RT
    Nového, kapalinou chlazeného boxeru se dočkal i mnichovský cestovatel. Motor byl zvlášť naladěn pro plynulou jízdu, takže problémem nebudou ani dlouhé a jinak únavné přesuny po dálnicích. Motor ale neztratil nic ze svého lehce sportovního naturelu, tudíž cestování bude nejen pohodlné, ale i zábavné. Nový rám přináší nižší jezdeckou pozici. Bavorský cesťák je sériově vybaven dvěma jízdními režimy, ABS a kontrolou stability. Další elektronickou asistenci (např. pro rozjíždění v kopci) je možné dokoupit v příplatkové výbavě.
  • Klasik včetně chopperů a cruiserů: BMW R 1200 NineT
    NineT je oslavou 90. výročí mnichovské výroby motocyklů. Nikoli nadarmo: NineT v sobě spojuje moderní přístup k tradiční technice. Vzduchem chlazený motor uložený v příhradovém trubkovém rámu aktualizuje např. obrácená vidlice s radiálně uchycenými brzdami, přední kulatý světlomet zase kontrastuje se zadním světlem z diod. Technicky vyvážený a designově čistý mix moderny a tradice má překvapivý sex appeal.
Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje ConnectedRide Com U1

motocykl-roku-2014-vitezove

Vítězové ankety Motocykl roku:
rok motocykl
1997 Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
1998 Yamaha YZF-R1
1999 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa
2000 Kawasaki ZX-12R Ninja
2001 Suzuki GSX 1000R
2002 Honda VFR 800
2003 Honda CBR600RR
2004 Honda CBR1000RR Fireblade
2005 BMW R1200 GS
2006 BMW R1200 GS Adventure
2007 KTM 990 Adventure
2008 Honda CB1000R
2009 BMW R1200 GS Adventure
2010 BMW S1000RR
2011 BMW K1600GTL
2012 Ducati 1199 Panigale S Tricolore
2013 BMW R1200 GS
2014 BMW R1200 RT