Rodištěm značky byla Bologna, pak se společnost přesunula do Trivolzio, mezi Milánem a Pavií, a zde přetransformovala svoji výrobu na moderní a výkonnou fabriku o rozloze 3.500 čtverečních metrů, kde se každý motocykl ze stáje Morini sestavuje ručně, počínaje motorem až po poslední šroub. Každý model je postaven na zakázku a na základě osobních specifikací osoby, která si ho objednala. Při čekání na hotový produkt mohou sledovat montážní proces osobně nebo na dálku. Řemeslné zpracování a italský styl jsou dvěma základy každého Moto Morini.
Duší je motor Bialbero 1200 CorsaCorta se dvěma válci umístěnými do V v úhlu 87°. Tento motor, zkonstruovaný Francem Lambertinim, přivádí zpět k životu slavnou minulost značky Moto Morini. Objem válců 1187 cm3, čtyři ventily, kapalinou chlazený, blok motoru s klikovou skříní, dvě vačkové hřídele, hlavy z hliníkové slitiny s 10% křemíku – motor Bialbero 1200 CorsaCorta kombinuje některé typické znaky italských motorů s inovativními myšlenkami: např. smíšené řešení ventilového rozvodu, kdy jsou vačkové hřídele poháněné dvěma protilehlými řetězy, a ty pohání společná kliková hřídel, která prochází skrze V obou válců.
Granpasso 1200 má v sobě dvě duše: všestranného scramblera a závodní motocykl. Přední kolo o rozměru 19″ a světlá výška znamenají, že na konci asfaltové silnice může jezdec bez obav pokračovat dál. Precizní a vybroušený rám zaručuje, že každá jízda bude příjemným zážitkem. Při jízdě na Granpassu 1200 si pohodlí užije dokonce i spolujezdec, a to díky držadlům, která vylepšují ergonomii a bezpečnost. Na rozličné povětrnostní podmínky vyzrajete pomocí snadno nastavitelného štítu, který lze ovládat i za jízdy.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“388″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
TECHNICKÉ ÚDAJE
GRANPASSO 1200 | GRANPASSO 1200 |
ROZMĚRY, HMOTNOST | ROZMĚRY, HMOTNOST |
Celková délka | 2200 mm |
Maximální šířka | 930 mm |
Výška sedla | 875/830 mm |
Světlá výška | 200 mm |
Výška řidítek | 1180 mm |
Výška přední stupačky | 360 mm |
Výška zadní stupačky | 540 mm |
Úhel natočení řidítek | 32° doprava/doleva |
Hmotnost bez náplní | 210 kg |
RÁM | RÁM |
Rám | Příhradový rám z vysokopevnostních ocelových trubek |
Rozvor | 1490 mm |
Úhel sklonu přední vidlice (Rake) | 26,5° |
Offset vidlice | 135 mm |
BRZDY, KOLA | BRZDY, KOLA |
Přední brzda | Brembo |
Popis přední brzdy | Dvojité kotouče o průměru 298 mm, jeden brzdový třmen, 2 pístkový, radiální pumpa |
Zadní brzda | Brembo |
Popis zadní brzdy | 1 brzdový kotouč, 255 mm, plovoucí, 2 pístkový |
Přední pneumatika | 110/80 R 19 bezdušová |
Zadní pneumatika | 180/55 R 17 bezdušová |
Ráfky | Hliníkové, s výpletem |
Rozměr předního ráfku | MT 2,50″ x 19″ DOT |
Rozměr zadního ráfku | MT 5,50″ x 17″ DOT |
Pohon nápravy | Řetěz typu 525 (137ZRP) |
Finální převodový poměr | 17/40 |
ELEKTRONICKÉ VYBAVENÍ | ELEKTRONICKÉ VYBAVENÍ |
Přístrojová deska | Otáčkoměr a rychloměr elektronický, s multifunkčním LCD displejem |
Přívod paliva | Elektronické vstřikování |
MOTOR | MOTOR |
Motor | FMVE01 |
Počet válců | 2 |
Rozmístění válců | Podélné, do V, svírají úhel 87° |
Počet dob | Čtyřdobý |
Pořadí zapalování | 0° vpředu, 270° vzadu |
Chlazení | Kapalinou |
Ventilový rozvod | Smíšený: ozubené kolo a nehlučný řetěz |
Počet ventilů na válec | 4 |
Vrtání x zdvih | 107 mm x 66 mm |
Zdvihový objem motoru | 1187 cm3 |
Kompresní poměr | 12,2 : 1 |
Výkon | 86,8 kW (118 HP) při 8400 ot./min |
Kroutící moment | 103,6 Nm při 7000 ot./min |
Vstřikování paliva | Elektronické vstřikování |
Průměr škrtící klapky | 54 mm |
Počet injektorů | 2 |
Volnoběžné otáčky motoru | 1400 ot./min |
Startování | Elektrické |
Mazání | Tlakové s excentrickým zubovým čerpadlem |
Převodovka | S ozubenými koly, ve stálém záběru |
Počet rychlostí | 6 |
Převodový poměr 1. | 13/36 |
Převodový poměr 2. | 17/32 |
Převodový poměr 3. | 20/30 |
Převodový poměr 4. | 22/28 |
Převodový poměr 5. | 23/26 |
Převodový poměr 6. | 24/25 |
Primární pohon | S ozubenými koly |
Primární převodový poměr | 31/55 |
Spojka | Vícelamelová, v olejové lázni, s funkcí APTC (antihoppingová) |
Výfuk | Jeden tlumič, třícestný katalyzátor, lambda sonda |
Emisní norma | Splňuje EURO 3 |
ZAVĚŠENÍ KOL | ZAVĚŠENÍ KOL |
Přední vidlice | Obrácená vidlice Marzocchi |
Průměr vidlicové trubky | 50 mm |
Zdvih předního kola | 175 mm |
Zavěšení zadního kola | Ohlins, jeden tlumič, laterální, nastavitelný |
Zdvih zadního kola | 200 mm |